PDA

View Full Version : Distortion gezocht



groovyB3
19 januari 2006, 18:02
Naast mijn fuzz arsenaal MJM London Fuzz 2, Fulltone '69 met NKT 275's erin en een BYOC Bender die eraan komt heb ik nog een goeie distortion nodig.

Wat ik zoek is een distortion met een goede eq, veel ballen en hij moet goed opcleanen als ik m'n gitaarvolume terugdraai. De Fulltone Distortion Pro voldoet aan al deze eisen, maar wat denken jullie? Aanraders, tips?

Gil maar raak! :)

Negative K3 fan
19 januari 2006, 18:11
je had eerder toch een plexi?? PPIMV erin, booster ervoor en klaar.

Rock&Roll
19 januari 2006, 18:28
Er staan redelijk wat distortion pro's 2dehands te koop, sash. Vooral op muziek.2dehands.be ! Misschien kan je eens een kijkje gaan nemen? Komt je in elk geval goedkoper uit dan een nieuwe.

groovyB3
19 januari 2006, 18:35
Nee ik ga niet kutten aan m'n amps man. Heb gewoon veel headroom nodig, dus ik wil geen amp die bij 2 al de oversturing in gaat ofzo. Geeft ook veel te veel compressie en compressie in versterkers is voor mij hetzelfde sex met mannen: niet aan beginnen (no offense voor eventuele homo's hier :) )

De enige distortion die me trouwens op alle punten 100% is bevallen is de Pete Cornish G2, maar die kost ook meer dan 500 Euro en dan heb ik er toch echt niet voor over :D Zijn er geen Pete Cornish clones op de markt ofzo? :)

Rock&Roll
19 januari 2006, 18:37
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/12393026-fulltone-distortion-pro.html?start=45

groovyB3
19 januari 2006, 18:37
Er staan redelijk wat distortion pro's 2dehands te koop, sash. Vooral op muziek.2dehands.be ! Misschien kan je eens een kijkje gaan nemen? Komt je in elk geval goedkoper uit dan een nieuwe.

Ja, mocht ik voor een Distortion Pro gaan, dan zeker 2e hands :) Thanks voor de tip, kga het gelijk ff uitchecken! :)

Lucluc
19 januari 2006, 19:28
Je hebt drie scheurpedalen en dat is niet genoeg, je wilt er nog een?

Leg eens uit waarom je die nodig hebt. Verschillende amps, gitaren?

groovyB3
19 januari 2006, 19:49
Kheb er ook nog een Magicfoot Soiled Dove overdrive bij, dus 4 scheurpedalen.
De reden dat ik er een distortion bij wil is omdat ik zoveel terreinen moeten kunnen dekken qua sound. Ik speel op het moment in 5 bands met alle 5 behoorlijk diverse stijlen (ac/dc hardrock achtig met een vleugje Kravitz ;), pscychedelic rock, R n' B (Alicia Keys achtig, maar dan met 2 zangers), funk/soul en pop).
Dus daar heb ik veel verschillende geluiden voor nodig :)

Edit: Qua amps op het moment een Tweed Bassman clone waar ik een top van gemaakt heb en een 50W Plexi. Beide een 2x12 kast en een A/B/Y

Qua gitaren 3 Strats, Richwood Tele (alleen hout is nog origineel, topkam opgehoogd, dus gebruik em nu alleen als lapsteel) en een Richwood LP die stof staat te vangen :D
Volgende maand ga ik beginnen met de bouw van een '51 Nocaster Thinline kopie met hout van USA Custom Guitars. Body heb ik al binnen.

Zo een dus:
http://www.gpguitars.com/images/thinlinetelewhole.jpg

Shifty
19 januari 2006, 19:55
Kwoot van de maand januari! :D


compressie in versterkers is voor mij hetzelfde sex met mannen: niet aan beginnen (no offense voor eventuele homo's hier :))

LOL :P Sorry ff offtopic :P

Dirk_Hendrik
19 januari 2006, 19:55
Je hebt drie scheurpedalen en dat is niet genoeg, je wilt er nog een?

Leg eens uit waarom je die nodig hebt. Verschillende amps, gitaren?

Omdat, wat hij ook koopt, dat toch na een paar weken weer verkocht gaat worden. Wat in week 1 de hemel in geprezen wordt is het in week 2 toch maar niet. Slechte eigenschap maar ook Sash's charme. Je zou er een quote van een andere bekende medeforummer uit Nijmegen op los kunnen laten: "Dat gave effect van vorige week heb ik toch maar weer verkocht" ;)

tillens
19 januari 2006, 20:23
Shit zeg die tele is me daar mooi.. wat gaat dat kosten die zelfbouw grap?

ow en distortion; sd-9?

hoofd
19 januari 2006, 20:28
Ik zeg een ProCo RAT, maar dat ben ik :rockon:

tillens
19 januari 2006, 20:32
de nieuwste moderator is een proco rat? :o

Lucluc
19 januari 2006, 21:58
Je zou er een quote van een andere bekende medeforummer uit Nijmegen op los kunnen laten: "Dat gave effect van vorige week heb ik toch maar weer verkocht" ;)

Oef, die zit.


Ik speel op het moment in 5 bands...

Kijk, dat verandert de zaak. Ik dacht dat je vier pedalen in 1 setup wilde hebben.

De Marshall Shredmaster zou ook een goede keus kunnen zijn. Laat je niet op het verkeerde been zetten door de naam.

