PDA

View Full Version : raar geluid...



gitarist17
20 januari 2006, 08:46
he,

als ik een Fis, G en soms ook een Gis aansla (vooral lage tonen) dan hoor ik soms een raar geluid uit mijn versterker... Het is vooral als de overdrive aanstaat, maar de gain staat al laag.

mijn gitaar is squier affinity strat door een fender hot rod deluxe...

iemand enig idee waar nu het probleem ligt? kan ik het simpel oplossen of wordt het even langs de muziekboer?

alvast bedankt groeten erik

dejohan
20 januari 2006, 09:40
Probeer het geluid eens te beschrijven, anders komen we niet verder.

VooDoo
20 januari 2006, 10:37
of op te nemen, dat zou nog mooier zijn.

Fretbuzz?
wat ik wel eens heb als mn versterker naast mn pc heb staan, of bij de deuren trillen er soms dingen mee(bij de lage tonen) mischien hoor je dat, ik heb ook heelf gedacht dat het mn versterker was:p

SimonS
20 januari 2006, 11:41
versterker die mee resoneert gok ik.

gitarist17
20 januari 2006, 21:16
euuhh... even kijken hoe ik dat geluid op kan nemen...

zal het in ieder geval proberen

alvast bedankt
erik

ps versterker resonantie is dat dus terug naar de muziekwinkel?

Jerre
20 januari 2006, 21:48
Het is vrij normaal dat alles (dus ook je versterker) begint te trillen als je op hoog volume speelt. Dus daarvoor hoef je niet terug voor naar de winkel.

Maar volgens mij heb jij last van fretbuzz. Ik baseer mij voor deze conclusie op het feit dat jij ons 3 posities op de nek geeft waar dit 'raar geluid' voorkomt.

Dus ofwel neem je een klein stukje op ofwel probeer je het probleem beter te omschrijven want nu zitten we een beetje in het donker te tasten. Het kan vanalles zijn ...

Fumi SG
20 januari 2006, 21:55
Hoor je het ook als je zonder amp speelt??

gitarist17
21 januari 2006, 14:52
het is niet op een bepaalde plek met die fis g en soms gis
nee bijna al die noten op de lage snaren (qua toon...)

ik zal eens kijken hoe ik dat ga opnemen

vaak is het zo dat het eerst een halve seconde normaal is en dan het ineens opkomt (als ik met amp speel)

groeten erik

AART
21 januari 2006, 15:08
klinkt als frettbuzz to me.

gitarist17
21 januari 2006, 16:30
hoe kan je frettbuzz oplossen
als ik met een andere gitaar speel zou ik het dus niet moeten hebben?

groeten erik

bert k
21 januari 2006, 16:48
Lage snaren iets omhoog draaien bij de brug.

dejohan
23 januari 2006, 11:44
hoe kan je frettbuzz oplossen
als ik met een andere gitaar speel zou ik het dus niet moeten hebben?

groeten erik

Ja, check eens met een andere gitaat. Als je het probleem daar ook op hebt ligt het aan je amp, dan heb je fretbuzz al uitgesloten.

Neals
23 januari 2006, 12:00
Het kan Fretbuzz zijn, maar ook al eens geprobeerd om er nieuwe snaren op te leggen. Zo had ik eens een minimale knik die voor ultieme buzz zorgde. Nieuwe snaren erop en het was afgelopen.

gitarist17
23 januari 2006, 13:48
oke,

was toch al een beetje tijd dus zal dat eens doen

bedankt
erik

Basseytje
23 januari 2006, 23:21
pas op als je een gedreven gitarist bent niet langer dan een half jaar je snaren erop laten zitten het leifst elke 3 maanden je snaren vervangen anders gaan je frets slijten en das minder leuk, btw er zijn mensen die vervangen ze om de maand en sommige nog wle om de week ;)

bat
23 januari 2006, 23:27
pas op als je een gedreven gitarist bent niet langer dan een half jaar je snaren erop laten zitten het leifst elke 3 maanden je snaren vervangen anders gaan je frets slijten en das minder leuk, btw er zijn mensen die vervangen ze om de maand en sommige nog wle om de week ;)
Euhmmm... jij hebt er ook echt verstand van, hè!

Snaren vervang je dus niet omdat je frets er anders van gaan slijten. Snaren vervang je omdat ze slechter gaan klinken en minder lekker aan gaan voelen.

Echt, waar je die wijsheid nu vandaan hebt, ik weet het niet...

Swan
23 januari 2006, 23:32
elke 3 maanden je snaren vervangen anders gaan je frets slijten en das minder leuk,

:o lol...dat zou wat zijn

Noid
23 januari 2006, 23:38
het leifst elke 3 maanden je snaren vervangen anders gaan je frets slijten en das minder leuk,

Heh??? Wattuh? Vertel, vertel, hoe komt dat in hemelsnaam dan?

Wormaap
23 januari 2006, 23:47
Frets slijten wel degelijk hoor. 'T blijft metaal dat langs metaal gaat.

Dat ze van oude snaren sneller zouden slijten heb ik echter nog nooit gehoord, en ik ben best benieuwd naar een bron daarvan.

martinuz
24 januari 2006, 01:09
lijkt mij zeer onlogisch, snaren slijten rapper als de frets en worden dus zelf rapper minder ruw volgens mij, dus als je schrik zou hebben voor je frets zou ik juist denken dat je de snaren er zolang mogelijk zou moeten laten opligge :)