PDA

View Full Version : Epiphone Dot of Sheraton..



Mienmachine
20 januari 2006, 19:25
Epiphone Dot of Sheraton..zie niet direct veel verschil tussen deze twee op de Epiphone site,

weet iemand iets over deze gitaren, klank verschil?

TX

Jerre
20 januari 2006, 19:38
De specs zijn dezelfde, en de vorm van de gitaren is ook vrij gelijk zo te zien.

Alleen de kleur, de inlays en de hardware zijn op het zicht verschillend.
Maar ze zullen wel niet hetzelfde klinken.

Outrage
21 januari 2006, 09:43
mijn gitaar leraar speelde op een sheraton. Altijd een beetje jaloers op geweest.

Squier4ever
21 januari 2006, 11:44
volgens mij is de sheraton het originele epi model en de dot is de gibson es-335 kopie

d'oh
21 januari 2006, 12:10
de dot, heeft minder mooie afwerking, geen bindings rond de neck en een maple neck en dot-inlays

de sheraton heeft een 3piece maple neck, en bindings rond de neck en blockinlays

ze voelen nagenoeg het zelfde en klinken ook nagenoeg het zelfde, het is gewoon een kwestie van welke je mooier vind en het hangt natuurlijk ook nog af van welke het fijnst speelt

persoonlijk vind ik de dot in cherryred echt geweldig en de sheraton echt meer voor de bluesgitarist die zijn levenlang op een gitaar speelt :P

goeroezeboe
21 januari 2006, 12:49
Ik heb zelf een sheraton en heb ook al wel op nen dot gespeeld en ik kan het voorgaande bevestigen.

De dot & de sheraton spelen en klinken ongeveer hetzelfde. Alleen is de afwerking van de sheraton (veel) beter en is de sheraton een écht epiphone model terwijl de dot een kopie is.

crapton
22 januari 2006, 14:00
Heb een Sheraton gehad en wel eens vergeleken met een Epi Dot. De halzen zijn volgens mijn gevoel ook anders. Dot hals is formaat boomstam, Sheraton is wat dunner. Sheraton is tevens luxer afgewerkt, maar ieder zijn smaak.

Std PU's zijn een beetje muddy, zet er een setje Seymours in (JB en Jazz) en je hebt een heel goede gitaar voor blues en fusion, evt zelfs wat rock.

hansies
1 februari 2006, 08:33
mijn gitaar leraar speelde op een sheraton. Altijd een beetje jaloers op geweest.

Ik speel ook op een Sheraton...........maar ben er niet fier op want de gitaar vertoont teveel fouten, waaronder : slecht geplaatste brug, slecht geplaatse pickups, een veel schoonheidsfoutjes.
dit even gezegd zijnde.
Greetz

Punt
1 februari 2006, 09:31
De dot is idd een es335 copy.
Ik heb er eens een hele rij van dergelijke gitaren uitgeprobeerd en de dot stak met kop en schouders boven de rest uit (feel en toon). Ik vond het een zeer goede gitaar voor z'n geld. De enige reden dat ik hem weer heb doorverkocht was de aanschaf van een echte ES335.

Harry
1 februari 2006, 09:37
Ik speel ook op een Sheraton...........maar ben er niet fier op want de gitaar vertoont teveel fouten, waaronder : slecht geplaatste brug, slecht geplaatse pickups, een veel schoonheidsfoutjes.
dit even gezegd zijnde.
Greetz

dan heb je de verkeerde gekocht, want Epiphone heeft altijd prima gitaren gebouwd. Over de gibson-kopieen kan ik niet zoveel zeggen.

hansies
1 februari 2006, 18:33
dan heb je de verkeerde gekocht, want Epiphone heeft altijd prima gitaren gebouwd. Over de gibson-kopieen kan ik niet zoveel zeggen.

Kan zijn want al mijn andere epi's zijn goed maar de Sheraton II is ineen gegooid door een Koreaan die teveel gedronken had, brug verkeerd geplaatst, pickups slecht uitgelijnd, en dan nog wat intern gefoefel man man man ........wat een shit

crapton
1 februari 2006, 19:52
Herken ik niets van. Die ik had was prima van kwaliteit. Enige dat slecht was was de schakelaar maar die kan je makkelijk vervangen. Afwerking verder prima, hals goed, geen lak of binding fouten. Ik zou zeggen dat kan je allemaal prima zien en horen wanneer je hem koopt en uitprobeert. De bedrading binnenin kan je niet zien door de f-gaten dus hoe je dat gedaan hebt is me een raadsel, kan alleen als je de pots losmaakt.

ACSlater
1 februari 2006, 22:06
Volgens mij is de Sheraton een halve-originele Epi. Epiphone was net overgenomen door Gibson en dit was de Epiphone versie van de Dot. Dus een Dot met wat meer versiering.

Hierdoor ga ik ervan uit dat ze WEL precies hetzelfde klinken. Zeker omdat ze ook dezelfde (crappy) Epiphone humbuckers hebben. Zelf zou ik voor de Sheraton gaan. Met die wijnrank (ofzoiets) inleg is de headstock niet zo lelijk en die ziet er gewoon veel mooier uit. Vooral de Naturel versie.

hansies
2 februari 2006, 14:25
Herken ik niets van. Die ik had was prima van kwaliteit. Enige dat slecht was was de schakelaar maar die kan je makkelijk vervangen. Afwerking verder prima, hals goed, geen lak of binding fouten. Ik zou zeggen dat kan je allemaal prima zien en horen wanneer je hem koopt en uitprobeert. De bedrading binnenin kan je niet zien door de f-gaten dus hoe je dat gedaan hebt is me een raadsel, kan alleen als je de pots losmaakt.

Over de bedrading heb ik niets gezegd, de pots zijn trouwens goed
Ondertussen heb ik veel aanpassingen gedaan, zowel aan de plaatsing van de pickups, als aan de brug.................t'is een heel grote verbetering.
greetz

majortomtogroundcontrol
2 februari 2006, 14:44
ik heb onlangs ook een sheraton gekocht. 250 euro (was wel al 3de hands) maar buiten enkele gebruikssporen heb ik er niets op aan te merken. (1 keer wel de pick up switch moeten vervangen, maar das een typisch manquement bij epiphone) blijft perfect gestemd mooie volle klank, vooral de crunch op het nek element met een tubescreamer. het enige wat je nodig hebt op zo'n gitaar is hele dikke snaren.