PDA

View Full Version : Hoe zit dat eigenlijk met Gibson humbuckers



mm80
20 januari 2006, 19:58
Ik heb een Gibson humbucker liggen met aan de onderkant pat no 2,737,842
Het is een zebra model met de verstelschroefjes in het cremekleurige spoeltje.

Ik vroeg me nu af wat voor model dit nu kan zijn, een gewone 'gibson humbucker'? of kan het ook een ander model zijn. Ik weet niet uit welke gitaar hij kwam helaas. Er is wel een datum stempel te zien, ook aan de onderkant nl 28 juli 1980

Zijn er kenners die me kunnen helpen?

hadv
20 januari 2006, 23:29
die werd indertijd door Gibson aangeduid als een 'Super Humbucker'.
ik heb er zo een zitten in mijn The SG (brugpositie), ook een zebra, dus uit zo een zou die zomaar kunnen komen
kijkend in de Gibson brochure van 1979 zie ik um ook in
L5-S
SG Custom
SG Standard
L6-S Custom
The Les Paul (niet The Paul)
Howard Roberts Artist en Custom

volgens dezelfde folder
Induction: 4,7 Henries
Resonant Peak: 5,8 KHz
DC Resistance at 1000 CPS: 7,8 KOhm
en uiteraard met of zonder kap

ook heb ik er ooit een 2e hands gekocht, waar die uit kwam weet ik niet, maar het geluid is imho echt fantastisch

Orpheo
21 januari 2006, 02:33
hmm..... volgens mij zit ie dan in mn halspocket.... (van mn les paul). ik dacht dat ie ook zo heette namelijk. als het inderdaad DIE is, dan klinkt ie in de hals ook verdomd lekker.... maar niet lekker genoeg. hij is niet "vadzig" genoeg voor in de hals. ik wil de hals echt baggervet op laag gain... en dat doet ie nu helaas niet... hij gaat niet dichtslibben en toch helder blijven (zoals mn vorige LP dat wel deed, maar weer een bagger voicing had... niet mijn merk)...


maar ontopic:

fijne pup voor in de brug! ik heb op die The SG gespeeld van HADV, en ik vond die brugpup superb. heel lekker, fijn pinchen. leuk ding!

mm80
22 januari 2006, 08:16
Bedankt Hadv, voor die informatie. Dit is precies wat ik wilde weten.

Michell