PDA

View Full Version : mxr phase 90 mod



davinci77
22 januari 2006, 20:58
ok, ik heb dus de r28 mod uitgevoerd op mijn phase 90. volgens de vele topics (http://www.erikhansen.net/diy/phase90.htm) zou je hier een meer richting het script logo gaan.
Ik heb een dpdt switch geplaatst om de weerstand erbij of eraf te "gooien".
Het bijzondere is dat als ik de weerstand weg schakel, ik helemaal geen effect meer heb.
heeft iemand hier meer ervaring mee?

BartL
22 januari 2006, 22:59
Geen ervaring mee, sorry. Maar ik moet toch even melden dat...

...als alles goed verloopt krijg ik volgende week een Script logo binnen; ben benieuwd hoe lang 'ie blijft :D

Fuhgawz
23 januari 2006, 01:26
Ik heb dezelfde mod uitgevoerd op mijn MXR Phase 90, maar dan met SPDT ipv DPDT en ik heb geen klachten. Werkt perfect! Misschien ook eens zo'n schakelaar proberen. Volgens mij heb ik er maar een euro voor betaald, maar de kans op verkloten is bijna nul aangezien er maar drie pootjes aan dat ding hangen. Zelfs met mijn beperkte technische kennis. Van de weerstand ga je naar één van de buitenste pootjes en het middelste pootje moet terug naar de PCB waar de weerstand eigenlijk in hing (als ik me niet vergis).
Ik ben trouwens best wel blij dat ik er een schakelaar aan heb gehangen in plaats van die weerstand er helemaal uit te slopen. Met een bak fuzz vind ik de Phase 90 MET R28 weerstand namelijk beter klinken dan zonder. Nu kan ik wisselen.

Don Olivier
23 januari 2006, 09:44
Heb em ook onlangs eruit gerukt die r28.
Het effect is veel subtieler geworden en heb geen verdere bijwerkingen