PDA

View Full Version : Nieuws van DEAN @ NAMM



gerrekat
20 januari 2006, 17:25
http://img.photobucket.com/albums/v245/formula73/NAMM06003.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v245/formula73/NAMM06023.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v245/formula73/NAMM06007.jpg

De Dimebag Tribute wall, allemaal handgeschilderd door mede artiesten.

http://img.photobucket.com/albums/v245/formula73/NAMM06015.jpg

Er zal denk snel meer volgen!

almarvk
20 januari 2006, 17:51
Dean is, IMHO, wel heel erg bezig om geld te verdienen met de dood van Dimebag Darrell. Beetje jammer vind ik...Ben het eigenlijk nu wel zat. Die man moet om z'n muziek worden herinnerd en niet op een andere manier...

bram123
20 januari 2006, 18:26
wat een lélijke gitaren zeg.

bram123
20 januari 2006, 18:27
typerend ook dat men met niks beters op de proppen kan komen dan zo[n foute confederate flag. white trasshhhhhhhhhhh.

gerrekat
20 januari 2006, 18:53
Wat ik zeg er komt nog veel meer, ook van de traditionelere vormen en finishes.

Ik vind zo'n confederate erg vet BTW. Deze gitaren waren overigens ook uitgekomen als Dime nog geleefd had trouwens hij heeft ze zelf ontworpen en getekend.

RS-Rik
20 januari 2006, 18:57
Tr00... ze melken zn dood echt helemaal uit, beetje oneervol.

Ze moeten eens met een nieuwe gitaar op de proppen komen, misschien een toffe hollowbody.

Laatst nog speelde ik op een zwarte dean, zo dik als een jazzbak. Klonk 100% supertoll voor 300 euri

bobby
20 januari 2006, 19:14
Deze gitaren zijn ontworpen door Darrell? de "southern" deans dan he...

Als dat zo is, dan zie ik dit niet als uitmelken van zijn dood, maar eerder zijn wens laten uitkomen en hem te eren.. ze waren er sowiezo wel gekomen, ook al leefde dime nog.

Swan
20 januari 2006, 19:23
bah
bah
bah

Vonk
20 januari 2006, 19:30
200 Verschillende dimebag gitaren onderhand? Wie koopt die dingen, ik zou het geen reet aan vinden als zijn kop erop staat...

gerrekat
20 januari 2006, 20:07
Deze gitaren zijn ontworpen door Darrell? de "southern" deans dan he...

Als dat zo is, dan zie ik dit niet als uitmelken van zijn dood, maar eerder zijn wens laten uitkomen en hem te eren.. ze waren er sowiezo wel gekomen, ook al leefde dime nog.

Dean Zelinsly en Elliott Rubinson hebben dan ook alle steun van Rita (Dime's levensgezellin) en zijn Broer Vinnie, hoe denk je dat ze anders aan de originele Dean From Hell en Dime's 1980 ML standard komen die ze mogen uistallen op NAMM??? Ik denk niet dat Rita/Vinnie zich daarvoor zou lenen als ze zou twijfelen aan de bedoelingen van de herene Zelinsky en Rubinson!

ze doen het zelfs op hun verzoek de complete Dime lijn toch uit te brangen, vergeet niet dat de Razorback Dime zijn kindje was vlak voordat ie dood ging!

gerrekat
20 januari 2006, 20:08
200 Verschillende dimebag gitaren onderhand? Wie koopt die dingen, ik zou het geen reet aan vinden als zijn kop erop staat...

Die muur met "dime" gitaren zijn geen productiemodellen, maar tributes van medeartiesten ik denk dat ze na NAMM geveild worden voor een of ander goed doel. Het zijn echt geen "signature" modellen ofzo....

Kijk hier eens voordat je rare dingen gaat denken: http://www.deanguitars.com/sixstringmp/

DREAMMACHINE
20 januari 2006, 20:13
Die muur met "dime" gitaren zijn geen productiemodellen, maar tributes van medeartiesten ik denk dat ze na NAMM geveild worden voor een of ander goed doel. Het zijn echt geen "signature" modellen ofzo....

Kijk hier eens voordat je rare dingen gaat denken: http://www.deanguitars.com/sixstringmp/


joe satriani, kirk hammet, munky, zakk wylde.....kelly clarckson..........WTF??

gerrekat
20 januari 2006, 20:21
Ja allemaal hebben ze een gitaar beschilderd voor Dime!

vind het een enorm gaaf initiatief.....

Bart_
20 januari 2006, 20:45
.....kelly clarckson..........WTF??

Typisch gevalletje van WTF ...

Philippe
20 januari 2006, 22:13
Kelly Clarkson houdt onder andere van Pantera, Metallica en SOAD...vandaar misschien.

