PDA

View Full Version : versterker/lampenvraag



lorenz
20 januari 2006, 13:28
Ik heb een versterker, met Groove Tubes in. Nu klinkt ie nogal modderig dikwijls. Toen ik hem net had, viel het nog mee. Maar hoe langer ik hem heb en hoe meer ik er op speel, hoe modderiger m'n geluid. (wss lampen die verslijten)

M'n vraag is, kan ik dat modderig geluid wegkrijgen door andere lampen te steken? (Electro Harmonix 12ax7 en TAD 6L6gc-STR zou ik wel willen)

Of is het iets anders in m'n amp dat voor zo'n modderig geluid zorgt?

AART
20 januari 2006, 13:31
wat voor amp heb je en wat voor bnuizen zitten er nu in(merk en type)?

en hoe oud zijn de buizen die er nu inzitten?

lorenz
20 januari 2006, 13:46
een Crate Blue Voodoo, zitten Groove Tubes 6l6 en Groove Tubes 12ax7 in

buizen zijn een half jaartje oud

(amp is van duitsland moeten komen, dus mss met transport wat teveel schokken fzo?)

AART
20 januari 2006, 14:22
hmm, na een half jaar zouden de buizen nog lang niet versleten mogen zijn, maar je kan het proberen....

lorenz
20 januari 2006, 14:26
maar in het begin had'k die modderige sound ook al (alleen niet zo erg), en toen ware de buizen nieuw.

m'n uiteindelijke vraag is of die modderige sound van die buizen komt of van iets anders?

nicoverduin
20 januari 2006, 14:39
maar in het begin had'k die modderige sound ook al (alleen niet zo erg), en toen ware de buizen nieuw.

m'n uiteindelijke vraag is of die modderige sound van die buizen komt of van iets anders?
Meten met een scope erop. Dan kan je zien wat er gebeurt en waar. Nieuwe buizen na 6 maanden lijkt me stug. Dus de scope erop.
Nico

Mr.Bluesbreaker
20 januari 2006, 14:42
Misschien een open deur, maar check even of het niet aan je gitaarkabel ligt. Als je van die hele goedkope 3 euro kabels gebruikt kunnen die na een tijdje wel rot zijn. Heb je je gitaar direct in de input van je amp geprikt?
Ik heb vroeger ook wel es een zwak signaal gehad, vergetend dat ik mijn wah nog niet op de voeding had aangesloten en de baterij leegliep. Allemaal van die kleine checkpuntjes.

lorenz
20 januari 2006, 14:59
m'n gitaar zit rechtstreeks in de input van de amp, maar heb ook een distortionpedaaltje van boss, die zet ik geregeld wel ertussen, maar het blijft allemaal modderig.

'k ga alleszins ook wel is andere gitaarkabels proberen, 'k heb nu idd van die goedkope "Yellow Cable" kabels

AART
20 januari 2006, 15:08
blue voodoo's zijn van zichzelf trouwens ook gewoon iets modderig volgens mij.

De nieuwe pennywise plaat is ook opgenomen met die dingen en dat klinkt ook vrij modderig vergeleken met de oude mesa sound.

chennie
20 januari 2006, 15:33
pennywise en blue voodoo jah ?
Ik vind dat geluid wat pennywise tegenwoordig heeft vreselijk, heel dik en lomp. Dat oude vond ik echt veel koeler, dat scheurde meer zonder dat het zompig klonk als wat elke metal(core) band heeft. Overigens het lijk ook dat jim gewoon iets naars voor de zang heeft zitten, nah het geluid vind ik echt niet mooi meer. Als dat is wat de blue vooddoo doet, dan komt die er bij niet binnen. !
Aart je het overigens een PM, maar het nieuwe forum geeft geen alert of pop up dat je er een hebt.

AART
20 januari 2006, 15:58
pennywise en blue voodoo jah ?
Ik vind dat geluid wat pennywise tegenwoordig heeft vreselijk, heel dik en lomp. Dat oude vond ik echt veel koeler, dat scheurde meer zonder dat het zompig klonk als wat elke metal(core) band heeft. Overigens het lijk ook dat jim gewoon iets naars voor de zang heeft zitten, nah het geluid vind ik echt niet mooi meer. Als dat is wat de blue vooddoo doet, dan komt die er bij niet binnen. !
Aart je het overigens een PM, maar het nieuwe forum geeft geen alert of pop up dat je er een hebt.


Jep, "The Fuse" is BV300H

Alles van voor straight ahead is btw Mark IV, straight ahead is mesa rectifier, lotf is weer mark IV, en from the ashes is VHT/Mesa Studio preamp.

vind zelf het full circle geluid het lekkerst, en dus een Mark IV :rockon:


Ik heb geen logo's gevonden btw, 2ehands en nieuw niet....

chennie
20 januari 2006, 16:06
ik vind zelf the unknown road fijn. Full circle zal ik wel het vaakst hebben gedraaid daar en tegen. About time steekt daar een beetje tussen in. Net als straight ahead. Bij land of the free ben ik eigenlijk afgehaakt, laatste album wat ik van ze heb. Ze zijn van PMA naar verkapte linke bush bash easy score teksten gegaan en dat vind ik zeer jammer, want dat trek ik niet.
Ben blij dat ik ze nog heb kunnen zien wanneer ze in hun live set al die oude nummers nog deden.

Naar mijn gevoel zijn ze ook langzamer geworden :) Wat gebruiken ze op live at the key club ?

lorenz
20 januari 2006, 16:14
blue voodoo's zijn van zichzelf trouwens ook gewoon iets modderig volgens mij.

dus dan het ligt aan de Groove Tubes die Crate in alle BV's steekt? of kan er dan nog een andere oorzaak zijn binnenin de amp voor die "modder" ?

AART
21 januari 2006, 13:50
ik vind zelf the unknown road fijn. Full circle zal ik wel het vaakst hebben gedraaid daar en tegen. About time steekt daar een beetje tussen in. Net als straight ahead. Bij land of the free ben ik eigenlijk afgehaakt, laatste album wat ik van ze heb. Ze zijn van PMA naar verkapte linke bush bash easy score teksten gegaan en dat vind ik zeer jammer, want dat trek ik niet.
Ben blij dat ik ze nog heb kunnen zien wanneer ze in hun live set al die oude nummers nog deden.

Naar mijn gevoel zijn ze ook langzamer geworden :) Wat gebruiken ze op live at the key club ?


Live @ the key club is overduidelijk Mark IV, die droge scheur, luister maar naar het intro van straight ahead op die plaat.


Ze zijn btw niet slomer geworden volgens mij, alleen "anders".

Ik vind dat dat bush bash nog wel mee valt, al zijn die bash nummers wel de bekendste.

From the ashes vind ik zelf een lekkere plaat, met weinig bush gebash.
land of the free heeft de meeste bash.

The Fuse is een stap in de goede richting, maar fletcher moet de mark IV weer gaan gebruiken, en met een productie zoals uknown road of full circle was het een prachtige plaat geweest.





@ topicstarter:

Die modderigheid kan idd in de buizen zitten, ook in de amp zelf, dat zal je moeten testen door er andere buizen in te steken.
Het goedkoopste is een flinke zooi verschillende pre-amp buizen te halen, die kan je zo er inprikken en uithalen, eindbuizen moet je biassen.