PDA

View Full Version : eindelijk : BTR2000



Balthazar
20 januari 2006, 13:54
na lang zoeken en wachten en bellen en zeuren lukte het me keer op keer niet om een behringer tuner op de kop te tikken.

feedback zou ze een half jaar geleden al hebben maar telkens ging er wat mis. Nu was ik toevallig in amsterdam van de week en ging ik met een maat even langs dirk witte. gelijk viel me een lange rij behringer pedalen op die een hele muur in beslag nam. bingo dacht ik, maar nee, 1 plekje was leeg en jawel, dat wel het plekje waar de t-100 of hoe dat ding ook heet zou moeten hangen.

Maar ze hadden wel iets anders ! de btr 2000. Zoek ik ook al een tijd maar wederom nergens verkrijgbaar. ze hadden er pas twee binnen die ze eigenlijk terug zouden moeten sturen naar china vanwege een fabrieksfout ( grote draaiknop draait met een beetje moeite ) maar ze besloten ze toch te verkopen!
http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/images/Behringer-BTR2000.jpg

FUcking hell wat een prachtig ding en wat een functies. alle mogelijke stemmingen, extra fijn stemmen is ook mogelijk, een metronoom, en hij steekt ietsje naar voren uit zodat de lichten aan de onderkant mijn hele rack verlichten. ook kun je zelf instellen hoeveel Hz de tonen moeten zijn. niet te vergeten de mute functie, 3 inputs, enzevoorts. Als het goed is ben dus de eerste in NL die m heeft. of heeft hier iemand hem ook al en wat vond je ervan?

groet
wieger

AART
20 januari 2006, 16:32
thanx voor de revieuw man, word ook mijn tuner als mijn mesa in een rack hangt.

Balthazar
20 januari 2006, 23:07
oke dan , ze worden alleen allemaal teruggestuurd naar china en dan zijn ze pas over ruim een half jaar te koop

morris
21 januari 2006, 01:28
De dag dat ik ook maar iets van Behringer koop is heel erg ver weg.

Ik begrijp nog steeds niet dat zowel Korg als Behringer blijven volharden in het maken van de meest afzichtelijke racktuners zonder enige vorm van flexibiliteit.

Als je -als fabrikant- een racktuner maakt doe je dat om je te profileren in een markt die de wat hogere eisen stelt aan gear dan de gemiddelde muzikant.
Het feit dat er nog steeds geen enkele racktuner op de markt is die BFTS ondersteunt getuigt van een hoge mate van arrogantie van zowel Korg als (logisch) Behringer.

Als ik één firma graag failliet zie gaan is het Behringer wel. Lekker na apen maar ontwikkelen, ho maar..... ZUM KOTZEN!!

Morris

AART
21 januari 2006, 11:35
niet iedereen heeft het geld voor ene tner van 300 euro....

ik hoef alleen een tuner die tuned en een groot display heeft en in een rack past, ik hoef geen vage rare shit op mijn spullen, kan alleen maar kapot gaan...

cosmos
21 januari 2006, 11:44
ik hoef geen vage rare shit op mijn spullen, kan alleen maar kapot gaan...

Nou sorry, maar als er op dit moment ook maar iets in je setup zit wat kapot kan gaan, dan is het die tuner wel. Tehringer staat nou niet bekend om zijn duurzame spullen..

AART
21 januari 2006, 11:58
heb je gelijk in, maar hij is goedkoop :soul:

Wormaap
22 januari 2006, 01:31
PFFFF, heerlijk hè, dat 'Teringer' bashen. En ik maar denken dat we de tijd van naampjes verzinnen voor dingen die we niet leuk vonden al rond ons 13e jaar waren gepasseerd :/
Heel leuk voor je dat je niet geïnteresseerd bent in Behringer spul, blijf ook vooral met die plank voor je kop rondrennen en alles waar dat merk op staat op voorhand afdoen als flut.
Feit blijft wel dat Behringer érg goed spul maakt, en over het algemeen in z'n prijsklasse geen concurrentie kent. Verder staat Behringer er eigenlijk stiekem juist wél om bekend dat ze altijd degelijk spul leveren (anders zal ik wel met 4 mixers, 'n complete PA-set, 'n mic setje enz... geweldige mazzel hebben gehad dat't nooit uiteen is gevallen, en ook totaal verkeerd hebben ingeschat dat't allemaal behoorlijk stevig overkomt. En ja, ik heb vaak genoeg met spul gewerkt dat 20 keer duurder is dan Behringer ;) )

Zullen we nu gewoon de mensen die wél interesse en/of _GEGRONDE_ twijfels hebben dit topic weer terug laten kapen? :)

cosmos
22 januari 2006, 10:49
PFFFF, heerlijk hè, dat 'Teringer' bashen. En ik maar denken dat we de tijd van naampjes verzinnen voor dingen die we niet leuk vonden al rond ons 13e jaar waren gepasseerd :/
Heel leuk voor je dat je niet geïnteresseerd bent in Behringer spul, blijf ook vooral met die plank voor je kop rondrennen en alles waar dat merk op staat op voorhand afdoen als flut.Feit blijft wel dat Behringer érg goed spul maakt, en over het algemeen in z'n prijsklasse geen concurrentie kent. Verder staat Behringer er eigenlijk stiekem juist wél om bekend dat ze altijd degelijk spul leveren (anders zal ik wel met 4 mixers, 'n complete PA-set, 'n mic setje enz... geweldige mazzel hebben gehad dat't nooit uiteen is gevallen, en ook totaal verkeerd hebben ingeschat dat't allemaal behoorlijk stevig overkomt. En ja, ik heb vaak genoeg met spul gewerkt dat 20 keer duurder is dan Behringer ;) )Zullen we nu gewoon de mensen die wél interesse en/of _GEGRONDE_ twijfels hebben dit topic weer terug laten kapen? :)

Aaaahh, dus je weet vantevoren al dat ik geen slechte ervaringen heb met Behringer? Knap hoor!
Edit: overigens hoor je mij niet zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding van Behringer goed is hoor, want dat is het gerust wel. Maar je maakt mij niet wijs dat het spul wat je 20x meer kostte, van precies dezelfde kwaliteit aan resultaat, duurbaarheid en stevigheid was ten opzichte van Behringer.

