PDA

View Full Version : Beginnen met elektrische gitaar



Sharrr
21 januari 2006, 19:37
Hey allemaal,

Ik vrees dat er al zo'n 20 soortgelijke topics zijn geopend, sorry :satisfie:
Ik heb nu ongeveer een half jaar akoestische les. Ik wilde veel liever elektrisch gaan spelen, maar ja, dat vonden mijn ouders een beetje te duur (wat ik kan begrijpen)
Nou ja, de lessen gaan wel goed, maar het is niet echt wat ik wil.
Nu kan ik nog wel een paar jaar doorgaan en dan nog eens elektrisch gaan spelen, maar dat vind ik zonde.

Hier in de buurt zit geen gitaarwinkel, maar ik ben van plan binnenkort even naar een grote stad te gaan en daar wat rond te kijken. Ook worden hier helaas geen elektrische lessen gegeven. Ik wil nu dus een elektrische gitaar kopen en het zelf een beetje gaan uitpuzzelen. Ondertussen blijf ik wel gewoon akoestische lessen volgen, altijd handig.

Is het makkelijk elektrische gitaar jezelf aan te leren? Of beter gezegd, is het mógelijk? Hebben jullie goede tips voor boeken/dvd's en wat is een handige startersgitaar?

edit: Of zijn er ook gewoon handige sets, inclusief versterker? (Ja, die zijn er :stop: ) maar hebben ze een beetje kwaliteit?

Ganjaman
21 januari 2006, 21:07
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?

met 20 soortgelijke topics zit je nog nieteens in de buurt, zal me niet verbazen als het er meer dan 200 zijn

goeroezeboe
21 januari 2006, 21:17
Het is zeker en vast mogelijk op je eentje elektrische gitaar te leren. Op het internet zijn er hopen sites met tabs, akkoordenschema's, theorie, oefeningen, enz... Als je een beetje akoestische basis hebt is het zelfs helemaal niet zo een grote stap. Er zijn wel wat technieken die specifiek zijn voor de elektrische gitaar, maar fundamenteel is en blijft het hetzelfde instrument.

Als je wilt dat we je iets aanraden moet je wel je budget vermelden. Voor je het weet raden ze hier anders gibsons, les pauls of gretsches aan ;)

Betaalbaar setje van toch goede kwaliteit vind ik;

cube30 + epiphone les paul/dot of fender mexican/japan strat (dit zijn gewoon voorbeelden :p ). Maar dan ben je toch al snel 500€ kwijt.

Walternativo
21 januari 2006, 22:55
Cube 15 is goed genoeg. 100 euro minder en dezelfde geluidskwaliteit. Heb ik liever n Cube15 + Behringer v-amp2 dan Cube30.

Geschikt gitaartje daarbij is Dean naarw at ik ervan hoor. Of richwood les paul ofzo.