PDA

View Full Version : Send Return, seriële effectloop



combo
20 januari 2006, 18:15
Hey

Kan me iemand wat uitleg geven over de seriële effectloop.

Ik sluit momenteel pedaaltjes tussen de gitaar en de versterker Input aan.

Scali
20 januari 2006, 18:30
Een seriele effectloop kun je gebruiken om je effecten 'serieel' (in serie) aan te sluiten tussen voorversterker en eindversterker.
Dit is dus vooral handig om effecten aan te sluiten die je achter de distortion wil hebben, zoals echo, galm, chorus en dergelijke.
Eventuele distortion-pedaaltjes of wah/compressor-effecten wil je voor de voorversterker.

Een parallele effectloop is een iets luxere uitvoering. Daarbij blijft de voorversterker direct met de eindversterker verbonden, en staat de lus er 'parallel' op. Hierdoor kun je het effectsignaal mengen met het 'droge' signaal. Je verliest nu niets aan het droge signaal, dus het geluid is wat beter.

kokeleko
20 januari 2006, 18:31
Kan me iemand wat uitleg geven over de seriële effectloop.

Ik sluit momenteel pedaaltjes tussen de gitaar en de versterker Input aan.

Pedaalkes er voor laten, en reverb, delay (evt modulatie ) in je fxloop.
Series-loop betekent dat je versterkersignaal helemaal door de fx heen gaan, heb je er een ruk ding in hangen ( loop ) dan klink het ook ruk, andersom hetzelfde.

combo
22 januari 2006, 19:28
Wel, eigenlijk is het een parallele effect loop dat ik heb, en idd. ik kan de hoeveelheid effect regelen, want er staat een regelknop effect op beide kanalen (clean en overdrive kanaal).

Dus, delay en pitch shifter zijn effecten die ik naast wahwah en tube screamer gebruik, die mogen in de parallele loop ?

Power 50W RMS (All Tube Sound)
Class A
4 x 12AX7 and 2 x EL34 Tubes
1x12" CONQUEST Gold+ driver
Two independent channel switching with LED control and remote output
Clean and lead channel each with gain, three band tone controls
Effect level and master volume
Parallel effect loop (send - return)
Line out with volume control
Two extra speaker outputs
Size 475W x 495H x 265D mm
Weight 25 kg's

ijff
22 januari 2006, 19:32
Yep.. maar dat betekent dus wel dat je bijv. bij de pitch shifter altijd het originele geluid zal blijven horen.
Als de effecten digitaal zijn kan je bovendien de effecten het best op 100% wet zetten (en de hoeveelheid effect op de versterker regelen), anders kan er faseverschil ontstaan.

combo
27 januari 2006, 20:54
voor een delay/echo, zelfde geval, op de send en return aansluiten, right ?

De hoeveelheid effect regelen op de amp.


Ik heb de DE7 gekocht van Ibanez, echo/delay. Digitaal pedaaltje, wat denken jullie, goed pedaal voor in de parallele loop, of had een analoge delay beter geweest ?