PDA

View Full Version : Kinman's



Sanders
20 januari 2006, 16:33
Gisteren mn strat opgehaald, ik heb er Kinman's in laten zetten bij Westerhaven in Groningen.

Wat een verschil in vergelijking met de standaard single-coils!

ik heb de Kinman Blues pickups, deze klinken net iets ronder en punchy'er dan normaal,maar wel heel erg single-coil. Ze zijn ook helemaal muisstil.

Aanrader!

iemand die ze ook heeft?

:rockon:

nopster
20 januari 2006, 17:16
Welke zaten er standaard in?

Rock&Roll
20 januari 2006, 18:29
Bwa Kinman vind ik nog steeds te duur voor wat je krijgt. De sound is niet beter dan enkele andere aftermarket pups. of je moet ze persé noiseless willen, maar dat stoort me niet echt. Ik sta ook niet dagelijks te spelen in een kot vol TL-lampen en frigo's :seriousf:

bert k
21 januari 2006, 16:46
Ja, maar dat is nou precies waarom ze zo duur zijn. :) Ze zijn echt muisstil, en dat is wel erg fijn als je in een homestudiootje zit met allemaal apparaten om je heen.

Ik heb zelf een set Vintage in mijn zelfbouwstratje, enik vind ze ercht erg mooi, helemaal net echt Fender. Maar inderdaad, als de ruis je niet uitmaakt, is er veel keus.

Sanders
21 januari 2006, 23:36
Welke zaten er standaard in?

Weet ik niet, ik heb een standard strat uit '96. Die elementen dus. maar als je nu een standard strat koopt klinken de elementen net als dat de mijne klonken, dus dat maakt niet heel veel uit. Die kinman's klinken echt een stuk ronder en punchyer ('t is maar net waar je van houdt) m.a.w., de bepaalde strat eigenschappen worden net iets meer benadrukt in de positive zin de s woords. En ze zijn gewoon stil. ik heb ze voor 235 euro gekocht, en het inbouwen kostte me 20 euro.


ik ben echt gelukkig.

Hulde :hippie:

Carpe Diem
22 januari 2006, 02:08
die dingen zijn de goede keus als je alles muisstil wilt hebben. ik ben het wel eens met rock&roll, te duur voor wat je krijgt.
wat ik niet snap is dat je het inbouwen bij westerhaven hebt laten doen. dat is wel zo'n teringwinkel. echt niet te geloven.

Eko
22 januari 2006, 11:42
Ik heb de normale standaard Kinmans in m`n strat laten zetten. Mijn Fender hardtail uit `97 is er zoveel beter door geworden dat ik niet begrijp dat Fender de kans niet heeft gegrepen om hem op te kopen toen dat nog kon.
De elementen zijn niet alleen stil , ze zijn qua dynamiek zoveel beter. Je hebt veel meer laag en sprankelend hoog. Het aansturen van je versterker via je gitaar( volume) gaat vele malen mooier. Je versterker reageert beter op aanslag en pieken. Als je (net als ik) via een class A buizenbak speelt dan is het verschil te groot om niet te doen.
Buiten dat speelt het cleane werk gewoon als een droom.

no 1 hops
22 januari 2006, 11:45
http://www.billlawrence.com/Pages/Pickup_Window/280.htm

single coil, still strak handgemaakt en dat voor $ 40 per stuk.
hoezo dat kwaliteit duur moet zijn!
heb zelf een 290sl en die is stiller dan menig goedkope hummie en klinkt als een klok ook met overdrive

Sanders
22 januari 2006, 18:49
die dingen zijn de goede keus als je alles muisstil wilt hebben. ik ben het wel eens met rock&roll, te duur voor wat je krijgt.
wat ik niet snap is dat je het inbouwen bij westerhaven hebt laten doen. dat is wel zo'n teringwinkel. echt niet te geloven.

Hoezo dan ?

Negative K3 fan
22 januari 2006, 19:01
Ik heb de normale standaard Kinmans in m`n strat laten zetten. Mijn Fender hardtail uit `97 is er zoveel beter door geworden dat ik niet begrijp dat Fender de kans niet heeft gegrepen om hem op te kopen toen dat nog kon.
De elementen zijn niet alleen stil , ze zijn qua dynamiek zoveel beter. Je hebt veel meer laag en sprankelend hoog. Het aansturen van je versterker via je gitaar( volume) gaat vele malen mooier. Je versterker reageert beter op aanslag en pieken. Als je (net als ik) via een class A buizenbak speelt dan is het verschil te groot om niet te doen.
Buiten dat speelt het cleane werk gewoon als een droom.

ja dat komt zeker weten omdat je een klasse a buizenbak hebt (een ac30 misschien?).