Lord Abortion
22 januari 2006, 11:05
Ik heb wel goede ervaringen met Behringer. Mijn projectstudiootje heeft een V-Amp pro, Bass V-Amp pro, Tube Ultragain mic/line preamp en een setje Truth B2031A monitors. Veel last van ruis ondervind ik niet, en voor die prijs kon ik geen beter materiaal hebben denk ik.

Maar toch, in mijn gitaarsetup komt er geen Behringer-gear. Ik heb al teveel verhalen gehoord over gebrekkig materiaal. Dan liever een Korg racktuner, met de zekerheid dat die werkt en blijft werken. Want ik wil niet op het podium plots zonder geluid staan.

El Bastardo
22 januari 2006, 11:31
Ik heb wel goede ervaringen met Behringer. Mijn projectstudiootje heeft een V-Amp pro, Bass V-Amp pro, Tube Ultragain mic/line preamp en een setje Truth B2031A monitors. Veel last van ruis ondervind ik niet, en voor die prijs kon ik geen beter materiaal hebben denk ik.

Maar toch, in mijn gitaarsetup komt er geen Behringer-gear. Ik heb al teveel verhalen gehoord over gebrekkig materiaal. Dan liever een Korg racktuner, met de zekerheid dat die werkt en blijft werken. Want ik wil niet op het podium plots zonder geluid staan.

Tuner kapot en zonder geluid????

Lord Abortion
22 januari 2006, 12:10
Welja, als je signaal als volgt gaat: gitaar --> tuner --> amp.

Zonder geluid is misschien wat vergezocht, maar een boel ruis ofzo ... Ik wil geen twijfelachtig toestel in mijn signaalketen hebben. En al verandert het je geluid niet, je blijft zonder tuner hé.

Wormaap
22 januari 2006, 12:25
Aaaahh, dus je weet vantevoren al dat ik geen slechte ervaringen heb met Behringer? Knap hoor!
Edit: overigens hoor je mij niet zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding van Behringer goed is hoor, want dat is het gerust wel. Maar je maakt mij niet wijs dat het spul wat je 20x meer kostte, van precies dezelfde kwaliteit aan resultaat, duurbaarheid en stevigheid was ten opzichte van Behringer.
Heb ik ooit beweerd dat Behringer even goed was als't veel duurdere spul dan? Ik wilde alleen even duidelijk maken dat Behringer zeer zeker z'n plaats heeft verdiend in de geluidswereld, en ze even snel de grond in boren met 'Tehringer gaat snel kapot' of 'Ik hoop dat ze failliet gaan, zum kotsen' zo enorm lullig staat, aangezien Behringer over het algemeen een stuk meer kwaliteit biedt dan je voor de prijs zou verwachten.

Edit: Overigens vind ik die BTR zeker interessant :) Zodra'ie er daadwerkelijk is, wil ik 'm eens naast'n DTR2000 ofzo testen, kijken of'ie nauwkeurig is. Als dat bevalt gaat'ie lekker op de 2e output van m'n wireless set :P

Alain
22 januari 2006, 17:23
Morris, niet iedereen heeft behoefte aan een "perfect" geluid, er zijn ook racks met bvb een pod en een marshall 9100 of zo. Ik denk niet dat dit kan tippen aan een peterson strobostomp, maar dat is ook niet de bedoeling.

Probleem is dat er nog altijd mensen zijn die denken dat gestemd zijn iets eenmaligs is, of "zo ongeveer" ook al goed is. En niet iedereen heeft zijn gitaar uitgerust met een Feiten systeem he.


çoit, blijkbaar zijn er mensen die dus tevreden zijn met een dooie mus


@ Lord Abortion. Ik heb met hetzelfde materiaal van behringer vorig jaar een demo opgenomen, en toen ik alles op pc ging mixen heb ik alles gedeleted... veel te veel ruis naar mijn normen.

Lord Abortion
22 januari 2006, 17:40
Heb ik geen last van, misschien omdat ik via de SPDIF werk? In elk geval, als ik kijk naar mijn VU's ligt die ruis toch altijd rond de 76dB voor de analoge inputs wat voor mijn goedkoop homestudiootje meer dan genoeg is. Zonder een toestel erop geeft de soundcard ruis aan 82dB. Dat voldoet voor mij wel.

AART
22 januari 2006, 17:43
Morris, niet iedereen heeft behoefte aan een "perfect" geluid, er zijn ook racks met bvb een pod en een marshall 9100 of zo. Ik denk niet dat dit kan tippen aan een peterson strobostomp, maar dat is ook niet de bedoeling.

Probleem is dat er nog altijd mensen zijn die denken dat gestemd zijn iets eenmaligs is, of "zo ongeveer" ook al goed is. En niet iedereen heeft zijn gitaar uitgerust met een Feiten systeem he.


çoit, blijkbaar zijn er mensen die dus tevreden zijn met een dooie mus


@ Lord Abortion. Ik heb met hetzelfde materiaal van behringer vorig jaar een demo opgenomen, en toen ik alles op pc ging mixen heb ik alles gedeleted... veel te veel ruis naar mijn normen.



jezus, 400 euro voor een stemaparaat, dat is pas blij zijn met een dooie mus, dat verschil hoor je echt niet, zeker niet als je metal oid maakt.

