PDA

View Full Version : Nieuw!!!!.....TC Electronic G-sharp



vinni
20 januari 2006, 11:25
Yep....

De nieuwe van TC....speciaal voor gitaar. Lijkt erop dat deze de G-major
gaat vervangen.


http://www.tcelectronic.com/media/G-Sharp_front.jpg

Vinni

Rectifier
20 januari 2006, 11:32
Heeft een hoog Line6 gehalte. Wel overzichtelijk.

patricia
20 januari 2006, 12:23
prijskaartje?

BeeJee
20 januari 2006, 14:52
Ja, ik ben ook wel benieuwd wat ie kost. Anyone?

Magic Bean
20 januari 2006, 16:00
gaaf. Hopelijk gaan de G-majors nu omlaag in prijs

El Bastardo
20 januari 2006, 17:42
Ik denk niet dat ie de gmajor gaat vervangen, het is een behoorlijk uitgekleed bakkie.
Hij zal wel zelfde orde grootte gaan kosten als de m300; eurootje of 200

patricia
20 januari 2006, 18:50
euro`tje of 200?
niet slecht....heel erg leuk!!
ik voel weer wat GAS opborrelen.verdomme.........:)

Thom TK
21 januari 2006, 02:39
Ja ik ook...ik ben net aan het reack gebeuren begonnen....heb nog niet eens een poweramp (zie onderschrift)...en nu dit.
Binnen een half jaar zit ik op 8 HE vrees ik :D

AART
21 januari 2006, 11:22
ik ben nog niet begonnen met een rack en al de beslissing gemaakt geen 8 maar 10he te nemen :satisfie: :D

AART
21 januari 2006, 11:30
Wireless
Tuner
A/B/Y
Mark IV
G-sharp
Mesa 2:50

Totaal 10he

:D

EpiCenturiesAWAy
21 januari 2006, 11:35
Waarom neem je ook nog een 2:50 als je je mark nog hebt ? :)

AART
21 januari 2006, 11:35
dan kan mijn mark stereo :satisfie:

EpiCenturiesAWAy
21 januari 2006, 11:42
Geld teveel man :d

AART
21 januari 2006, 11:45
nee, dat geld heb ik niet hoor.


die 2:50 zal er waarschijnlijk ook nooit komure rackmountkit kopen voor mark iv.
en, worden wel 2 ventilatie spaces ofzo :satisfie:


moet eerst maar eens zo'n godverdetakkedure rackmountkit van mesa halen.

Helter Skelter
22 januari 2006, 01:23
Ik denk niet dat ie de gmajor gaat vervangen, het is een behoorlijk uitgekleed bakkie.
Hij zal wel zelfde orde grootte gaan kosten als de m300; eurootje of 200

perfect voor mij, gewoon draaiknoppen en geen 'pigs-in-space' effecten, alleen die ik echt nodig heb http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

als de prijs echt rond de 200 euro gaat liggen heb ik er bij deze al eentje aangeschaft

dml
22 januari 2006, 02:48
Het IS gewoon een M300, maar dan toegespitst op de gitarist, de compressor en de de-esser uit de M300 zijn weggelaten en vervangen door een paar "gitaar"effecten. Vind het vooral jammer dat de engines van zowel de M300 als de G-Sharp overeen komen, namelijk één engine voor (multi)FX en één voor reverb. Ik had liever gezien dat de reverb-engine ook een paar delay's zou hebben.

syarych
22 januari 2006, 10:08
Zie http://www.tcelectronic.com/G-Sharp voor meer informatie.

Lord Abortion
22 januari 2006, 10:35
ik ben nog niet begonnen met een rack en al de beslissing gemaakt geen 8 maar 10he te nemen :satisfie: :D


Haha, geniaal gewoon! Ik heb eens een ideetje uitgetekend voor een rack (enkel fx) voor bij mijn Dragon en ik zou 12HE nodig hebben :D

1. wireless
2. tuner
3. midi-looper
4. pedalenlade
5. pedalenlade
6. pedalenlade
7. 2x15bands EQ (in midi looper)
8. fx processor (Rocktron Xpression)
9. DI/cabsim
10. front connecties van & naar floorboard (voor wah, midi, ...)
11. power conditioner
12. lade voor kabels e.d.

Hopelijk komt het er ooit van!

Rwin
24 januari 2006, 13:31
Hij ziet er erg mooi uit, maar je kunt volgens mij niet EN delay EN bv flanger gebruiken. (Check foto's, je kan nu alleen "iets" met reverb)

Maar goed, hij komt in de buurt, maar is in geen geval de opvolger van de G-major.

Ik mis (niet dat ik het gebruik, maar het zit er niet op):

- Tuner
- Noisegate
- EQ
- Pitch/Octaver
- Meer dan 2 fx-tegelijk

Etc.
Maar zeker niet onaardig...

