PDA

View Full Version : Nieuwe ESP gitaren



armageddon
21 januari 2006, 23:09
Ik zag op ESPGuitars.com de nieuwe gitaren staan voor 2006. Persoonlijk vind ik de LTD-versie van de ESP-RZK, de RZK-600 wel extreem gaaf (de gewone RZK is me ietsiepietsie te duur....).
http://www.espguitars.com/images/news/namm06/RZK-600.jpg

Je moet van de lefty-cut houden (en de iPod-kleur), maar wees eerlijk...weinig mensen hebben er ook zo één :D

Overigens is de LTD M-400 ook wel een erg ruig gitaartje om te zien, alhoewel wel wat standaard.

Oh god, ik voel weer gas opkomen. Ik heb wel een tegoedbon van de Feedback sinds mijn 2 weken geleden aangeschafte Godin Freeway Floyd stuk bleek te zijn (tremolo was nogal brak).

robert-gitarist
21 januari 2006, 23:11
Om echt heel eerlijk te zijn,ik vind hem wagelijk..
Die logo op de body vind ik stront vervelend..Inlay té groot..te veel chroom terwijl ik wel van chrome hou.En ja die slagplaat vind ik gewoon niks...En ja ik ben wel erg groot fan van Rammstein.Ik zie meneer Bernstein liever met z'n ESP KH serie en ESP EC modellen :)

armageddon
21 januari 2006, 23:16
Eerlijk gezegd moest ik een beetje kokken toen ik hem voor het eerst zag, maar het is net als met whiskey. Ik leer hem langzaam waarderen.

Overigens vind ik Richard Kruspe op een Kirk Hammet gitaar not-done ;)

Me_bigboy
21 januari 2006, 23:32
idd zijn vorige gitaar zag er een stuk 'beestiger' uit. Maar vind deze ook niet mis:)
Hoeveel kost die ltd versie dan?

edit: maar heeft die gitaar nu een enorm dunne nek of lijkt dat maar zo?:s

armageddon
21 januari 2006, 23:34
Hij kost waarschijnlijk $800-$900, maar dan heb je ook wel goede hardware geloof ik.

Trick
22 januari 2006, 14:12
Er komen ook nieuwe Alexi Laiho signatures;

http://www.espguitars.com/images/news/namm06/alexi-esp.jpg
http://www.espguitars.com/images/news/namm06/AL-600.jpg

Ze komen beide in ESP/LTD, ik zit er hard aan te denken om er een te nemen, alleen jammer dat er alleen een brugpickup in zit.

http://www.espguitars.com/news/news_alexi.htm

BLOK182
22 januari 2006, 14:47
Die laiho-dingen vind ik wel tof! Die Krupse-esp heb ik al bij musicstore zien staan, sorry, maar in het echt is der ook weinig aan, vond ik. Hou gewoon niezo van die cyber-het-moet-per-se-anders gitaren:-)

marter544
22 januari 2006, 15:15
http://www.espguitars.com/images/news/namm06/GL-600V.jpg

Hoe verneuk ik een gitaar les 1....

Wouter J
22 januari 2006, 15:51
Tjonge, wie had dat ooit verwacht, we zijn weer terug in 1987. Zoek maar eens een willekeurige gitaar catalogus op van de late Jaren Tachtig en je ziet de zelfde kleuren en modellen als die "Nieuwe" modellen die fabrieken zoals ESP, BC Rich, Jackson en Ibanez nu aan het uitbrengen zijn.

http://www.espguitars.com/images/news/namm06/DJ-600.jpg
http://www.espguitars.com/images/news/namm06/TM-600.jpg
http://www.espguitars.com/images/news/namm06/wilton.jpg

Kevin-D
22 januari 2006, 17:35
Er komen ook nieuwe Alexi Laiho signatures;

http://www.espguitars.com/images/news/namm06/alexi-esp.jpg
http://www.espguitars.com/images/news/namm06/AL-600.jpg

Ze komen beide in ESP/LTD, ik zit er hard aan te denken om er een te nemen, alleen jammer dat er alleen een brugpickup in zit.

http://www.espguitars.com/news/news_alexi.htm

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAS!!!! De stripes vind ik minder dan op het vorige japanse model... maar... GAAAAAAAAAAASS!!!

Orpheo
22 januari 2006, 17:42
I LOVE the eighties :D

maar ook de sixties, maar de 60ies gitaren zijn er genoeg :D kom op met die 80ies apparaten!

Gitaro
22 januari 2006, 21:35
Die Laiho bakken zijn zo vet, jammer dat er maar 1 pickup inzit.

Nog jammerder dat het een HZ is.

robert-gitarist
22 januari 2006, 21:37
Die Laiho bakken zijn zo vet, jammer dat er maar 1 pickup inzit.

Nog jammerder dat het een HZ is.

Dat eerste maakt me niet veel uit.
2de puntje is geen probleem..men neemt een paar euro's op zak en koopt vervolgens een EMG-81 en de overige spullen :D

Gitaro
22 januari 2006, 21:47
Haha, das waar. Maar ik zou de nekpickup wel missen, al is het alleen maar voor clean. Er is ook geen toneknop om helemaal dicht te draaien :D. maargoed, to each his own!