Naja, gelukkig vind ik mijn gitaar el gestemd als het met een behringer ding gedaan is.... :satisfie:

Alain
22 januari 2006, 22:20
Kijk... dat bedoel ik dus.

Dat verschil hoor je wel degelijk.

En ik ken geen stemapparaat van 400 € hoor. de strobostomp kost 189 €
Minder dan de DTR 2000 dus. OK, als je een behringer koopt van 80 € ben je goedkoper af...

headbang
22 januari 2006, 22:45
heb de behringer, werkt goed, zeer tevreden van, heb vroeger een dtr-1 gehad, ik merk geen verschil.
Heb een krog tunertje (handformaat ga-20 denk ik) er naast gehouden en stemt even precies en snel.
De btr herkent men dropped tunings en heb geen last van ruis of signaalverlis, hangt zelfs voorlopig nog in men keten, dus ik ben blij en heb geld over voor het sparen naar men droomamp en kan toch gestemd spelen op een podium ;-)

pol
23 januari 2006, 11:44
Ik zou ook niet twijfelen moest ik een tuner nodig hebben, voorlopig is mijn boss tu-2 en de tuner op mijn pod xt meer als goed genoeg.

met die peterson strobe tuner kon ik al helemaal niet overweg, ik werd duizelig van al die bewegende streepjes, en het ding zag er ook niet uit.

skabouter
23 januari 2006, 14:50
De dag dat ik ook maar iets van Behringer koop is heel erg ver weg.

Ik begrijp nog steeds niet dat zowel Korg als Behringer blijven volharden in het maken van de meest afzichtelijke racktuners zonder enige vorm van flexibiliteit.

Als je -als fabrikant- een racktuner maakt doe je dat om je te profileren in een markt die de wat hogere eisen stelt aan gear dan de gemiddelde muzikant.
Het feit dat er nog steeds geen enkele racktuner op de markt is die BFTS ondersteunt getuigt van een hoge mate van arrogantie van zowel Korg als (logisch) Behringer.

Als ik één firma graag failliet zie gaan is het Behringer wel. Lekker na apen maar ontwikkelen, ho maar..... ZUM KOTZEN!!

Morris


niet echt mee eens hoor, en nogal kortzichtig! na-apen is tot daar aan toe, maar wel zorgen ze voor een markt voor beginnende gitaristen/studioers etc etc. geen enkel bedrijf dat zich zo toelegt op diversiteit en veelzijdigheid!
behalve na-apen komen ze meestal ook met veel handigere uitvoeringen dan de originelen, en meer leuke features!
ik geef toe, behringer gitaren en amps zijn niet fijn, maargoed, ik heb dan ook een buizenamp van 2300 euro, en een gitaar van 1600 euro, dan ga je je eisen wat hoger leggen (net als jij morris)!

maar verder is mijn mixer gewoon van behringer. ok, het is geen gallien krueger maar de prijs is daar ook naar! en behringer maakt prima recording mics!! ik heb net nog een setje stereo condensator mics gekocht, die prima bevallen. en voor die 50 euro krijg je er gewoon wel netjes een koffertje, 2windscreens, 2 micklemmen en stereo-bar bij! krijg je bij shure nie eens altijd, krijg je een lullig etuitje, that`s it!

ook die racktuners, bij korg betaal je dan 50euro meer voor een model met extra tunings mogelijkheden (7-string, open etc), maar bij behringer zitten die er voor dei lullige 69 euro gewoon al op! ow, en ik had laatst een 4 kanaals hoofdfoonmixer gekocht, met volumes/hoofdfoon, voor 19 euro. heerlijke studiooplossing, waar enzelfde kastje van ART al 50 euro is!!! wat een verschil he, en het werkt ook!

en goed, over de kwaliteit nog ff, ik heb ondertussen gehad:
- V-amp pro
- Vamp 2.0
- 3x Behringer 19" compressors
- stereo condensator mics
-28 input euro rack mixer
- Behringer HPS3000
- behringer HA400

en er is nog noooooit iets van kapot gegaan!!! en dat terwijl die G-major van TC (top merk) om de haverklap kapot was!

ik vind behringer soms hele goeie spullen leveren voor weinig geld! overal is over nadgedacht, en voorzien van handige features! om de toon moet je het niet doen vaak, maar wel om de praktische oplossingen als tone van ondergeschikt belang is bijvoorbeeld!

en dat is helemaal zo in het geval van een racktuner :) ik zie hem mezelf die ook nog wel eens aanschaffen, 200 euro voor zo`n korg tuner is ook gewoon te dol!

Wormaap
23 januari 2006, 16:42
Skabouter is een wijs man :)

Chiel
23 januari 2006, 17:34
Sorry hoor, maar de nauwkeurigheid van die Behringer laat echt te wensen over. Laatst toevallig tegen eentje aangelopen. Ik hoorde zelf een verandering in stemming, terwijl de tuner zich voor geen krimp bewoog. Eigenlijk een beetje hetzelfde als de tuner die ik vroeger had op mijn eerste multi FX, de Boss GT3. Goed voor de beginnende gitarist, maar echt géén partij met de Korg en echt geen optie voor in een enigszins profi rack.

Overigens ben ik het wel gedeeltelijk eens met Skaboutertje. Al snap ik niet in welke situatie de 'tone' van ondergeschikt belang zou kunnen zijn, als we het over geluid hebben :confused:???. Maar goed. Voor de beginnende muzikant is er eindelijk een open deur en de kwaliteit is meestal in verhouding met de prijs die je er voor betaald. Ik heb zelf een stel Genelec monitors en die staan op eenzame hoogte in vergelijking met een stel nageaapte Behringers die slechts een fractie ervan kosten. Maar kom op! Je hebt al een complete set active speakers voor 200euro! En voor dat bedrag klinkt het best oké, hoewel je beter zou kunnen afmixen met een stel redelijke HiFi speakers :sssh: .

