PDA

View Full Version : Mijn nieuwe gitaar!....



Rempejack
23 oktober 2002, 00:51
Beste lezer,

Ik heb al een aantal jaren een Klassieke gitaar. Ik kan ook veel nummers meespelen en heb wel de indruk dat ik ook best ver kan komen in mijn skills. Maar ik heb haast geen verstand van technische dingen als het gaat om de hardware. En ik wil toch eens wat nieuws! Een nieuwe sound!

Daarom ga ik een nieuwe gitaar kopen alleen ik zit te twijfelen of ik eerst een acoustische of een electrische ga kopen. Een acoustische geeft me de mogelijkheid om beter te leren spelen op de manier waar ik nu mee bezig ben maar een electrische is ook wel een uitdaging voor heel wat nieuws!

Dus!... De eeuwenoude vraag... Eerst acoustisch of electrisch??

Tips, persoonlijke mening/ervaring zou echt geweldig zijn! Ook over merken en dat soort dingen!


Alvast bedankt! Cya!

Mac-F
23 oktober 2002, 04:17
Je hebt toch al een acoustische?

Waarom nog langer wachten? Doe jezelf een plezier en koop een elektrische.

Dude
23 oktober 2002, 10:59
zelf weten maar ik zou een leuke strat kopen, veelzijdige gitaar en leuk om op te spelen, ga eens naar feedback en bespeel alles wat je ziet en koop de gitaar die je het beste bevalt vervolgens bij een "goede" gitaar winkel

Rempejack
23 oktober 2002, 12:27
Ik had er wel een maar met nylon snaren. Van Alhambra, wel een mooie gitaar maar een acoustische met stalen is weer net iets anders.

En ik kan dus ook hierop uitmaken dat Feedback goed is voor testen maar niet voor aankopen?

guitarmusicman
23 oktober 2002, 13:27
Ik zou eerst voor iets nieuws een electrische kopen, dan een staatlsnarige. Want ik geef toe dat staalsnarig totaal anders is. Maar omdat je toch al een goede acoustische heb zou ik voor de nieuwe uitdaging gaan en een mooie elctrische kopen,
succes

starter
23 oktober 2002, 18:00
Op 2002-10-23 12:27, schreef Rempejack:
Ik had er wel een maar met nylon snaren. Van Alhambra, .....

Van Alhambra??? Ik zou van Alhambra niets willen kopen.

Of zou het zo zijn dat jij iets anders bedoelt dan ik?????

==============> :wink: :grin: <==============

Ic3gl0vE
26 oktober 2002, 19:42
je moet gaan doen wat je denkt LEUK te vinden

als je eigenlijk elektrisch wilt maar je koopt toch weer een akoestische ga je daar niet zoveel plezier aan beleven als wanneer je toch maar die elektrische had gekocht.

en als je niet zo heel veel plezier in het spelen hebt stop je er vanzelf mee. das natuurlijk zonde!

gertdm
23 november 2002, 00:03
waar gaat je gevoel naar uit?ik bedoel dus dat t moet jeuken.Als iemand zegt 'de akoestiese heb ik wel gehad'betekent dat
dat de persoon in kwestie even wat anders nodig heeft(wat kan denk ik) of niet de uitdaging heeft.Het gevoel is in ieder geval de leidraad.Ik ben een akoestiese gitarist die veel geleerd heeft door een poos elektries te spelen. Dus t maakt niet uit.,
zolang t maar jeukt.

Bins
23 november 2002, 00:12
electrisch!!
Electrish!!!!
ELECTRISCH!!!!!

Dit is niet eens een vraag man, en diep van binnen weet je dat zelf ook wel. :grin:

Negative K3 fan
25 november 2002, 10:09
als je al een klassieke hebt moet je maar electrisch (thx iceglove) nemen. het heeft dan geen nut om een stalen snaar acoustische erbij te komen. op een nylon snaar kun je net zo goed vrije muziek spelen (imo).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2002-11-25 18:18 ]</font>

Ic3gl0vE
25 november 2002, 17:54
k3 fan lees je post ff na.. hij klopt niet :smile:

Negative K3 fan
25 november 2002, 18:17
Op 2002-11-25 17:54, schreef Ic3gl0vE:
k3 fan lees je post ff na.. hij klopt niet &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


haha, kijk maar hoe vroeg die was :smile:

Ic3gl0vE
25 november 2002, 21:55
:grin: