PDA

View Full Version : Schakelaars TSL footswitch



zjanke
21 januari 2006, 14:47
De achilleshiel van mijn versterker begint kuren te vertonen. De Switch van het crunchkanaal heeft de geest gegeven en nadere inspectie wijst uit dat twee anderen ook niet echt jofel meer zijn (Ze "klikken" niet meer als je ze indrukt, ze schakelen nog wel).
Ik heb het pedaal dus even opengeschroefd om te kijken wat de inhoud was en dat is dus een printplaat waarop de PDT-switches zijn gemonteerd. Kwestie van even vervangen, mits je aan die dingen kunt komen. het zijn geen "normale" PDT's met oogjes, maar met pennetjes. Weet iemand waar je die dingen kunt krijgen? lokale gitaarboeren hebben ze niet, electronicaboeren evenmin. De links naar sites voor onderdelen heb ik gecheckt voor zover ik ze kon vinden en Voerman (Marshallimporteur) reageert niet op mijn mails (waarkanikdiedingenkrijgenenalvastbedanktvoorhetan twoord)

Ik heb niet voor niets drie kanalen, wie-o-wie kan me helpen?

Helter Skelter
21 januari 2006, 14:57
inderdaad enorme 'riskante' dingen die TSL-footswitchen. Veel TSL gebruikers vervangen het hele mechanisme, schijnt een fluitje van een cent te zijn (Handyman) en volgens mij zitten er ook een paar hier op het forum dus die zullen zich wel melden denk ik

Punkrockerke
21 januari 2006, 16:54
Bij Tubetown: Footswitch 2-position toggle PC (http://www.tubetown.de/ttstore/product_info.php/info/p547_Footswitch-2-position-toggle-PC.html) (€4,90/stuk)
Ben je zeker dat het probleem aan de footswitch zelf ligt, en niet aan de connector in de amp zelf? Deze is namelijk enkel op de printplaat bevestigd en de solderingen durven wel eens te lossen...

zjanke
21 januari 2006, 17:20
Kijk daar heb ik wat aan, dankjewel!

Het ligt aan de switches. Ik kan instellen op mijn amp dat ik met mijn leadswitch naar het crunchkanaal moet schakelen (ik leg het misschien krom uit, maar zo werkt het wel) en dat werkt gewoon. De schakelaars zelf voelen ook niet goed meer, een aantal "klikken" niet meer.

Ik wacht nog even af of iemand zich meldt met de mod die Helter Skelter aangaf, anders ga ik deze bestellen

Punkrockerke
21 januari 2006, 17:38
Net op banzaieffects deze tegengekomen: Taiwan DPDT Pins Switch (http://www.banzaieffects.com/product.php?productid=16231&cat=246&page=1). Ik weet niet of het exact dezelfde switch is als bij Tubetown, maar deze kosten slechts €2,46/stuk!