PDA

View Full Version : Probleem bij stereo spelen



robert-gitarist
21 januari 2006, 19:55
Hallo,
Ik heb 2 Randall versterkers,een RH100 top met Marshall cab en een combo,RG-75. Nou wil ik stereo spelen..geprobleem natuurlijk.Dus ik sluit het zo aan: gitaar-->Boss DD-6 Delay en dan van de DD-6 stereo signaal naar me randall's toe...(stereo outputs) Maar goed ik wou dus spelen(beide versterkers op gain 2,modern gain) en ik heb echt een gruwlijk vervelende fluittoon erin zitten.Niet normaal. tis z'n fluittoon net als als je een microfoon voor een monitor houd.Ik heb diverse dingen geprobeerd maar blijf het houden.Als ik een versterker aan heb,heb ik er geen last van.probleem zit niet bij me Boss Delay want het zelfde fluittoon heb ik ook als ik stereo wil spelen met me DC-3 van Boss die ook stereo outputs heeft.Weet iemand wat dit kan zijn? sorry voor de kromme uitleg maar weet ff niet hoe ik anders moet uitleggen.

harrie-beton
22 januari 2006, 12:08
Merkwaardig

als je dan zonder delay in de amp speelt, is die fluittoon er dan nog?

Dus gitaar -> amp

En als je nu gitaar -> delay > stereo naar je hifi versterker doet?

robert-gitarist
22 januari 2006, 16:15
Merkwaardig

als je dan zonder delay in de amp speelt, is die fluittoon er dan nog?

Dus gitaar -> amp

En als je nu gitaar -> delay > stereo naar je hifi versterker doet?

Als ik me gitaar rechtstreeks me versterker inprik is er niks aan de hand..
Zowel bij beide versterkers is er niks aan de hand..Ik snap dr geen fuck van..misschien dat het aan me kabels ligt?

dml
22 januari 2006, 20:32
Wat is je doel van stereo spelen? Wil je dat het effect (in dit geval de delay) stereo klinkt? Zo ja, dan moet je de boel anders aansluiten:
1. Kies van welke amp je de preamp wil gebruiken (bijv. de RH100).
2. Sluit je gitaar direct aan op de RH100
3. Van RH100's FX-send naar DD6 input
4. Van DD6 output (Left) naar RH100's return
5. Van DD6 output (Right) naar RG75 return

Je gebruikt zo de preamp van de RG75 niet, maar dat scheelt weer wat tapdanserij bij het kanaalschakelen.
Overigens klinkt het voor geen meter om een delay-signaal te oversturen, zoals jij nu doet. De herhalingen worden ook steeds weer overstuurd waardoor het zeer rommelig gaat klinken en wat feedback tot gevolg kan hebben.

Thijssie
22 januari 2006, 20:36
Overigens klinkt het voor geen meter om een delay-signaal te oversturen, zoals jij nu doet. De herhalingen worden ook steeds weer overstuurd waardoor het zeer rommelig gaat klinken en wat feedback tot gevolg kan hebben.

Ken je vanhalen I?

zjanke
22 januari 2006, 21:15
Als je met twee dezelfde versterkers speelt die geen (of een waardeloze) effectloop hebben, maar wel meer kanalen, hoe los je dit dan op?
Ik wil nog ooit stereo gaan spelen, en heb dit al wel eens (clean) over onze PA geprobeerd (vanaf mijn Boss DC-2) en dat klinkt wel heel erg mooi ruimtelijk. Maar het stuk met kanaalschakelingen ben ik nog niet uit...

harrie-beton
23 januari 2006, 14:52
Check je kabels en controleer of het delay wel goed werkt door de uitgangen links en rechts even op een mengtafel aan te sluiten.
Kan best zijn dat de delay sluiting geeft wanneer beide L en R bezet zijn.


een delay is het mooist inderdaad na de oversturing plus je hebt dan ook geen last van de compressie die een overstuurd geluid geeft. Als je overdrive na delay doet dan krijg je namelijk meer feedback van het delay dan wanneer je clean speelt.

Als je de delay gewoon gebruikt om het signaal te splitsen met een kleine vertraging (20 milliseconden ofzo) dan maakt het niet veel uit.
Let wel, het vertraagde signaal is niet van dezelfde kwaliteit als het origineel. Alleen bij hele dure delays heb je weinig klankverschil.

Goedkope oplossing is je 2e amp 10 meter verder zetten :D dan de eerste...

ps ik speel stereo via Podxt XT

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/stereo_tko.jpg

dml
23 januari 2006, 15:49
Ken je vanhalen I?

Ja, dat was 1978. En waren de gebruikte versterkers uitgevoerd met FX-loop? Doet Edje het nog steeds zo?

Nozemans
20 februari 2006, 11:49
Heb sinds dit weekend ook mijn langverwachte tweede Randall RH100 G2 stack in m'n bezit, met eveneens als doel stereo te gaan spelen. Nou vraag ik me af of als ik wel gewoon beide pre-amps wil gebruiken, het mogelijk is de kanaalswitching van beide versterkers met 1 footswitch te doen? Weet iemand of het mogelijk is die footswitch kabel simpelweg te vertakken naar een tweede plug, dus gewoon doorknippen en een soort Y-verbinding van maken?

johantipker
20 februari 2006, 15:37
Hallo,
Ik heb 2 Randall versterkers,een RH100 top met Marshall cab en een combo,RG-75. Nou wil ik stereo spelen..geprobleem natuurlijk.Dus ik sluit het zo aan: gitaar-->Boss DD-6 Delay en dan van de DD-6 stereo signaal naar me randall's toe...(stereo outputs) Maar goed ik wou dus spelen(beide versterkers op gain 2,modern gain) en ik heb echt een gruwlijk vervelende fluittoon erin zitten.Niet normaal. tis z'n fluittoon net als als je een microfoon voor een monitor houd.Ik heb diverse dingen geprobeerd maar blijf het houden.Als ik een versterker aan heb,heb ik er geen last van.probleem zit niet bij me Boss Delay want het zelfde fluittoon heb ik ook als ik stereo wil spelen met me DC-3 van Boss die ook stereo outputs heeft.Weet iemand wat dit kan zijn? sorry voor de kromme uitleg maar weet ff niet hoe ik anders moet uitleggen.


je hebt een fluit en geen brom, t zou een hele rare aardlus kunnen zijn, maar die brommen meestal en fluiten niet...........ik heb ook wel eens hele rare sounds in een dergelijke setup gehoord............alles geprobeerd, totdat ik een di ertussen zette, die 1 amp via de ingebouwde scheidingstrafo helemaal galvanisch scheidde, dus gitaar naar stereo delay, dan 1 output van delay rechtstreeks in 1 Amp en de andere delayoutput in de DI. Vanuit de DI sluit je een XLR naar monojack kabel aan die dan in je andere amp gaat,
garanties tot aan de deur...........en check zoals de heer Beton zegt ff je delay....