Morris begrijp ik echt volkomen. Neem bijv. de V-amp. Het is niets anders als een goedkoop Line6 aftreksel. Ik heb hem een aantal weken thuis gehad en kreeg er werkelijk geen enkele fatsoenlijke toon uit! Met de eerder genoemde Boss GT3 kreeg ik 10x zo goede resultaten. En hoe goedkoop ook, dan blijft het zonde geld. De beginnende gitarist is zijn centen kwijt en blijft zitten met iets, dat bij het verlaten van de winkel al meteen afgeschreven is in de boeken :(.

skabouter
23 januari 2006, 18:40
mja, ben ermee eens dat die V-amp gewoon niet klinkt. maar nogmaals, dat komt omdat wij beter gewent zijn, ken zat mensjes die er erg blij van kunnen worden, en ook zou k er zelf als beginnenr ook blij van geweest zijn. helemaal als je kijkt naar dat ik veel meer geld dan wat een V-amp kost heb weggegooid aan een kut Soundking ampje, bagger!!

als beginner wil je ook dat mooie line-6 spule enzo, en die dure Genelic monitors, maar aangezien je nog niet zo weet wat je wil (of geen geld heb), koop je iets goedkopers ter orientatie. behringer is goedkoop! niet duur en goeie koop dus!
tot je later meer eisen gaat stellen, en dan koop je wel iets duurders...........
zo simpel is het!

situaties waarin tone van ondergeschikt belang is, zijn bijv situaties als een tuner, daar gaat je signaal toch niet doorheen. of bijv dingen als headphone versterkers enzo. ze moeten gewoon goed hun geluid projecteren op je koptelefoon als je in de studio staat, mara ze hoeven gewoon niet top te klinken, gaat toch maar om beetje afluistering en monitoring van je geluid.....

in dat soort gevallen zouj ik dus meestal wel behringer kopen, goedkoper, minder goed, maar maakt mij niet uit dan.

ok, als dat verhaal van die tuner waar is, dat hij gewoon niet lekker werkt, en de stemming niet oppikt, dan is het een ander verhaal. dat is natuurlijk niet goed. maar tot nu toe heb ik altijd goedwerkende behringer spullen gehad! mss was jouwe een uitzondering?

morris
23 januari 2006, 18:40
Dat is ook wat ik bedoel. Kijk eens naar de pedalenlijn van Behringer. Schaamteloos gewoon. De vergelijking Mackie/Behringer ken ik ook. De digitale mixer is een rechtstreekse rippoff van de Yamaha o1v. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Als de geluidskwaliteit dan nog in verhouding staat met het gebodene, maar dat is 99 van de 100 keer niet het geval. Ik heb gewoon geen respect voor het kopieergedrag van die fabrikant. Het houdt de concurrenten wellicht scherp, maar ik vind het gemiddelde prijsverschil (20% misschien?) in geen verhouding staan tot het gemis aan kwaliteit.

Enne, schiet mij maar lek, maar wat moet je in godsnaam ook met een racktuner, als je je geld hard nodig hebt als beginnend gitarist? Het voegt niets toe, je staat met je rug naar het publiek om te stemmen (nu is dat als beginnend gitarist misschien ook wel goed) en het is niet accurater dan een boss tu of een korg dt7. Deze laatste is goedkoper en veel accurater dan Behringer. Geld is niet het argument hier, het gaat om keuzes. Steek het geld liever in betere apparatuur dan in een behringer bling bling tuner.

Morris

skabouter
23 januari 2006, 18:43
ow en morris, beginners willen om dezelfde reden een racktuner als gevorderden (en voor hun is de behringer geschikter). OM TE PATSEN EN TE BLINGBLINGEN!

een racktuner is toch nooit handiger dan een stempedaaltje? display is groter,maar goed je staat verder van je amp/rack af, en er hangt soms rook. nie zo handig enzo. pedaaltje voor je neus op de grond vind ik veel handiger..............

morris
23 januari 2006, 18:47
ow en morris, beginners willen om dezelfde reden een racktuner als gevorderden (en voor hun is de behringer geschikter). OM TE PATSEN EN TE BLINGBLINGEN!

een racktuner is toch nooit handiger dan een stempedaaltje? display is groter,maar goed je staat verder van je amp/rack af, en er hangt soms rook. nie zo handig enzo. pedaaltje voor je neus op de grond vind ik veel handiger..............

Dat zeg ik toch ook? :confused:
Ik heb er ook een gehad omdat ik een lege ruimte in mijn zenderrack moest vullen, maar ik wist niet hoe snel ik dat onding weer kwijt moest. Nu doe ik het met een tunertje van 40 euro. En die blingt ook!!

AART
23 januari 2006, 19:02
ik gebuik nu een hele goekope korg ga 30.

zo'n ding dat ik kreeg bij mijn eerste gitaar, en met een beetje geduld stemt ie prima. nooit problemen mee gehad.

En stel ik zou stemmen met een strobostomp: Na de eerste twee riffjes van een nummer ben je qua stemming op hetzelfde niveau dat de behringer bereikt, en ik ga echt niet om elk nummer stemmen.....

1 keer voor de set en in een uitzonderlijk geval middenin nog een keer.

Josdevos
23 januari 2006, 19:11
En stel ik zou stemmen met een strobostomp: Na de eerste twee riffjes van een nummer ben je qua stemming op hetzelfde niveau dat de behringer bereikt, en ik ga echt niet om elk nummer stemmen.....


