PDA

View Full Version : Epiphone ES-335 Dot



crazylay
21 januari 2006, 19:17
hey..
ik ben al een poosje op zoek naar een Les Paul..
nu zag ik een Epiphone ES-335 Dot staan.
wat is volgens jullie de beste keuze"?..
en wat vinden jullie mooiere gitaren QUA geluid!"?..
dus..
wat moet ik volgens 'jullie' nemen"?..

Ik ga binnenkort even naar wat muziek zaken..
dus dan test ik even wat uit.
maar ik vraag het hier ook toch maar even na.

robert-gitarist
21 januari 2006, 19:20
Je wilt een Les Paul maar hebt een ES gezien..hmm logica...
Zijn 2 kompleet verschillende gitaren..ook kwa geluid.
Zelf zou ik gaan voor een Les paul omdat ik die simpel weg mooier vind en gewoon vetter vind klinken..en iets veelzijdiger is(voor mij dan)Heerlijk die LEs Pauls...maar goed smaak verschilt nogal eens dus...

crazylay
21 januari 2006, 19:27
daarom vraag ik ook wat jullie nou de beste keus vinden.

btw: de stijl die ik speel is Rock 'n' Roll.

robert-gitarist
21 januari 2006, 19:36
rock'n roll is gewoon een vette Les Paul met een plexi Marshall half stack :8 :P
Ik zou toch voor een Les Paul gaan..dat geluid vind ik(mijn mening dus!!) het mooiste geluid voor rock'n roll...en natuurlijk zijn look he ;)

crazylay
21 januari 2006, 19:39
okay bedankt..
nee ik speel nu op een Fender Strat Mex en een Fender strat USA.
en heb nog heel wat andere gitaren maar die gebruik ik niet echt.
alleen indeze gitaren kun je niet echt de rock 'n' roll sound uit krijgen.
daarom zoek ik nu wat meer een Les Paul ofzo

robert-gitarist
21 januari 2006, 19:43
okay bedankt..
nee ik speel nu op een Fender Strat Mex en een Fender strat USA.
en heb nog heel wat andere gitaren maar die gebruik ik niet echt.
alleen indeze gitaren kun je niet echt de rock 'n' roll sound uit krijgen.
daarom zoek ik nu wat meer een Les Paul ofzo

Ik heb ook een Fender strat(sambora) en zit een humbucker in en die scheurt als de ziekte..je kunt ook in een van je Fenders een humbucker in de brug plaatsen..is niet zo moeilijk...kost stukken minder dan een goeie Les Paul.
Zelfs met een gewone strat(standaard Fender met 3 single coils)krijg ik nog een mooi rock'roll geluid.Wat voorn amp heb je eigelijk?dat heeft ook veel invloed natuurlijk op het geluid.

crazylay
21 januari 2006, 19:45
waar ik nu op speel is een.. marshall 8080:(
ik heb sinds kort m'n Marshall MK2 en m'n JCM900 weg gedaan omdat ik verhuist ben en zocht iets kleiners. maar nu ik er weer over nadenk was dat erg stom.

robert-gitarist
21 januari 2006, 19:48
Tsja die 800 is natuurlijk een Valvestate he..klinkt niet echt lekker voor rock'n roll vind ik..vind hem iets té scheurend daar voor..
Misschien clean kanaal ervan gebruiken met tube screamer ervoor? TS-9 van Ibanez..misschien krijg je dan een lekkere rock'n roll sound.Valvestate vind ik gewoon kut voor rock'n roll..te dun op een of andere manier

crazylay
21 januari 2006, 19:57
ja daar geef ik de zelfde mening voor.
m'n effecten Boss DS-1 / Marshall Bluesbreaker II / Zoom 1010.

robert-gitarist
21 januari 2006, 20:26
Ik zou toch eens als ik jou wat kijken na een Tbe Screamer van Ibanez,een SD-2 Dual Overdrive van Boss of een Blues Driver van Boss..wellicht dat eens van die iets in de richting komt van het geluid wat je mooi vind..maar denk maar eens na over wat ik zei met die humbucker in je Fender ;)

crazylay
21 januari 2006, 20:51
he bedankt dude.
ik heb gister nog een email van iemand gehad die zijn Boss Blues driver wel wou ruilen tegen mij Marshall BB2.
dus ik kan het altijd proberen.

robert-gitarist
21 januari 2006, 23:44
he bedankt dude.
ik heb gister nog een email van iemand gehad die zijn Boss Blues driver wel wou ruilen tegen mij Marshall BB2.
dus ik kan het altijd proberen.

