PDA

View Full Version : Geluid komt te zacht door ??!!



Bertje11
20 januari 2006, 19:52
Hee..

Ik heb pas geleden de interface Tascam US-122 gekocht en ik heb een klein probleempje: als ik bijvoorbeeld mijn gitaar op de interface aansluit komt het geluid er heel zacht doorheen (terwijl er nog wel een versterker tussen zit). Ik had hier eerder geen last van dus ik zit nou wel voor een raadsel.

a.u.b. geen opmerkingen dat ik mijn versterker maar op z'n hardst moet zetten want dat was eerst ook niet nodig.

Oja en nog wat. In Cubase kan ik alleen nog maar stereo opnemen. Als ik mono doe dan komt er geen geluid in Cubase. Maar ja gitaar is niet stereo dus ik wil ook niet stereo opnemen.

harrie-beton
21 januari 2006, 09:37
er zitten weinig knoppen op het ding(zie foto0

heb je wel de schakelaar op gitaar?



En je cubase is geen probleem, natuurlijk kun je mono opnemen. Zoek even in de manual of in de help functie.
http://www.soundonsound.com/sos/oct03/images/tascamus122.l.jpg

Bertje11
21 januari 2006, 13:51
Ja de schakelaar is op gitaar.

Het vreemde is dat als de schakelaar op gitaar is, en die draaiknop naar de mic kant is gedraait, dan komt er wel een beetje geluid door. Maar als die draaiknop naar Line is gericht, dan komt er helemáál niks binnen...

bert k
21 januari 2006, 17:01
Dan is het signaal van je gitaar gewoon te zwak. Zet de schuifknop eens op microfoon/line, en draai de draaiknop zo ver naar rechts dat je het groene ledje ziet branden als je speelt, en liefst af en toe een rood flitsje bij de harde klappen.

Bertje11
21 januari 2006, 19:11
Ja maar dat is toch raar! want eerst deed ie het wel gewoon :S

ik zal wel even met een andere versterker checken of ie et dan wel goed doet

harrie-beton
21 januari 2006, 20:22
en natuurlijk de andere logische dingen zoals andere kabel gebruiken.
En checken of er wel signaal uitgaat van de bron

Ic3gl0vE
23 januari 2006, 01:44
In Cubase kan ik alleen nog maar stereo opnemen. Als ik mono doe dan komt er geen geluid in Cubase. Maar ja gitaar is niet stereo dus ik wil ook niet stereo opnemen.


RTFM

en als je interface ineens niet meer werkt, moet je even de output van je pc naar de input van dat ding routen en kijken of het dan wel werkt (geen speakers aanzetten want je krijgt misschien feedback als je de boel verkeerd hebt ingesteld). zo niet dan moet die interface terug naar de winkel