PDA

View Full Version : Buizenversterkeronderhoudreparatiemannetjeofvrouwt je gezocht...



badted
19 januari 2006, 19:23
Ik ben in het gelukkige bezit van 'n Fender Bassman-70 met 4x12", en een SELDON 70-watt buizentop (made in Holland) die ik omgebouwd heb tot 'n 2x12"-combo ala twinreverb.
Die Bassman, ...da zit wel goed. Daar moet 's 'n keer naar gekeken worden in de nabije toekomst, maar voorlopig doetie wat ik van 'm vraag....dus die kan wel effe wachten.

Maar die SELDON, die heeft volgens mij nog nooit mensenvingers in z'n buikje gevoeld. Hij stamt ergens uit eind 60er-begin 70er jaren, en heeft volgens mij nog de originele buisjes (el34 denk ik, en nog 'n paar anderen) en die zullen inmiddels wel hoogbejaard zijn. (Als ze niet ondertussen overleden zijn...). Hij zat toen ik 'm kocht in een blauwe top, en nu in een blanke-grenenhouten huisje (zeer appetijtelijk al zegk't zelf), maar dat even terzijde....

Kanaal-2, (das da kanaal met tremmolo en reverb) heeft het nog nooit gedaan sinds ik 'm heb. (kan aan de buizen liggen)
En tot voor kort kon ik prima uit de voeten met kanaal-1 (basic...vol- high-mid-lo), maar die begint ondertussen erg korrelig te klinken, en gaat niet meer zo hard als eerst.

Ik zal het maar eerlijk toegeven....ik heb er "de ballen verstand van", en al zou ik dat wel hebben, dan bleef ik er nog vanaf.....electriek is niet mijn ding, weetje...

Ik zoek dus iemand (..'n mannetje/vrouwtje, 'n maatje, 'n wizz, 'n electrofiel..) die kind aan huis is met "VintageBuizenGitaarversterkers", en die ik kan vertrouwen met m'n versterkers enzo....
Iemand die ik liefst de rest vamme leven inschakel voor dit soort "delicaatheden", en waar ik over op kan scheppen op feesjes en partijen.
Iemand die geen rib-uit-me-lijf vraagt, maar vooral uit hobby-overwegingen aan andermans spullen soldeert.
Ik schud ze echt niet zomaar uit me mouw, op m'n rug groeit alleen maar wat haartjes, en moet er keihard voor zeuren/sparen.
....en als je weet wat 'n doorsnee muziekwinkel alleen al vraagt voor het openschroeven, ga je spontaan hyperventileren... Bovendien gaat zo'n winkel eg nie zelf sleutelen, maar brengt het weg naar een "mannetje"....waar ik dus naar op zoek ben!...
....Help!
........en alvast bedankt,
Theo

Negative K3 fan
19 januari 2006, 19:52
lijkt me best eens leuk om die amp te retuben en een capjob te geven. Mits er geen printplaat in zit!

chennie
19 januari 2006, 19:58
je bent toch niet bang voor een beetje printplaat ? Of een printplaats met de soldeer punten door het pcb heen ? :)

Negative K3 fan
19 januari 2006, 20:13
niet bang, maar ik hgeb er ook helemaal geen zin in, lijkt me veel gedoe.

chennie
19 januari 2006, 20:20
en daar geef ik je gelijk in, een pcb is heel snel te solderen, sneller dan point to point en dan bedoel ik echt pointtopoint zoals de eerste tv's en niet op van die turret boards. Maar wat een ramp om dingen er onbeschadigd van af te halen.

badted
19 januari 2006, 21:35
Ik wil niet ondankbaar overkomen ...maaarrr....had ik al gezegd "graag op redelijke gooiafstand van schijndel in Noord Brabant"??....
....dan bij deze...
toch kei Bedankt voor de reactie. ......tot dusver!
..Theo

aad
19 januari 2006, 22:39
en daar geef ik je gelijk in, een pcb is heel snel te solderen, sneller dan point to point en dan bedoel ik echt pointtopoint zoals de eerste tv's en niet op van die turret boards. Maar wat een ramp om dingen er onbeschadigd van af te halen.

Met een beetje desodeerstation is het goed te doen hoor! Maar ja wie heeft zoiets.

Negative K3 fan
19 januari 2006, 22:40
kan ik me voorstellen...

nicoverduin
19 januari 2006, 22:53
valt mee hoor...goede bout en goede litze...