PDA

View Full Version : Big muff pi probleem(HELP)



rhcp_schipper
19 januari 2006, 20:28
Ik heb de zoekfunctie gebruikt.

Ik zit met een klein probleempje: mijn big muff heeft zowat geen volume meer, dit in de zin van als ik de volume pot volop draai, dat je dan nog zowat niks hoort. En als de big muff uit geschakeld is, laat die hellemaal geen geluid meer door.

IS er misschien iemand die bekend is met dit probleem, en die mij kan vertellen wat ik hieraan kan doen. Alvast vriendelijk bedankt!

edit: Ik gebruik geen battery, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Mafkees
20 januari 2006, 08:26
Misschien zijn de aansluitpunten van de jack een beetje verbogen waardooor deze geen goed contact meer maken.

Dirk_Hendrik
20 januari 2006, 09:53
Even voor verificati:
- Was het probleem er ineens?
- wat is de leeftijd?

Bij de muff die ik pasgeleden te logeren had was het mankement te danken aan ouderdomsverschijnselen van de gebruikte componenten.

Dolf
20 januari 2006, 14:15
Misschien zijn de aansluitpunten van de jack een beetje verbogen waardooor deze geen goed contact meer maken.

+1
Heb zelfde probleem gehad met mijn amp en dit was de oplossing.
Slecht contact met de output jack zorgde dat ik alleen (vrij stil) geluid hoorde wanneer hij helemaal open stond.

rhcp_schipper
20 januari 2006, 14:48
Even voor verificati:
- Was het probleem er ineens?
- wat is de leeftijd?

Bij de muff die ik pasgeleden te logeren had was het mankement te danken aan ouderdomsverschijnselen van de gebruikte componenten.


Ja het probleem was er opeens, het pedaal heeft een weekje stilgestaan toen ik met mijn pedalboard bezig was, en nu wou ik hem gister weer gerbruiken en nu heb ik dit :S

En over de leeftijd van het pedaal durf ik niks te zeggen! Heb echt geen flauw idee.

rhcp_schipper
20 januari 2006, 15:25
Het is trouwens de russiche muff!

Swan
20 januari 2006, 16:30
toch maar niet verkocht? ;)

Joey Handsome
20 januari 2006, 16:53
Misschien zijn de aansluitpunten van de jack een beetje verbogen waardooor deze geen goed contact meer maken.

dat is in ieder geval wel waar mijn big muff een tijdje geleden last van had en ik m'n amp maar harder en harder zetten omdat dat ding zo zacht ging... daarna morrelde ik wat aan de plug en toen deed ie het weer, m'n oren... :(

rhcp_schipper
20 januari 2006, 17:18
toch maar niet verkocht? ;)

Nee ik heb er nu twee, de usa en de russiche.

Joey Handsome
20 januari 2006, 17:24
Nee ik heb er nu twee, de usa en de russiche.

en? welke geniet je voorkeur? doe mij die usa maar :rockon:

rhcp_schipper
20 januari 2006, 17:43
en? welke geniet je voorkeur? doe mij die usa maar :rockon:


Ik vind ze allebei erg goed, daarom heb ik zo ook allebei :D

Fuhgawz
20 januari 2006, 17:48
Is het de groene of de zwarte rus?

rhcp_schipper
20 januari 2006, 18:14
Is het de groene of de zwarte rus?


Het is de zwarte versie!

Ik ga er zo nog even na kijken, misschien vind ik nu wel wat.

Joey Handsome
20 januari 2006, 20:31
Het is de zwarte versie!

Ik ga er zo nog even na kijken, misschien vind ik nu wel wat.

ik heb die groene rus nog, toch erg jammer als je er mee aan komt zetten bij iemand die een andere versie heeft, eerst schep je stoer op over dat ie niet meer gemaakt wordt en dat ie er cooler uitziet, dan zet je ze naast elkaar en luister je naar het verschil :( en ben je opeens iets minder stoer met je groene "built like a tank, made out of submarine scrap" big muff...

rhcp_schipper
20 januari 2006, 20:58
ik heb die groene rus nog, toch erg jammer als je er mee aan komt zetten bij iemand die een andere versie heeft, eerst schep je stoer op over dat ie niet meer gemaakt wordt en dat ie er cooler uitziet, dan zet je ze naast elkaar en luister je naar het verschil :( en ben je opeens iets minder stoer met je groene "built like a tank, made out of submarine scrap" big muff...

Als ik mijn muff niet meer kan maken, koop ik ook echt wel een nieuwe, ze kosten ok helemaal niks meer! :D