SDMF_Lispel
20 januari 2006, 23:52
awesome gitaren

bloodboiler
21 januari 2006, 00:17
Ik wel eens willen zien wat Paul Booth er van gemaakt heeft!

Bart_
21 januari 2006, 00:25
Kelly Clarkson houdt onder andere van Pantera, Metallica en SOAD...vandaar misschien.

En dan nog zulke suffe muziek maken... Schande.

Orpheo
21 januari 2006, 02:30
En dan nog zulke suffe muziek maken... Schande.

tja, das de commercie en de druk van het winnen van idols. ik moet zeggen dat haar 2e plaat minder rampzalig is dan haar eerste plaat. ze heeft SOMS wel goeie teksten. soms.....

gerrekat
21 januari 2006, 09:00
Ook nieuwe Koreanen:

de white gold V

http://www.deanguitars.com/dean_winter_06/large/V-White-Gold_enlarged.jpg

De Caddy 1980

http://www.deanguitars.com/dean_winter_06/cadillac_1980_enlarged.htm

Snaar'n Bennie
21 januari 2006, 13:46
Kleerhangers verenigt u! Gehe...

Nee, met dit soort gitaren kan ik niks.

Orpheo
21 januari 2006, 14:06
ik vind het onderhand ook wat uhm.... eentoning om iedere keer die hele dime-circus te zien... het lijkt erop dat dean alle pijlen op dime gaat richten, en het is wel uitgemolken. dat lijkt mij zoiets als dat fender alle pijlen op hendrix ging richten toen hij dood ging (of gibson alle pijlen op BB king...)

chennie
21 januari 2006, 14:09
Dime of geen Dime, ik vind het ontzettende lelijke gitaren, kom op ik bedoel die headstock alleen al, daar kan je iemand mee goed KO slaan.

Fumi SG
21 januari 2006, 14:13
Iedereen blaat elkaar maar na... 'heuh, die headstock lijkt nergens op!' Het is áltijd weer die headstock, om gek van te worden.:confused:

Ik vind het zelf hele mooie gitaren, al vind ik de finish vaak te heftig. Gewoon een deftige finish en je hebt IMO een hele mooie gitaar.

chennie
21 januari 2006, 14:16
elkaar napraten ??

Ik heb het liever over great minds think alike. Ik vind ze echt lelijk, de bodies ook. Wanneer iedereen zou zeggen dat het de meest sexy gitaren waren in de geschiedenis van de mensheid, zou ik ze nog lelijk vinden.

koennie
21 januari 2006, 14:21
is gewoon een kwestie van smaak he ;) van mij mag iedereen ze afzijken, maar dit merk bedenkt nog wel eens een origineel model, dat kun je van fender niet zeggen bijvoorbeeld (niet dat ik de strat nou lelijk vind hoor). Dime heeft de ML zelf ontworpen, t was geloof ik de ideale kruising tussen de v en en de explorer. Ik vind m er wel leuk uitzien en dime kreeg er leuke geluidjes uit! en zoals al gezegd, dean melkt de dood van dime niet uit, lees de boven genoemde posts..

Wormaap
22 januari 2006, 01:25
Die White Gold V vind ik trouwens toch wel beduidend minder dan de Black Gold serie.

vulvasonic
22 januari 2006, 01:40
i Dime heeft de ML zelf ontworpen, t was geloof ik de ideale kruising tussen de v en en de explorer.

Dime heeft dat model niet zelf ontworpen. Het was het eerste originele (en meest populaire) model van de vader van alle Dean gitaren. En inderdaad, het was in feite niet meer dan een kruising tussen de V en de Explorer.

koennie
22 januari 2006, 02:57
Dime heeft dat model niet zelf ontworpen. Het was het eerste originele (en meest populaire) model van de vader van alle Dean gitaren. En inderdaad, het was in feite niet meer dan een kruising tussen de V en de Explorer.

o naja maakt verder ook niet uit :)

Orpheo
22 januari 2006, 07:22
hij heeft die razor nogwat ontworpen... nouj ja...ONTWORPEN???? tis de ML een beetje scherper en strakker maken, meer niet.....

ik vind deans wel mooi hoor, maar dat gezeur over dime, ik denk dat die koe nu zovaak uit de sloot is gehaald, dat t arme beessie gewoon slijtplekker op d'r buik heeft.

gerrekat
22 januari 2006, 11:36
Waarom, GIBSON gooit iedereen toch ook dood met Zakk Wylde signatures, en BC RICH en ESP met Jeff Hanneman en Kerry King modellen...who cares!