Nja wees wijs en probeerd eerst ff wat uit..misschien vind je het wel niks...dus eerst ff testen ;) Misschien is een Guv nor van Marshall wel iets...tenzij je echt een andere gitaar wilt..maar goed je moet een goeie combi hebben...goeie versterker is namelijk ook al vaak het halve werk he...

crazylay
21 januari 2006, 23:47
ja ik heb ooit wel eens een BD-2 getest..
en klonk toen wel echt goed.
alleen nu ik een andere (tijdelijke) versterker heb(marshall 8080) wil ik het toch proberen. ik deed toch niks meer met die Marshall BB2 dus ja.
ik kan hem altijd weer weg doen.:satisfie:

grayfink
22 januari 2006, 00:03
@robert-gitarist

Jij vind een LP meer rock 'n roll als een ES-335.
Volgens mij ben je in de war met Rock.
Rock 'n Roll is toch Chuck Berry e.d.? (=ES-335)
En om Herman Finkers maar even te quoten:
Dit is geen muggezifterij.
















Het is muggeNzifterij....

crazylay
22 januari 2006, 00:17
ok..

m'n stijl ...
Led Zeppelin/Rolling Stones/Jimi Hendrix/Pink Floyd enz enz..

vulvasonic
22 januari 2006, 01:33
ok..

m'n stijl ...
Led Zeppelin/Rolling Stones/Jimi Hendrix/Pink Floyd enz enz..

Jimmy Page stond uiteraard bekend om zijn gebruik van de Les Paul, maar hij is begonnen met een telecaster. Keith en Ron van The Rolling Stones spelen op alles, maar worden hoofdzakelijk gezien met teles en strats. Jimi Hendrix en David Gilmour staan bekend als grote stratgebruikers.

De keus op basis van je voorbeelden is derhalve niet zo voor de hand liggend als je begint over Gibson-achtige modellen.

Maar als je toch een antwoord wil op de vraag tussen welke je zou moeten kiezen, de Les Paul of de 335, dan zou ik zeker de 335 overwegen. De 335 is gewoon een veelzijdiger gitaar dan de Les Paul (vind ik) en hij kan vetter brullen dan een Les Paul (weet ik).

d'oh
22 januari 2006, 19:51
Jimmy Page stond uiteraard bekend om zijn gebruik van de Les Paul, maar hij is begonnen met een telecaster. Keith en Ron van The Rolling Stones spelen op alles, maar worden hoofdzakelijk gezien met teles en strats. Jimi Hendrix en David Gilmour staan bekend als grote stratgebruikers.

De keus op basis van je voorbeelden is derhalve niet zo voor de hand liggend als je begint over Gibson-achtige modellen.

Maar als je toch een antwoord wil op de vraag tussen welke je zou moeten kiezen, de Les Paul of de 335, dan zou ik zeker de 335 overwegen. De 335 is gewoon een veelzijdiger gitaar dan de Les Paul (vind ik) en hij kan vetter brullen dan een Les Paul (weet ik).

hurrah hurrah, nog een grote Es335-fan, dat zijn de echte gitaren

maar even ontopic:
het gaat er natuurlijk niet om wat je grote voorbeelden gebruiken, maar wat jij lekker vind klinken, en de vraag van wat jij volgens ons moet nemen is natuurlijk wel wat moeilijk omdat wij niet weten wat jij mooi vind klinken

persoonlijk vind ik een ES335 echt geweldig en de epiphone is dan ook geen verkeerde gitaar voor het geld

als ik jouw was zou ik eerst maar eens even naar de muziekzaak gaan en beide gitaren flink onder handen nemen ;)

crazylay
22 januari 2006, 20:16
ik ga ook zeker eerst alles uittesten en kijken welke ik het beste vind natuurlijk.
maar ik wou gewoon jullie mening hebben

Orpheo
22 januari 2006, 20:27
ik zou ook gaan voor de epi es335, maar niet omdat ik zo'n es335 fan ben, maar omdat ik eerder de epi lp's niet zo top vind, en de es335 wel...

anders zou ik zeggen: les paul is the way to go!

duckman
22 januari 2006, 20:55
de epi les paul plus is een mooie gitaar, net zolas de es-335.

Maar als je voor epi gaat, probeer ook eens de sheratonII, vond ik zelf een erg mooie gitaar.

Ik denk dat beide keuzes kunnen.
Overweeg ook een P-90's ipv humbuckers...

mazzel,
Arjan

the sure thing
22 januari 2006, 21:06
... ik ben in de zalig verkerende staat dat ik een echte Gibson ES-335 in superstaat bezit en dit is dan ook veruit mijn meest favoriete gitaar. Ik heb een half jaar geleden voor de gein op een Epi ES-335 gespeeld (bij Feedback in Apeldoorn) en was zeker positief verrast door de zeer goede bespeelbaarheid, gelijkende feel en ook de klank!