Dan moet je je gitaar beter afstellen, dikkere snaren leggen of een betere gitaar kopen.
Of je kan ook beseffen dat je niet in de doelgroep van de strobostomp zit.

Bij de strobostomp is het ook zeer praktisch dat je gitaren spatzuiver geintoneerd kunnen worden. En dat hoor je zeker.

Ik stem ook gewoon sneller en accurater met de strobostomp. Je kan het in-tune punt heel accuraat benaderen.
Heb ook een Korg DT10 gehad, en daar is de spatie tussen nét in tune en nét uit tune te klein imo.

Heb de strobostomp ook meer als een jaar en heb er nog geen problemen mee gehad. Maar de inputs zouden fragiel zijn.

Je moet hem uiteraard eens geprobeerd hebben eer je er een oordeel over kan vellen.

AART
23 januari 2006, 19:36
Dan moet je je gitaar beter afstellen, dikkere snaren leggen of een betere gitaar kopen.
Of je kan ook beseffen dat je niet in de doelgroep van de strobostomp zit.

Bij de strobostomp is het ook zeer praktisch dat je gitaren spatzuiver geintoneerd kunnen worden. En dat hoor je zeker.

Ik stem ook gewoon sneller en accurater met de strobostomp. Je kan het in-tune punt heel accuraat benaderen.
Heb ook een Korg DT10 gehad, en daar is de spatie tussen nét in tune en nét uit tune te klein imo.

Heb de strobostomp ook meer als een jaar en heb er nog geen problemen mee gehad. Maar de inputs zouden fragiel zijn.

Je moet hem uiteraard eens geprobeerd hebben eer je er een oordeel over kan vellen.


Aan mijn gitaar ligt het niet hoor :D


Ik zal dan wel niet tot de doelgroep behoren denk ik. :satisfie:

Mijn gitaar krijg ik ook met een redelijke goedkope tuner wel ok.

skabouter
23 januari 2006, 19:48
Dat zeg ik toch ook? :confused:
Ik heb er ook een gehad omdat ik een lege ruimte in mijn zenderrack moest vullen, maar ik wist niet hoe snel ik dat onding weer kwijt moest. Nu doe ik het met een tunertje van 40 euro. En die blingt ook!!

hehe, my bad, dacht dat je die wel nog steeds had.............haha "omdat je een lege ruimte MOEST vullen" ;) geintje hoor, ik ken het gevoel :)

Wormaap
23 januari 2006, 21:06
Over de nauwkeurigheid kunnen op dit moment niet veel mensen wat zeggen. Morris: Hoe kom jij aan de info dat de DT-7 nauwkeuriger is?

Overigens wil ik zelf een racktuner zodat ik onder het spelen even kan bijstemmen als dat nodig is. Verder vind ik een pedaal minder handig, omdat ik een leuk wireless setje heb met 2 outputs, dat uiteraard op/bij m'n amp blijft staan.

Josdevos
23 januari 2006, 23:04
Aan mijn gitaar ligt het niet hoor :D


Ik zal dan wel niet tot de doelgroep behoren denk ik. :satisfie:

Mijn gitaar krijg ik ook met een redelijke goedkope tuner wel ok.

Das toch een I BEEN HAD... :satisfie:

j/k

Jullie moeten het allemaal in het juiste perspectief zien. 180 euro voor een strobostomp is niet overdreven veel imo, gezien dat hij zowieso accurater als de andere pedaaltuners is, buzz feiten ondersteund, tb is en ook nog eens als DI kan dienen ook. Bovendien is hij heel handig live, en stem je veel sneller en accurater dan met ledjes. Vind je die zaken niet belangrijk, dan koop je hem niet.

Ik stem mijn gitaren thuis ook met een goedkoop korg tunertje (zo'n grijs ding op een AAA batterij), maar intoneren en live spelen doe ik met de strobostomp. Handiger en accurater.

morris
23 januari 2006, 23:12
Over de nauwkeurigheid kunnen op dit moment niet veel mensen wat zeggen. Morris: Hoe kom jij aan de info dat de DT-7 nauwkeuriger is?


Simpel, getest. Daarnaast is het feit dat de enige twee merken, die het BFTS offset ondersteunen, Peterson en Korg (dt7) zijn, ook al een teken aan de wand. Dit zijn de enige twee tuners die in aanmerking komen om een dergelijke gitaar te intoneren. Maar hey, don't take my word for it, vraag het maar eens een gitaarbouwer.

Morris

Wormaap
23 januari 2006, 23:44
Waar heb je'm getest dan? Want ik ben namelijk zelf wél geïnteresseerd, mits'ie het fatsoendelijk doet, en zou'm graag ook willen testen. BFTS is voor mij niet echt'n issue. Maar aangezien ze volgens Balthazar dus nog nergens te krijgen zouden zijn, ben ik benieuwd waar je'm getest hebt, want dan wil ik'm ook eens checken :)

ChiefRebelAngel
24 januari 2006, 07:51
ik ben ook overtuigd dat de strobostomp beter (nauwkeuriger) is, maar vraag me af of het in een bandsituatie zal opvallen, vooral als de rest blijft stemmen met minder nauwkeurige stemapparaten...

AART
24 januari 2006, 11:17
Das toch een I BEEN HAD... :satisfie:

j/k

Jullie moeten het allemaal in het juiste perspectief zien. 180 euro voor een strobostomp is niet overdreven veel imo, gezien dat hij zowieso accurater als de andere pedaaltuners is, buzz feiten ondersteund, tb is en ook nog eens als DI kan dienen ook. Bovendien is hij heel handig live, en stem je veel sneller en accurater dan met ledjes. Vind je die zaken niet belangrijk, dan koop je hem niet.