Dime is altijd al een signature hoer geweest bij Washburn lier ie ook elke maand een nieuwe signature Dime van de band rollen, niet zozeer een model maar weer een nieuwe finish...

Ikzelf prefereer de klassiekere DEAN vormen en dan het liefstmet een mooie flame/quilt/spalted/redwood op zoals deze:

http://img.photobucket.com/albums/v245/formula73/NAMM06070.jpg

robert-gitarist
22 januari 2006, 11:47
Nee das gelul,Gibson gooit je niet dood met Zakk Wylde en ESP niet met Jeff enzo.Das echt gelul.
Het is gewoon zo dat sinds Dime dood is gewoon 10000 Dean's ineens van de band komen rollen in tig verschillende uitvoeringen..toen Dime nog levende was waren al die dingen er nog niet die er nu zijn..toen hadden ze nog maar een paar versies ervan.Sinds ie dood is hebben ze ineens tig van die dingen...de tribute dime,de dime-o-flage blablabla...Vind het nogal onzin om zoveel van deze dingen te maken..en ik zie dr nooit iemand op spelen:S

Wormaap
22 januari 2006, 12:31
Vergeet even tussendoor niet dat Dime misschien net een maand z'n endorsement met Dean officiëel had gemaakt toen'ie stierf. Een groot deel van de tribute-gitaren zou waarschijnlijk ook op de markt gekomen zijn als'ie wel nog had geleefd. Dat't er nogal veel zijn klopt wel, maar't zijn in feite gewoon 'n hoop nieuwe finishes voor bestaande gitaren :)

bat
22 januari 2006, 16:14
Vergeet even tussendoor niet dat Dime misschien net een maand z'n endorsement met Dean officiëel had gemaakt toen'ie stierf. Een groot deel van de tribute-gitaren zou waarschijnlijk ook op de markt gekomen zijn als'ie wel nog had geleefd. Dat't er nogal veel zijn klopt wel, maar't zijn in feite gewoon 'n hoop nieuwe finishes voor bestaande gitaren :)
Volgens mij werden er vlak voor z'n dood ook al flink wat van die signatures al dan niet officieel bekend. Inderdaad, steeds hetzelfde model met steeds een net iets andere paintjob, allemaal even extreem.

Toch heb ik ook wel een beetje het gevoel van 'nou weten we het wel'. En dat de familie van Dime erachter staat, nou dat zegt wat hoor! Does Rachel Hazes ring a bell??? :stop:

Kevin-D
22 januari 2006, 17:31
Waarom, GIBSON gooit iedereen toch ook dood met Zakk Wylde signatures, en BC RICH en ESP met Jeff Hanneman en Kerry King modellen...who cares!

Dime is altijd al een signature hoer geweest bij Washburn lier ie ook elke maand een nieuwe signature Dime van de band rollen, niet zozeer een model maar weer een nieuwe finish...

Ikzelf prefereer de klassiekere DEAN vormen en dan het liefstmet een mooie flame/quilt/spalted/redwood op zoals deze:

http://img.photobucket.com/albums/v245/formula73/NAMM06070.jpg

Jij hebt een gevoel voor schoonheid gerrekat!!

gerrekat
22 januari 2006, 20:44
Nee das gelul,Gibson gooit je niet dood met Zakk Wylde en ESP niet met Jeff enzo.Das echt gelul.
Het is gewoon zo dat sinds Dime dood is gewoon 10000 Dean's ineens van de band komen rollen in tig verschillende uitvoeringen..toen Dime nog levende was waren al die dingen er nog niet die er nu zijn..toen hadden ze nog maar een paar versies ervan.Sinds ie dood is hebben ze ineens tig van die dingen...de tribute dime,de dime-o-flage blablabla...Vind het nogal onzin om zoveel van deze dingen te maken..en ik zie dr nooit iemand op spelen:S

HAHHAHA jij weet zo te horen echt waar je het over hebt, wat dacht je van de Washburn Dimeslime, Southern CRoss, Rebel, Stealth etc etc etc.....

Verder heb je alleen de Dean From hell en de Razorback Rust en Rebel op USA gebied....dus het valt allemaal nogal mee...

De imports beperken zich tot 3 verschillende finishes op een Razorback de Dime-o-Flame en, far Beyond Driven ML (gewoon een replica van een 1980 ML met een floyd) de Dime-o-flage maar dat is een behoorlik low end gitaar.

Ik vind die lijkenpikkerij beschuldigingen zo onderdehand een beetje vervelend worden, er worden nog steeds Jimmy Hendrix en Randy Rhoads modellen uitgebracht, who cares! mensen willen ze nu eenmaal hebben en zeker in de US geniet Dimebag eenzelfde status.

koennie
22 januari 2006, 21:08
punt!


stomme 10 tekens...