PDA

View Full Version : Gibson 90



Sanbenno
21 januari 2006, 23:01
Een heel oud model: Gibson 90. Je kent ze wel met die bordeaux bekleding
Een 120 Watt lampenversterker, heerlijk zacht geluid. Heeft er iemand een idee van hoeveel er voor wordt neergelegd dezer dagen?

duckman
22 januari 2006, 20:41
is het de GA-90, met 6 x 8" speakers ?
Die is volgens mij 25 watt en gaat zo rond de 350-450 euro weg maximaal.

Niet echt een populaire amp door zijn 8" speakers.
Wel ontworpen door Seth Lover is is meer bedoled voor bas gitaar.

mazzel,
Arjan

jacky
22 januari 2006, 23:16
6 x 8 dat is wel zeeeerrrrr geschikt voor de bluesharp als je er vanaf wil mail me maar

Sanbenno
23 januari 2006, 21:22
helaas is et niet zo'n model, allé eingl gelukkig, ij is veel beter.
Kzoek overal op internet voor een fotootje, maar blijkbaar ben ik de enige die zo een heeft. Ij is denk ik bijna 50 jaar oud. Heb nog eens gecheckt en het is 130 watt! Twee keer 65, fenomenaal. 6 speakers. En de fenomenaalheid van een lampenversterker. Er zijn helaas een paar dingen aan kapot zoals bv. de echo, maarja... Kdenk dat ie tg zeker 1200 euro waard is! gewaagde uitspraak, I know ;) . Maar ik denk egt datie door zijn ouderdom zoveel waard is. Een van de vroege gibsons :D

Nielsje
23 januari 2006, 21:27
foto?

verder vraag ik me af wat hier staat:



helaas is et niet zo'n model, allé eingl gelukkig, ij is veel beter.


..

duckman
23 januari 2006, 21:33
helaas is et niet zo'n model, allé eingl gelukkig, ij is veel beter.
Kzoek overal op internet voor een fotootje, maar blijkbaar ben ik de enige die zo een heeft. Ij is denk ik bijna 50 jaar oud. Heb nog eens gecheckt en het is 130 watt! Twee keer 65, fenomenaal. 6 speakers. En de fenomenaalheid van een lampenversterker. Er zijn helaas een paar dingen aan kapot zoals bv. de echo, maarja... Kdenk dat ie tg zeker 1200 euro waard is! gewaagde uitspraak, I know ;) . Maar ik denk egt datie door zijn ouderdom zoveel waard is. Een van de vroege gibsons :D


hmmm...50 jaar geleden ( dus in 1956 ) waren er geen 130 watt versterkers, dus dat kan niet.
Als je hem kunt verkopen voor 1200 euro, wens ik je dat toe, begrijp me niet verkeerd, maar je vraagt op een forum voor info.Heb je die link???

mazzel,
Arjan

pimmetje
24 januari 2006, 11:12
Idd niet te rijmen 50's en 2x65 watt.
Dan moet je volgens mij toch echt 20 jaar later gaan denken en ik denk zelfs nóg wel een paar jaartjes extra.

Die 50'er jaren gibson met 6x8" is de ga-90.
Is een 30-watter en ziet er als volgt uit:
http://www.harmonicamasterclass.com/GA90_-_front.jpg
http://www.harmonicamasterclass.com/GA90_-_back.jpg

Sanbenno
26 januari 2006, 11:42
Tis inderdaad zo eentje, tja dan heb ik me stevig wat laten wijsmaken
Bedankt jongens

duckman
26 januari 2006, 12:17
Tis inderdaad zo eentje, tja dan heb ik me stevig wat laten wijsmaken
Bedankt jongens

het is nog steeds een coole versteker met geschiedenis.
Als het geluid jou bevalt is dat toch prima.

Overigens is de prijs indicatie wat ik gaf natuurlijk een richtlijn, als er toevallig iemand is die zoiets zoekt... :-)

Veel plezier ermee.

mazzel,
Arjan