PDA

View Full Version : schelle telecaster



eliseke
23 oktober 2002, 11:09
M'n USA fender telecaster speelt soepel,is mooi om naar te kijken; alleen die typische klank begint me meer en meer te storen: hard,dun en schel.
Heeft iemand een idee hoe ik er een vollere,warmere klank uit krijg.
(kun je beide elementen vervangen ?)

SATAN
23 oktober 2002, 11:29
koop een Gibson :grin:

MetalliCat
23 oktober 2002, 11:34
Idd, wat wat je net allemaal zegt dat zijn de eigenschappen van een Tele..dan had je die niet moeten kopen eh :wink:
Ik denk niet dat andere elementen veel uithalen.

ginne
23 oktober 2002, 11:39
de elementen zijn te vervangen. Door Seymour Duncan-pickups bijvoorbeeld. Maar om het specifieke tele-geluid ("that certain twang")nu dun en schel te noemen? Volgens mij kun je beter eerst even stoeien met de toonregeling en de gainknoppen van je versterker.

Anders Destium
23 oktober 2002, 11:46
Koop hotrails

@iro
23 oktober 2002, 11:56
juist omdat geluid is de tele zo gewild...

Neals
23 oktober 2002, 12:08
ibanez is ook wat warmer

LordRiffenstein
23 oktober 2002, 12:10
Niks kopen of vervangen, leer je toonregeling op je gitaar te gebruiken!!

Je hebt niet veel info gegeven over je gitaar (houtsoort body en hals??). Het is altijd mogelijk dat je slechte pickups hebt en dan kan je deze best vervangen. Dat hoeft niet met Seymour Duncans, dat kunnen ook Fender elementen zijn bv Texas Specials of een TS aan de neck en een Nocaster brug element, zeer goed combinatie.

HTH,

Yoeri

@iro
23 oktober 2002, 12:12
hey yoeri hoe zit het met je gitaar die je bent aan het laten maken ?

is ze al af ??

Neals
23 oktober 2002, 12:13
toonregeling... hmmmzzzz niet helemaal open alsie schel klinkt, maar van helemaal dicht klinkt ie ook weer zo dof.

Lacrymosa
23 oktober 2002, 13:26
je kan ook je volume een stukje dichtdraaien, hierdoor wordt ie wat zachter van klank

CheerS!!

LordRiffenstein
23 oktober 2002, 14:06
Op 2002-10-23 12:12, schreef @iro:
hey yoeri hoe zit het met je gitaar die je bent aan het laten maken ?

is ze al af ??


Nee nog niet af, de bouwer begint er volgende week aan. Duurt ongeveer 4 maander voordat ie af is. Krijg wel tussendoor fotos en zal deze zeker posten!! :razz:

Cya,

Yoeri

michielv
23 oktober 2002, 17:10
Een tele klinkt niet dun maar juist behoorlijk vet. Tenzij..... je een toploading brug hebt, die dingen hebben veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder sustain.

Wil je een lekker volle sound uit je tele halen kun je er vrij simpel voor weinig een brug op zetten waarbij de snaren door de body gaan (wel effe gaatjes boren en vooral de dopjes voor de snaren niet vergeten te kopen :smile: ).

Ibanez RuleZ
23 oktober 2002, 17:39
Ik heb een huisgenoot die een USA tele heeft en die heb ik door mijn mesa versterker eens geprobeerd (en die klinkt met mijn Ibi best wel vet!) en dat ding bleef schel en dun klinken en zeker niet vet!

harrald