Ik stem mijn gitaren thuis ook met een goedkoop korg tunertje (zo'n grijs ding op een AAA batterij), maar intoneren en live spelen doe ik met de strobostomp. Handiger en accurater.

daar heb je gelijk in.

morris
24 januari 2006, 13:12
Waar heb je'm getest dan? Want ik ben namelijk zelf wél geïnteresseerd, mits'ie het fatsoendelijk doet, en zou'm graag ook willen testen. BFTS is voor mij niet echt'n issue. Maar aangezien ze volgens Balthazar dus nog nergens te krijgen zouden zijn, ben ik benieuwd waar je'm getest hebt, want dan wil ik'm ook eens checken :)

Ik heb hem vorig jaar februari/maart al getest. Niet te krijgen?
In duitsland gooien ze je er mee dood...

Morris

Wormaap
24 januari 2006, 19:01
Damn... Dan liep ik enorm achter. Binnenkort ga ik toch naar Keulen, dus dan ga ik'm daar ook eens even aan de tand voelen :) Zal m'n eigen stemapparaatje meenemen (Seiko ding van 30 piek ofzo. Nauwkeurig genoeg voor mij, en nauwkeurig genoeg om geen verschil te horen als ik met'n synth samen speel)

Balthazar
24 januari 2006, 21:01
Die behringer klinkt zo nauwkeurig als je wil. je kan namelijk instellen hoe precies je wil stemmen. ook de metronoom is goed bruikbaar evenals de racklight. mogelijkheid om hem te bedienen met een pedaal, 2 outputs, 3 inputs en je kan dus zelf instellen hoe je wil stemmen ; of de A 440 hz moet zijn of iets anders naar keuze. ik zie niet in hoe dit apparaat zo vreselijk slecht is als er hier word beweerd. ik ken zelf alleen de korg dt-10 en de boss tu-2 en die lijken me ook erg goed maar niet zo handig als de btr2000.

pol
25 januari 2006, 13:03
de boss tu-2 is wel niet erg nauwkeurig .+- 3 cent dacht ik, dan vond ik de tu-12 al beter, alleen spijtig dat die zo snel kapot gaan.

dennis808
30 januari 2006, 11:36
[quote]Je hebt al een complete set active speakers voor 200euro! En voor dat bedrag klinkt het best oké, hoewel je beter zou kunnen afmixen met een stel redelijke HiFi speakers[\quote]

Niet echt mee eens. De Behringer Truths (met name de actieve) bieden erg veel waar voor hun geld. Ze hebben een behoorlijk vlakke respons en voldoende vermogen om ook lage frequenties goed weer te geven.
Als je je mixen dan nog liever op HiFi speakers doet, denk ik niet dat ik die graag wil horen ;)
Het gaat er uiteindelijk trouwens bij mixen/masteren om dat je je monitors 'kent', los van merk of type...

Ik heb al in meerdere professionele/ commerciele studio's Truth monitors zien staan. Ik heb voorheen ook wel wat lacherig gedaan over Behringer maar was toch echt onder de indruk van deze lijn.

Over het gebrek aan R&D moet ik iedereen gelijk geven, maar er zijn in alle soorten produkten innovators en imitators. Zo houden concurrenten elkaar (en hun prijzen) wat scherper.

Uiteindelijk zal het altijd uit de lengte of de breedte moeten komen, oftewel you get what you pay for. Ik zou iig wel willen dat Behringers stompboxes bestonden toen ik net begon met gitaarspelen...

Chiel
30 januari 2006, 13:25
Mijn reactie m.b.t. die monitoren was na aanleiding van iets wat ik laats had meegemaakt. Ik stond nl. ook verbijsterd van de response en de kracht van de Truth serie. En voor zo weinig geld!
Echter laat het frequentie bereik best te wensen over. Een setje passieve Dynaudio hifi speakers op een eenvoudige Inkel eindversterker liet nl. veel meer horen. Toen hebben we mijn setje Genelec's ernaast gezet en toen werd het verschil overduidelijk.

Kortom, het is zeker niet slecht voor het geld, maar het kan absoluut de vergelijking met het nagemaakte niet aan.

AART
30 januari 2006, 19:30
nou, binnenkort heb ik er ook een, en dan zal ik wel eens zien hoe hij is.

vester86
31 januari 2006, 00:33
als die klotefeedback nou eens terug mailt over of ze um nou op dit moment verkopen of niet !!

AART
2 februari 2006, 21:59
mijn broer is ff voor me langs geweest: Nee, ze hebben hem nog niet.

vester86
24 februari 2006, 22:26
ondertussen al meer mensen die um geprobeert/getest hebben ??

AART
24 februari 2006, 23:05
weet iemand waar hij te krijgen is op dit moment, zoek me de pleuris.

bloodboiler
25 februari 2006, 00:43
Als ik één firma graag failliet zie gaan is het Behringer wel. Lekker na apen maar ontwikkelen, ho maar..... ZUM KOTZEN!!

Morris
[/left]

Aldus de gitarist van een coverband ;)

Sorry, kon het niet laten :D

AART
25 februari 2006, 12:46
Aldus de gitarist van een coverband ;)

Sorry, kon het niet laten :D

http://www.picpop.com/gallery/albums/userpics/Owned2/bloddy-owned.jpg

:cooler:

morris
25 februari 2006, 14:18
Grappig, maar -zoals gewoonlijk- slaan jullie de plank volledig mis.
ten eerste: ik speel ONDER MEER in een coverband.
Maar goed, vertel eens, hoeveel airplay hebben jullie gehad op 3fm? Hoeveel CD's liggen er van jullie in de winkel? Hoeveel mensen komen er naar jullie optredens kijken? ben benieuwd.
ten tweede: het feit dat er op dit moment weer diverse rechtzaken lopen tegen Behringer behoeft verder weinig toelichting dunkt me.

