PDA

View Full Version : Tremolo installeren



FadetoBlack
22 januari 2006, 17:44
Hé...

Ik heb laatst de Ibanez GRG170DX aangeschaft. Toen ik hem kreeg, zat de tremolo hendel er los bij, die was er dus nog niet op gemonteerd. Ik had toen geen zin om dat ding er op te zetten, maar ik wil hem er nu wel graag ophebben.

Ik heb vandaag even de spulletjes uitgepakt, en er zat in het zakje, 1 tremolo hendel, 1 veer, en 2 imbus sleuteltjes. In de brug zit een gaatje, waar de tremolo hendel in moet.

Moet ik nu de hele brug der af halen, om de tremolo hendel te installeren? En waar dient de veer voor?

Alvast bedankt.

Axelll
22 januari 2006, 17:48
Nee! je kan de tremolo hendel er gewoon in draaien!
Met de veer kan je een zwaarder set snaren erop gooien. Als je nu bijv. een 0.09 set erop heb liggen en je gooit er een 0.11 set op gaat de brug naar de hals toe (spanning te groot). Je kan dan de schroeven achter de beschermplaat achter aan draaien. Als dat niet genoeg helpt kan je nog een extra veer daar monteren.

Axell

FadetoBlack
22 januari 2006, 18:19
Hé Axelll,

Bedankt! De tremolo hendel kon ik er idd gewoon indraaien. Ik zelf heb 0.09 snaren derop, dus dan is die veer nu nog niet nodig.

Squier4ever
22 januari 2006, 18:44
dunne rommel man 0.09, totaal niet Rock n roll gewoon

AART
22 januari 2006, 19:22
dunne rommel man 0.09, totaal niet Rock n roll gewoon


lekker beargumenteerde commentaren altijd van jou.

Kan je lekker mee benden en shit.

Ik gebruik zelf Hybrid Slinky van EB, echt ideaal(.009 - .046).

Orpheo
22 januari 2006, 19:25
als ik even bend met 009, dan springen zo mn E B en G snaren. zelfs met 011 knap ik nog snaren.. ik bend nl nogal hoog. tis nonsens dat je perse 009 nodig hebt om lekker te kunnen benden. gewoon 010 pakken dus, beter voor je tone ook, lekker je vingers trainen.... niks 009. das voor mietjes met strats.

Axelll
22 januari 2006, 19:49
Pff hoor hem en dat zegt dat hij een strat wil.

Een strat met een of ander exotisch hout blijft een strat ;-)

Luke-wannabe
22 januari 2006, 19:52
als ik even bend met 009, dan springen zo mn E B en G snaren. zelfs met 011 knap ik nog snaren.. ik bend nl nogal hoog. tis nonsens dat je perse 009 nodig hebt om lekker te kunnen benden. gewoon 010 pakken dus, beter voor je tone ook, lekker je vingers trainen.... niks 009. das voor mietjes met strats.


Wat is dit nou voor een super conservatieve post..? 009 is voor mietjes met strats... Yeah right... Sommige mensen hebben gewoon niet zoveel kracht dat ze met 011 of 012 kunnen spelen en niet al hun noten vals te benden.
Dus sorry hoor, maar dit vind ik echt nergens op slaan.. :-S

FadetoBlack
25 januari 2006, 23:04
Hé...

Sorry voor de late reactie, maar aangezien ik ook nog druk bezig ben met school, heb ik niet altijd tijd, om ook achter de computer te zitten.

Maar goed, ik vindt 0.09 snare heerlijk spelen. Ik ben nog maar een beginner, maar de 0.10 snaren, spelen gewoon iets zwaarder, dan de 0.09.

En waarom ben je in de vredes naam een mietje, met 0.09 snaren? Een man met een kleine lul is toch ook geen mietje of wel soms? Ik zeg maar zo "Beter een kleine die steigert, dan een grote die weigert" Dus dat geld voor mij met de snaren. 0.09 speelt gewoon super, en die 0.10 snaren, weigeren hehe :D

Maar goed, ik zit nog even met een klein probleemke. Ik heb vanmiddag mijn gitaar afgesteld, en er is mij verteld, dat de dikke "E" snaar, 2 mm boven de 17e fret moet hangen. Ok dat heb ik dus bijgesteld. Toen heb ik ook de kleine "E" snaar bij gesteld, en die moest zo'n 1,5 mm boven de 17e fret hangen, ook dat had ik toen gedaan.

Als ik nu wil spelen, dan trillen de snaren, steeds tegen de frets aan, en dat vindt ik behoorlijk irritant. Ook de brug, gaat nu meer naar de hals toe staan, met name als ik de tremolo gebruik.

Nu heb ik nog een extra veer, die ik zometeen wil gaan monteren, maar op welke manier weet ik dus niet. Ik heb even in Paint een schetsje gemaakt, hoe het der uitziet...

http://img398.imageshack.us/img398/2937/tremolosysteem1wj.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=tremolosysteem1wj.jpg)

De 3e veer, moet er nu dus nog inkomen. Maar op welke manier moet ik de veer er inzetten? En kan ik hem der zo inplaatsen ( trekwerk ) of moet ik dan de hele tremolo-veer plaat, loshalen, zodat ik de veer der in kan plaatsen?

Alvast bedankt jongens!

harrie-beton
25 januari 2006, 23:24
de heer J petrucci speelt op...




















009

FadetoBlack
25 januari 2006, 23:31
Yeah !! Hail aan John Petrucci.

Maar... heb je mischien ook een oplossing/antwoord op mijn probleem? :P

bert k
25 januari 2006, 23:34
Als de snaren rammelen, dan toch een beetje omhoog draaien. 1,5 is best wel laag.
Die veer kan je gewoon tussen de twee andere veren zetten. Hoef je niks voor te slopen. Gewoon het rechte stuk in het metalen blok steken en het oog achter het haakje. Gebruik wel een tangetje. Ik heb al vaker een veer in mijn vinger gehad, je speelt een week niet meer...

Nova
26 januari 2006, 09:58
met 09 kun je gewoon sneller spelen, that's it. Jouw snelheid wordt onder andere bepaald door de weerstand die je hebt, verklein je die weerstand --> kun je sneller. Dus geen gezeik van 09 is voor mietjes of whatever.

zo.. sorry voor dit offtopic gedoe, maar het moest er even uit. :)

Walternativo
26 januari 2006, 12:17
Hahaha wat is dit leuk zeg :D

heb je net een vet heavy metal concert gehouden.
Leuk meisje.
Onder de indruk van je fantastische solo (jawel t is een groupie)

Zie je dan al voor je dat ze zegt maar hey zijn dat 009's ? Daar doe ik t niet voor!


HHAHAHAHA :P

wat een belachelijk gedoe :P speel gewoon met wat je zelf lekekr vindt en zeik niet.