Orpheo
22 januari 2006, 22:03
Haha, das waar. Maar ik zou de nekpickup wel missen, al is het alleen maar voor clean. Er is ook geen toneknop om helemaal dicht te draaien :D. maargoed, to each his own!

clean op en Vee?? tsss :D

maar tone..tja...als je t goed doet heb je tone niet eens nodig, en als je t helemaal goed doet, kan je alles uit je brugpup OF je nekpup halen... het hebben van beiden maakt t wel makkelijker, geef ik toe :D

Stitch
22 januari 2006, 22:47
Wow precies wat ik zoek, alleen van mij mag er wel een vaste brug op!

RS-Rik
22 januari 2006, 22:54
Die ESP Explorer achtig ding is wel rete-ruig zeg...

Neals
22 januari 2006, 23:09
Ik gas al enige tijd serieus op een ESP Viper, kan iemand me vertellen of zo'n ding meer bottom heeft dan een Gibson SG, wat voor mij de voornaamste reden was er niet 1tje te nemen.

iwamoto
22 januari 2006, 23:17
ik ga denk ik gelijk die LTD laiho kopen (die zwarte).
overigens kan laiho echt verschrikkelijk veel tone uit zn plank krijgen, dus ik ben nie bang,
maar op dit moment heb ik een ibanez die eigenlijk elke gewenste toon schenkt, behalve echt dat ultra ruige geluid, dus zie hier mijn oplossing, en hijs nog rete-cool ook :D

weet iemand hoeveel die LTD gaat kosten, ja ik gok rond de 700, of zit ik er dan rauwhard naast?

Neals
23 januari 2006, 11:57
ik ga denk ik gelijk die LTD laiho kopen (die zwarte).
overigens kan laiho echt verschrikkelijk veel tone uit zn plank krijgen, dus ik ben nie bang,
maar op dit moment heb ik een ibanez die eigenlijk elke gewenste toon schenkt, behalve echt dat ultra ruige geluid, dus zie hier mijn oplossing, en hijs nog rete-cool ook :D

weet iemand hoeveel die LTD gaat kosten, ja ik gok rond de 700, of zit ik er dan rauwhard naast?

Ik denk dat tussen de 600 en de 1000 je redelijk goed zit voor een LTD. Zelf ben ik iets merkengeiler geworden en zou als ik een ESP gaan ook voor een ESP gaan en geen LTD. Andere gitaar die op mijn verlanglijstje staat is een PRS Custom22. Ik hou gewoon heel erg van Double-Cut gitaren.

Wouter J
23 januari 2006, 12:48
Wow precies wat ik zoek, alleen van mij mag er wel een vaste brug op!

Een Paar wasknijpers achterin doet al wonderen in dat opzicht.

johanh
23 januari 2006, 13:40
maar wees eerlijk...weinig mensen hebben er ook zo één

En dat is niet zo raar met zo'n model!!!!!!

Trick
23 januari 2006, 13:56
Ik gas dus ook echt dik op die witte laiho :hippie: , ga er waarschijnlijk een kopen, de LTD dan. Alleen moet ik dan jammergenoeg mijn KE3 wegdoen, maar dat was zoiezo toch al niet mijn ding.

Is EMG HZ zo klote dan?

En over dat laiho veel tone uit zijn gitaar krijgt; mja das wel waar, maar zijn geluid live is onwijs schel, niet om aan te horen to be honest, heel verschil met het album.

Gitaro
23 januari 2006, 15:11
Is EMG HZ zo klote dan?

Ik vind ze niet slecht, maar omdat je ze sneller vergelijkt met actieve EMGs in plaats van andere passievio's zie je al gauw de 'tekortkomingen'. Veel mensen vinden ook dat passieve EMGs geen karakter hebben vergeleken met SDs e.d., maar dat is natuurlijk subjectief

Neals
23 januari 2006, 16:14
Smaken wat betreft elementen verschillen nou eenmaal. Vandaar dat veel gitaristen ook de stock-pups voor iets verwissellen wat ze wel diggen. En dat geld niet alleen voor mid-end gitaren zoals ESP's met EMG Hz, maar ook voor de hi-end PRSsen.

Trick
23 januari 2006, 17:11
Smaken wat betreft elementen verschillen nou eenmaal. Vandaar dat veel gitaristen ook de stock-pups voor iets verwissellen wat ze wel diggen. En dat geld niet alleen voor mid-end gitaren zoals ESP's met EMG Hz, maar ook voor de hi-end PRSsen.
Hm ja ik weet pup's alleen in 2 groepen echt in te delen, en ik neig vooral naar seymour duncan, maar welke ik nou echt lekker vind klinken? ik zou het niet weten. De duncan detonator die ik als halspup heb vind ik wel oké klinken, maar er is vast wel weer 'iets beters'

Neals
23 januari 2006, 17:24
Hm ja ik weet pup's alleen in 2 groepen echt in te delen, en ik neig vooral naar seymour duncan, maar welke ik nou echt lekker vind klinken? ik zou het niet weten. De duncan detonator die ik als halspup heb vind ik wel oké klinken, maar er is vast wel weer 'iets beters'

SD's hebben ook mijn voorkeur, klinken iets meer vintage, maar das een smaakkwestie. Maar vind een P90, een Single Coil, Humbucker en dan de vraag actief/passief al 6 groepen te delen, en dan nog zaken zoals piezo's.

Er is daarom ook geen betere, maar meer iets wat wel je smaak dekt, en als je als gitarist een goede sound uit Powersound pups weet te halen, RESPECT!

Kevin-D
23 januari 2006, 17:38
Ik denk dat tussen de 600 en de 1000 je redelijk goed zit voor een LTD. Zelf ben ik iets merkengeiler geworden en zou als ik een ESP gaan ook voor een ESP gaan en geen LTD. Andere gitaar die op mijn verlanglijstje staat is een PRS Custom22. Ik hou gewoon heel erg van Double-Cut gitaren.
Dan moet je wel 3500 euro neerleggen voor de ESP Laiho! Haha... En de LTD gaat niet tussen de 600 en 1000... vergeet het maar! Hij kost namelijk 1500 dollar... dat word 1600 EURO hier, let maar op. (in Duitsland waarschijnlijk VEEL goedkoper)
Nee... Jackson Stars heeft ook een Laiho achtig model te koop (moet je alleen wle importeren :( ) en die kost met import een stuk minder dan deze LTD waarschijnlijk, en heeft het echte RR model. Die Jackson kost rond de 1400 met import enz. Maar als de Laiho in duitsland goedkoper word, zou ik er dolgraag 1 willen :)

iwamoto
23 januari 2006, 18:56
echt zo duur? heilige schijt man, waarom? waarom zo duur? lieve ESP, waarom doen jullie dit je fans aan? zijn we niet braaf geweest?

*gaat in een hoekje huilen, mompelt boze woorden over ESP*

Soulflyhigh
24 januari 2006, 03:13
Ja alle custom shop ESP modellen zijn niet te betalen. Koop dan een SV standard die zijn er voor zijn 1700 euri maar hebben dan wel een extra humbucker ;)

Josdevos
24 januari 2006, 10:46
De 600 series ltd sigs kosten een dikke 1000 euro hier.

Verschillen vanaf dit jaar quasi niks meer van specs met de duurdere custom shop modellen, waar er vroeger bijvoorbeeld al eens all maple bodies met maple necktrough gebruikt werdden ipv maple & alder ..)

casper innosence
24 januari 2006, 12:57
[qoute]Ik gas al enige tijd serieus op een ESP Viper, kan iemand me vertellen of zo'n ding meer bottom heeft dan een Gibson SG, wat voor mij de voornaamste reden was er niet 1tje te nemen.[/quote]

Ik heb een 2004 standard series ESP Viper en ik vind het een meesterlijke gitaar, heb de emg's vervangen door SD's. Ik heb ehm nooit echt vergeleken met n SG maar hij word ook veel gebruikt in de HC/Metal(core) net als de SG's dus met het geluid zit et wel snor. Het 2004 model had in tegenstelling tot wat op de website vermeld was een set thru neck (ipv een set neck) een hiel heeft ie dan ook niet.

echt n fijne gitaar, heeft wel n beetje last van kopzwaarte maar dat vind ik geen probleem en (sommige) sg's schijnen daar ook last van te hebben.

Josdevos
24 januari 2006, 13:13
Ik heb een 2004 standard series ESP Viper en ik vind het een meesterlijke gitaar, heb de emg's vervangen door SD's. Ik heb ehm nooit echt vergeleken met n SG maar hij word ook veel gebruikt in de HC/Metal(core) net als de SG's dus met het geluid zit et wel snor. Het 2004 model had in tegenstelling tot wat op de website vermeld was een set thru neck (ipv een set neck) een hiel heeft ie dan ook niet.

echt n fijne gitaar, heeft wel n beetje last van kopzwaarte maar dat vind ik geen probleem en (sommige) sg's schijnen daar ook last van te hebben.

Viper standards hebben altijd al een set-in neck gehad maar de joint is weggewerkt...

casper innosence
24 januari 2006, 17:22
kan, maar op de website stond destijds gewoon Set Neck (dus met hiel) en een set thru is set neck zonder hiel. En er zijn oudere vipers die bolt on zijn. Ook nieuwe ESP (geen ltd's) vipers voor de japanse markt zijn nog bolt on. (zitten een paar hele mooie bij) (zie www.espguitars.co.jp)

X-Rated
24 januari 2006, 18:56
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAS!!!! De stripes vind ik minder dan op het vorige japanse model... maar... GAAAAAAAAAAASS!!!

+25 :o (aangaande de Laiho sigs)

Ff sparen, wat zou zo'n ding ongeveer moeten gaan kosten?