AART
25 februari 2006, 14:25
Grappig, maar -zoals gewoonlijk- slaan jullie de plank volledig mis.
ten eerste: ik speel ONDER MEER in een coverband.
Maar goed, vertel eens, hoeveel airplay hebben jullie gehad op 3fm? Hoeveel CD's liggen er van jullie in de winkel? Hoeveel mensen komen er naar jullie optredens kijken? ben benieuwd.
ten tweede: het feit dat er op dit moment weer diverse rechtzaken lopen tegen Behringer behoeft verder weinig toelichting dunkt me.


kerel, take it easy... :)

dat er diverse rechtzaken tegen behringer lopen zegt alleen dat de origionele producenten bang zijn voor de producten van behringer, dus dan zullen ze wel neit erg slecht zijn.

en dat ging om de pedalen, niet om de tuner, die lijkt totaal niet op een dtr namelijk.

El Bastardo
25 februari 2006, 14:57
dat er diverse rechtzaken tegen behringer lopen zegt alleen dat de origionele producenten bang zijn voor de producten van behringer, dus dan zullen ze wel neit erg slecht zijn.

Jouw logica slaat als een varken op een tafeltennisbatje..
Ik denk meer dat ze het doen omdat er gegronde redenen voor zijn. Onder andere dat hun designs geript zijn. Beringer stond vorig jaar op de namm met hun pedaaltjes, ze waren alleen vergeten het 'boss' logo van de pedaaltjes te halen.
Als roland dat over zich heen laat gaan kunnen ze wel inpakken, want waarom zou een andere fabrikant dat het jaar daarna niet ook doen met bijvoorbeeld de synths??
Trouwens het is toch gewoon gejat, laten we nou eerlijk zijn.
Het zegt wat over de bedrijfsethiek, als ze commercieel al alles rippen wat ze maar kunnen, wie zegt dan dat ze ervoor zorgen dat hun producten technisch wel 100% zijn? Tegen die prijzen krijg je net als de groentes bij de shoarmaboer, het wegwerpspul van de groenteboer. Dus dat er kwaliteitsonderdelen in zitten kun je dus al vergeten.
Alleen bij de shoarmaboer is het redelijk veilig, want wie eet er nou groentes bij de shoarma????
Ik zou behringer alleen vertrouwen bij spullen waarbij het toch niet mis kan gaan, patchbays of zo.
Ik denk absoluut niet dat een roland of mackie bang is voor behringer.

AART
25 februari 2006, 15:14
dat kan ook ja, maarja, hoe bevalt de tuner nu na een tijdje?

bloodboiler
25 februari 2006, 15:35
Grappig, maar -zoals gewoonlijk- slaan jullie de plank volledig mis.
ten eerste: ik speel ONDER MEER in een coverband.
Maar goed, vertel eens, hoeveel airplay hebben jullie gehad op 3fm? Hoeveel CD's liggen er van jullie in de winkel? Hoeveel mensen komen er naar jullie optredens kijken? ben benieuwd.
ten tweede: het feit dat er op dit moment weer diverse rechtzaken lopen tegen Behringer behoeft verder weinig toelichting dunkt me.

Ten eerste, nul airplay op 3FM en zullen we nooit krijgen, onze cd's zijn van Zweden via Indonesie naar Amerika en Australie te kopen, o ja er komen twee mensen naar onze optredens kijken (de vriendin van de bassist en drummer)

Ten tweede, Sjesus, relax man :hippie: can't you take a joke???? :???:
Een beetje zelf spot kan geen kwaad...

OT, het zal mij worst wezen of Behringer na aapt of niet. Ik maak me net zo min druk over alle Fender en Gibson copietjes. Persoonlijk loop ik er met een bocht omheen en ga voor de real deal. Mss ben ik dan een dief van mijn eigen beurs, maar zoals zovelen twijfel ik aan de kwaliteit van Behringer (zonder ervaring overigens), en gun ik de originele bedenkers van deze producten mijn zuur verdiende geld.

Waarom beginnen we geen discussie over het feit dat de verpakkingen van het AH huismerk rechtstreeks gecopieerd zijn van de dure A merken, om maar een heel onnozele vergelijking te maken.

AART
25 februari 2006, 16:18
on topic:

zojuist de laatste in nederland gereserveerd bij dirk witte.

hij zit op de eerste vracht naar utrecht(hij ligt nu nog in amsterdam).

dus ik hoop binnenkort ook een revieuw te kunnen geven, en hem vergelijken me de tu 2, en dan zullen we zien of ie hot or not is :cooler:

vester86
25 februari 2006, 18:51
dank je aart, aan jou heb ik wat :)

vester86
2 maart 2006, 10:48
en hoest nou?

AART
2 maart 2006, 11:16
ik wacht nog steeds op een telefoontje van dirk witte utrecht dat ik em daar kan afhalen.

Hubrecht
3 maart 2006, 19:23
situaties waarin tone van ondergeschikt belang is, zijn bijv situaties als een tuner, daar gaat je signaal toch niet doorheen

Bij racktuners is dit volgens mij toch best vaak het geval, en Korg DTR-1000 en 2000's verknallen echt je sound, ben benieuwd hoe dit bij die Behringers is (BTR's series, hehe, hoe verzinnen ze het, volgens mij zitten ze daar bij Behringer tijdens de koffiepauze gewoon nieuwe productnamen te verzinnen voor de lol)

Balthazar
4 maart 2006, 17:27
Bij racktuners is dit volgens mij toch best vaak het geval, en Korg DTR-1000 en 2000's verknallen echt je sound, ben benieuwd hoe dit bij die Behringers is (BTR's series, hehe, hoe verzinnen ze het, volgens mij zitten ze daar bij Behringer tijdens de koffiepauze gewoon nieuwe productnamen te verzinnen voor de lol)
gewoon zorgen dat de tuner niet tussen gitaar en amp in zit. dan heb je geen toneverlies.

