PDA

View Full Version : "Help"Wie herkent dit bij een Fender Strat?



Graceland
20 januari 2006, 01:43
Onderwerp gesloten

fred dons
20 januari 2006, 07:54
op het eerste gehoor is het een vintage reissue (zie serienummer neckplate die met een v begint) bij deze serie hoort het logo een waterslide decal te zijn dat op de lak ligt (en daardoor ook makkelijker te beschadigen is) ipv een logo dat onder de lak ligt

om alles zeker te kunnen zeggen zou ik foto's moeten zien maar op de data die je gegeven hebt klinkt het als een 57 reissue usa strat (21 fret)

dejohan
20 januari 2006, 09:45
Buff betekent in het Engels "polijsten" ofwel is het de benaming van een soort lichtgeel. Misschien heb je daar iets aan.

Ash ketchum
20 januari 2006, 10:11
FOTO's geven duidelijkheid!!!

Quink
20 januari 2006, 11:16
Lijkt me ook een '57RI te zijn. Het serienummer klopt iig voor een 89'er.

Edit. Ter vergelijking: stempel op hals van mijn '89 RI.

http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/Guitar%20stuff/Serienr89klein.jpg

Quink
20 januari 2006, 12:17
Maar waar is dan het serienummer, dat is op de hals namelijk nergens te zien!

Wat betreft "Buff op-30" verschaft me nog geen duidelijkheid, want de kleur is bij mij fiesta Red!

Het serienummer staat (voor zover mij bekend) alleen op het halsplaatje.

Wat "buff" betreft, wellicht dat de gitaar gepoetst is, en het een controle sticker betreft?

BartL
20 januari 2006, 12:40
Zou hij niet gejat kunnen zijn ofzo, dat je daarom het serienummer niet vindt. Ik bedoel: Logo wegkrassen (waar normaal ook het serienummer bijstaat) en er een nieuwe decal opzetten...waarom zou je dat in godsnaam doen?

X-Pensive Wino
20 januari 2006, 13:31
ik denk dat het ook een 57er ri is.
weet nie precies waneer fender gestopt is in de fullerton fabriek,maar het kan zijn dat jouw strat daar nog gemaakt is.
die strats zijn ook niet helemaal correct vintage ri ,was iets met de dots op de hals ofzo.
mijn 57er ri (1999)heeft alleen serie nr op het bevestigings plaatje
foto's zouden erg handig zijn
stel je vraag op het fender forum daar zitten de echte kenners

Quink
20 januari 2006, 13:54
Zou hij niet gejat kunnen zijn ofzo, dat je daarom het serienummer niet vindt.

Bij de RI's staat het serienummer alleen op het plaatje, niet op de hals zelf of zo. Waarschijnlijk om het oplichters makkelijker te maken... :confused:

:D :D

Quink
20 januari 2006, 13:57
die strats zijn ook niet helemaal correct vintage ri ,was iets met de dots op de hals ofzo.

De RI's zijn vanaf '98 "correct". Daarvoor niet. Idd (onder andere) de dots op de hals. De dots op de 12e positie staan voor 98 niet op de goede plek. Daarnaast zijn ze vanaf 98 de elementkapjes enzo kunstmatig gaan verouderen, en is de vorm van de hals aangepast. Andere elementen ook geloof ik, maar dit weet ik niet zeker.

Quink
21 januari 2006, 01:54
Onderwerp gesloten

WTF? Dit is toch geen modbreak, ik kan nog reageren (geloof ik). Dus "gesloten"? :confused: En waarom je eigen vragen verwijderd??? http://smile.smilies.nl/398.gifhttp://smile.smilies.nl/398.gif

Stratman70
21 januari 2006, 09:21
Vind ik ook wat raar. + dat er aanwijzingen zouden kunnen zijn (wat ik op maak uit sommige posts) dat het wel eens om een gestolen gitaar zou kunnen gaan.

Vreemd.... iets te verbergen topicstarter???

Quink
21 januari 2006, 12:23
Nou, dat vermoeden van gestolen sloeg op het ontbreken van een serienr. op de gitaar zelf. Stond alleen op plaatje.

Maarrr, als er iemand een Fiesta Red '57RI met een serienummer beginnend met V039 mist.....

bert k
21 januari 2006, 16:42
Posts zijn inderdaad verwijderd door de topicstarter zelf. Laten we de zaak maar op slot gooien.