Eko
22 januari 2006, 22:23
Negativ K3 fan,
Het werkt gewoon zowieso met iedere versterker. Alleen hoe beter de versterker , hoe meer het opvalt. Voorwaarde is wel dat je ook goede kabels gebruikt.
Ik heb een AC 30 gehad. Ik heb nu een oude twin. De AC werkt op het zelfde principe , alleen heeft een eigen karakter.
Let wel , je gitaar moet ook redelijk tot goed zijn. Immers het geluid wat er in zit , komt er nu extra goed hoorbaar uit.

drap
26 januari 2006, 10:31
Bwa Kinman vind ik nog steeds te duur voor wat je krijgt. De sound is niet beter dan enkele andere aftermarket pups. of je moet ze persé noiseless willen, maar dat stoort me niet echt. Ik sta ook niet dagelijks te spelen in een kot vol TL-lampen en frigo's :seriousf:

Nog nooi een setje Woodstocks van Kinman gehoord zie ik wel. Zijn met een goed overdrivegeluid net p90's en hebben clean zoveel meer karakter dan standaard Fendertjes

drap
26 januari 2006, 10:40
die dingen zijn de goede keus als je alles muisstil wilt hebben. ik ben het wel eens met rock&roll, te duur voor wat je krijgt.
wat ik niet snap is dat je het inbouwen bij westerhaven hebt laten doen. dat is wel zo'n teringwinkel. echt niet te geloven.

Ik heb nog nooit klachten gehad met Don's werk bij Westerhaven. Moet je naar Tonika gaan, die besteden alles uit, dus je betaalt dubbel. Ik heb een tijdje terug ook Kinmans laten inbouwen in m'n Fender strat, setje Woodstocks. Grrrroooot verschil! Nou moet ik er wel bij zeggen dat dat ook niet zo moeilijk was gezien de elementjes die in een Highway strat zitten, dun en slap, krast gewoon met overdrive, geen karakter. En oh ja, ik heb het bij Muziekhuis Westerhaven te Groningen laten doen, niks geen klachten :sssh:

drap
26 januari 2006, 12:27
En dat Noordermuziekhuis kapot is, BLIJ TOE!!!... Wat een enorme lul met 10 vingers is die eigenaar. Ging ook erg goed om met linkshandige klanten. Erg slim met Tonika als overbuur. Die gek heeft me zelfs een keer kwalijk genomen dat ik 'm een Fender versterker met inruil te duur heb toegedaan. De meeste verkopers zoeken toch eerst de gangbare prijs op toch? :D Ook leuk om te doen als je een verkoper niet mag; zeker 2 uur lang hetzelfde kutrifje spelen op alles wat je er uitprobeert. Misschien issie daarom wel gestopt met z'n zootje... :seriousf:

bert k
26 januari 2006, 14:29
Ok mensen, back on topic graag, in plaats van te gaan zitten flamen. Anders gooi ik hem dicht.

Rock&Roll
26 januari 2006, 15:22
Nog nooi een setje Woodstocks van Kinman gehoord zie ik wel. Zijn met een goed overdrivegeluid net p90's en hebben clean zoveel meer karakter dan standaard Fendertjes
Ik heb alle single coil sets van Kinman al gehoord en geen enkele heeft me ervan overtuigd dat ze beter klinken dan andere pickups die ik ken. Enkel het noiseless design is voor mij geen meerwaarde, zoals ik reeds zei.

drap
26 januari 2006, 15:36
Ok mensen, back on topic graag, in plaats van te gaan zitten flamen. Anders gooi ik hem dicht.

Hahaha, sorry Bert, ik zal me weer keurig aan de regeltjes houden. Ik liet me ff gaan ;)

drap
26 januari 2006, 15:38
Ik heb alle single coil sets van Kinman al gehoord en geen enkele heeft me ervan overtuigd dat ze beter klinken dan andere pickups die ik ken. Enkel het noiseless design is voor mij geen meerwaarde, zoals ik reeds zei.

Alleen al dat die dingen nog stiller zijn als de gemiddelde humbucker is voor mij een enorme meerwaarde :strat: