PDA

View Full Version : Vocale effecten, Tips?



Lutz
19 januari 2006, 22:08
Hoi,

Ik weet niet als het eigenlijk in dit subdeel van het forum thuis hoort maar ik weet niet direct een andere plaats om het te gaan vragen.

Ik zoek een systeem vocals extreem te vervormen, denk maar aan de distorted vocalen die je bv. hoort in EBM muziek.

Ik gebruik momenteel de effecten uit fruity loops & adobe audition voor de stem te vervormen op recordings maar live gaat dit natuurlijk niet.

Ik zag op het net de voiceworks van TC electronic en dit is wel een geschikt aparaat maar wat duur voor mij.

Dus mijn vraag aan jullie was als jullie toevallig geen "goedkoop" alternatief kennen voor dit doel einde?

(voorbeelden van de stem vervorming die ik wil uitkomen kun je vinden op bv http://myspace.com/servohatred dat soort distortie kan ik bv gebruiken, of het soort geluid dat dimmu borgir gebruikt op de live track van puritania )

Dank bij voorbaat



Lutz

bert k
19 januari 2006, 22:32
Die site loopt echt te traag op het moment. Maar on topic: wat dacht je van een eenvoudige Tube Screamer? Ik weet uit ervaring dat distortion op een microfoon al heel snel heel heftig kan klinken.

Han S
19 januari 2006, 23:15
Ik gebruik gewoon een Marshall voor distortion, mengtafel effect send out > Marshall in. Line out van de Marshall > mengpaneel input.

Alleen zul je dat live niet kunnen doen vanwege de enorme compressie, tenzij je in ears gebruikt en dan nog moet je uitkijken dat het niet als een gek rondzingt op de zaalluidsprekers. Maar in de studio werkt dat probleemloos.