AART
13 maart 2006, 17:47
Yeah, racktuner is er, vrijdag hier thuis, ligt nu nog in utrecht bij mijn broer. 8-)

AART
17 maart 2006, 19:10
Yeah, got it.

Eerste indruk: stevig ding, stemt nauwkeuriger dan mijn korg handstemapparaatje, maar dat was ook wel te verwachten.
Uiterlijk is ook erg ok, racklight is ook bruikbaar.

Bediening was wel ff wennen, elk knopje heeft wel 3 functies per modus.
Heb hem eerst zo getest: Gitaar > Tuner.

Ging perfect, pakte alle snren netjes, ook halve noten, alternatieve stemmingen en andere ongein.

Daarna aan de slave out van mijn Mark IV gehangen, ging iets trager, maar met geduld krijg je hetzelfde resultaat als direct de gitaar in de tuner.

Hij heeft enkele zeer handige functies, waaronder een footswitchable mute funtie, racklight en metronoom.

De draaiknop draait ook prima, misschien een beetje zwaar, maar ik ben geen slap chineesje dus het gaat mij prima af.


Als ik hem een cijfer moet geven: 8

Zeker voor het geld is het een goed apparaat.
Ik hoop hem binnenkort te kunnen vergelijken met een TU 2.


Heb nog geen minpunt kunnen ontdekken.

Sj03rd
18 maart 2006, 10:51
goed man! waar had je m nou gekocht? want mij MP hebben ze m nog niet...(misschien staat dit al eerder in dit topic maar ik heb haast ;) )

AART
18 maart 2006, 11:24
dirk witte, de laatste van de 2 :satisfie:

vester86
22 maart 2006, 22:50
en ik heb ondertussen een Korg DTR-2 gescoord voor 75 euro, in prima staat :)

ben ook weer helemaal blij, ga morgen of overmorgen lekker knutselen aan mn rackje.
verhalen die ik trouwens hoor over tonesuck en dergelijke kan ik NIET onderschrijven, ik heb zeker een half uur allerlei dingen lopen proberen, op verschillende amps via (schakelbare) effectloops e.d. uitgeprobeert, maar van verschil in geluid kan ik niet spreken. en daar ben ik best wel gevoelig voor.
erg goeie investering dus!

Ronaldd
1 april 2006, 14:36
Gebruikt nou niemand de ingebouwde tuner die in je fx zit. Ik heb de G-force, maar daar zit een hele goede duidelijke tuner in. Alleen gaat er nu niet telkens een lampje van links naar rechts.. Maar als dat alles is, scheelt het mij weer kg's met het sleepen :D:D

AART
1 april 2006, 14:40
nou, ik gebruik geen g-major.....


komt er ook niet.... :satisfie:

Vonk
1 april 2006, 15:54
Ik hoor steeds meer mensen erover, zo ook in een ander net geopend topic. Is dat ding nou al te koop of niet? Want er was toch een fabrieksfout waardoor de verkoop niet doorging. En feedback heeft em ook al op de site gezet.

Ronaldd
1 april 2006, 16:13
nou, ik gebruik geen g-major.....


komt er ook niet.... :satisfie:

Die heb ik ook niet, maar de meeste fx-en heeft er wel eentje aan boord :D

AART
1 april 2006, 16:22
Ik hoor steeds meer mensen erover, zo ook in een ander net geopend topic. Is dat ding nou al te koop of niet? Want er was toch een fabrieksfout waardoor de verkoop niet doorging. En feedback heeft em ook al op de site gezet.



yeah, alleen dirk witte had er 2, en die zijn nu in handen van de TS en ik.

de rest zal nog moeten wachten tot +- juni.

de draaiknop zou zwaar draaien, maar ik vind het bullshit.

Vonk
1 april 2006, 16:25
yeah, alleen dirk witte had er 2, en die zijn nu in handen van de TS en ik.

de rest zal nog moeten wachten tot +- juni.

de draaiknop zou zwaar draaien, maar ik vind het bullshit.

Aha bedankt, nog even geduld hebben dan... ik vraag je in juni dan nog wel een keer of je hem nog steeds zo goed vind ;)

AART
1 april 2006, 16:30
ik vind hem nu prima, en ik dewnk dan ook nog wel, want een tuner is niet zo veelzijdig als een Mark IV :chicken:


stemmen doet ie goed, en hij doet het nu al 2 weken, dus lijkt me wel een ok ding :satisfie:

Nils47
4 april 2006, 17:06
Ik meen gezien te hebben dat de footswitch niet inbegrepen is maar alleen los van verkrijgbaar is... Klopt dit Aart? Of kan je hiervoor ook een normale switch voor gebruiken?

AART
4 april 2006, 17:38
zit niet inbegrepen, maar ik denk dat een standaard 1 knops switch het zal moeten doen.

Nils47
4 april 2006, 20:30
Klinkt goed, alleen weet ik persoonlijk niet wat ik het fijnste / makkelijkste zou vinden on stage.

Tuurlijk is het belangrijk dat het snel gaat, maar om me telkens om te moeten draaien om maar even te tunen lijkt me soms best lastig... En een simpel tunepedaal makkelijker / dichterbij...

Kan alleen niet wachten tot Behringer met die Tu-100 komt...

Geoffrey
27 januari 2008, 15:04
stemmen doet ie goed, en hij doet het nu al 2 weken, dus lijkt me wel een ok ding :satisfie:

Bevalt de Behringer je nog steeds..?