BeeJee
24 januari 2006, 16:47
Rwin, daar heb je gelijk in. Qua features moet ie het zeker afleggen tegen de G-major. Ben echter wel benieuwd hoe die nieuwe klankgewijs is.
Het kan in die zin zeker wel een leuke processor zijn voor 'erbij', zeker als ie niet al te duur is en lekker klinkt.
Ik vind de modulatie in mijn Lexicon G2 toch net wat minder lekker klinken dan de TC-modulatie. Ik heb plek (loops) zat in mijn Rover om er nog een processor bij te prikken. Een M300 zou dan evt. ook interessant kunnen zijn.

Rwin
25 januari 2006, 10:04
mja mja, mogelijk...

maar ja, die lexicon is qua galm evengoed/anders. Het enige wat dan van TC beter zou kunnen zijn is de chorus/flanger/phaser. En dat moeten we eerst nog maar eens zien dan :)

Ik denk dat het een leuk spele-dingetje is, maar hij is wel erg overzichtelijk!

Helter Skelter
25 januari 2006, 10:19
De G-sharp is volgens mij niet ontworpen als vervanger voor de G-Major maar meer voor de gitarist die snel wat effecten aan z'n sound wil toevoegen. Ik heb de G-Major trouwens zelf ook gehad en dat vond ik al teveel gedoe, de 'net-als-een-pedaal' configuratie van de G-Sharp is perfect voor mij.

Je kan volgens mij wel effecten combineren maar niet die uit dezelfde groep b.v. geen flanger met chorus (ik vraag me af wie dat zou willen) maar wel modulatie met delays etc. Ik was eigenlijk van plan om de Boss DD-20 aan te schaffen omdat ik verschillende delay-settings wel handig vind maar ik wacht nu eerst af wat de G-sharp allemaal kan

Helter Skelter
18 maart 2006, 15:33
Yep....

De nieuwe van TC....speciaal voor gitaar. Lijkt erop dat deze de G-major
gaat vervangen.


http://www.tcelectronic.com/media/G-Sharp_front.jpg



^el bumpo^

releasedatum? of istie al ergens gesignaleerd?

patricia
18 maart 2006, 15:37
hi helter,

volgens maxguitars binnenkort...kosten?......295 pleurie.

Helter Skelter
18 maart 2006, 18:36
ok! laat het weten hier :)

minoin
29 maart 2006, 19:26
Zie het nieuwe foldertje van Feedback! 250 euri maar! Hulde aan meneer Electronic :P

Thom TK
29 maart 2006, 22:23
Zie het nieuwe foldertje van Feedback! 250 euri maar! Hulde aan meneer Electronic :P

Zo weinig maar?
Hmm dan ben ik benieuwd hoe hij zich verhoudt icm met de Rocktron Xpression (als dat een waardige vergelijking is dan).

Lacrymosa
11 april 2006, 15:03
sorry voor de bump
Maar is er al iemand die em (getest/gehoord) heeft?
Dit zou namelijk echt een perfect apparaat voor mij zijn,
Ik gebruik vrij weinig effecten behalve reverb en delay
Zou een mooie vervangen voor mn Digitech zijn

paulusdeBKB
11 april 2006, 15:15
De kwaliteit van dat ding is dik in orde, maar Lacrymosa, je zult hem toch echt zelf moeten beluisteren. Je gaat toch niet iets kopen omdat iemand op dit forum zegt dat het te gek is, of iets niet kopen omdat iemand opschrijft dat iets helemaal ruk is? Merendeel van de bezoekers op dit forum is nog niet droog achter de oren en heeft nauwelijks ervaring met spullen, optreden, meerdere muziekstijlen ed.

Toegegeven, het Rack Gear forum heeft daar minder last van maar dan nog. Gewoon lekker zelf luisteren dus. Je enige probleem kan zijn dat veel winkels hem nog niet op voorraad hebben.

Lacrymosa
11 april 2006, 15:48
En dat is idd het probleem
En als er een aantal (betrouwbare) mensen al zeggen dat het niet de moeite waard is, ga ik ook niet alle moeite doen om een winkel te vinden die er wel 1 op voorraad heeft ;)

habberdoedas
11 april 2006, 22:16
Ziet er goed uit, maar hebben jullie de geluidsfragmenten op de site reeds gehoord van deze nieuwe TC G-Sharp. Klinkt wel erugh lekker hoor.....ga hem zeker uitproberen...misschien is dit een goede vervanging voor mijn losse boss pedaaltjes........

paulusdeBKB
12 april 2006, 12:06
Feedback heeft hem inmiddels in het assortiment. Wel even bellen met vestiging of ze hem ook op voorraad hebben. Is niet noodzakelijk hetzelfde.

future2future
20 april 2006, 21:01
ben opzich wel geintresseerd maare wil wel weten hoe die klinkt. misschien een gedowndate ipv ge upgdate g-major met knoppen ipv digitaal menutje???