Negative K3 fan
19 januari 2006, 22:37
ik snap trouwens nog steeds niet wat je met een distortion pedaal wil als je al een plexi hebt, dat is net zoiets als je hond neuken terwijl je vriendin Jessica Alba heet.

dano
19 januari 2006, 22:59
ik snap trouwens nog steeds niet wat je met een distortion pedaal wil als je al een plexi hebt, dat is net zoiets als je hond neuken terwijl je vriendin Jessica Alba heet.


jezus wie zet die in zn onderschrift:P

Dirk_Hendrik
19 januari 2006, 23:01
ik snap trouwens nog steeds niet wat je met een distortion pedaal wil als je al een plexi hebt, dat is net zoiets als je hond neuken terwijl je vriendin Jessica Alba heet.

:D


Oef! Die zit pas écht!

Dirk_Hendrik
19 januari 2006, 23:03
jezus wie zet die in zn onderschrift:P


gedaan. Nu blij?
:D

Rock&Roll
19 januari 2006, 23:04
Omdat, wat hij ook koopt, dat toch na een paar weken weer verkocht gaat worden. Wat in week 1 de hemel in geprezen wordt is het in week 2 toch maar niet.

:sssh: :sssh: Misschien kan ik em dan overkopen voor een prikje :seriousf:

Negative K3 fan
19 januari 2006, 23:31
hmmm??

http://www.rochelevensredden.nl/images/hond.jpg vs. http://thebluesite.com/images/jessicaalba011.jpg

en

http://www.pulseonline.com/digitech/HotRod.gif vs. http://www.stonetonebluesband.com/images/amps/Stone_Tone_1971_Marshall.JPG

crazylay
20 januari 2006, 11:35
hey..

iik weet nei tof dit wat is maar ik heb nog 2 liggen..
een Boss DS-1 en een Marshall Bluesbreaker II.

Dirk_Hendrik
20 januari 2006, 12:42
hey..

iik weet nei tof dit wat is maar ik heb nog 2 liggen..
een Boss DS-1 en een Marshall Bluesbreaker II.


Verdiep je nou eerst eens in het fenomeen Sash/GroovyB3 voor je jezelf ongemerkt belachelijk maakt met dit doort tips ;)

Speeddemon
20 januari 2006, 13:25
Hey Sash, ik heb nog een MIT DS-1 liggen (mint in box), die ik een Keeley SEM mod kan geven voor je.

Verder zou ik die Shredmaster AFraden en eerder voor een Guv'nor MK I gaan. Die heeft ballen!

of een MXR Distortion II, die heeft gewoon te grote ballen! :soul:

groovyB3
20 januari 2006, 13:41
Zo'n DS1 met Keeley mod lijkt me ook wel zeer interessant trouwens, alleen zou ik hem eigenlijk wel eerst moeten horen ergens, voordat ik weer wat koop wat ik weer gelijk wegdoe :D

Rock&Roll
20 januari 2006, 14:28
Zo'n DS1 met Keeley mod lijkt me ook wel zeer interessant trouwens, alleen zou ik hem eigenlijk wel eerst moeten horen ergens, voordat ik weer wat koop wat ik weer gelijk wegdoe :D
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid... :D

Lucluc
20 januari 2006, 14:32
Verder zou ik die Shredmaster AFraden en eerder voor een Guv'nor MK I gaan. Die heeft ballen!

Waarom geen shredmaster?

Guv'nor is ook ok. Die ga ik maar eens bouwen :D

LordRiffenstein
20 januari 2006, 15:31
Ik heb laatst de MI Audio Crunch Box prototype getest en das echt een vet high gain OD/Distortion pedaal. Klonk erg vet over een Heritage amp op clean. Probleem voor Sash is dat je die enkel bij VD Haar kan testn :seriousf: :seriousf: :seriousf:

Rock&Roll
20 januari 2006, 15:40
Ik heb laatst de MI Audio Crunch Box prototype getest en das echt een vet high gain OD/Distortion pedaal. Klonk erg vet over een Heritage amp op clean. Probleem voor Sash is dat je die enkel bij VD Haar kan testn :seriousf: :seriousf: :seriousf:
Hoezo Yoeri, jij komt toch telkens met een nieuwe Haar-gitaar buiten als je even bij Erik langsgaat :D

LordRiffenstein
20 januari 2006, 15:46
Hoezo Yoeri, jij komt toch telkens met een nieuwe Haar-gitaar buiten als je even bij Erik langsgaat :D

Ja ik wel maar euh dat Sash maar verder uitleggen :D

cosmos
20 januari 2006, 15:55
Hoezo Yoeri, jij komt toch telkens met een nieuwe Haar-gitaar buiten als je even bij Erik langsgaat :D


Klopt, en met een gehoorbeschadiging! Tenminste, da's mijn ervaring. Erik laat over het algemeen "even wat horen" op standje 12, echt niet normaal gewoon! :rockon:

Dirk_Hendrik
20 januari 2006, 16:04
Ik heb laatst de MI Audio Crunch Box prototype getest en das echt een vet high gain OD/Distortion pedaal. Klonk erg vet over een Heritage amp op clean. Probleem voor Sash is dat je die enkel bij VD Haar kan testn :seriousf: :seriousf: :seriousf:



:seriousf:

groovyB3
20 januari 2006, 16:07
Ik heb laatst de MI Audio Crunch Box prototype getest en das echt een vet high gain OD/Distortion pedaal. Klonk erg vet over een Heritage amp op clean. Probleem voor Sash is dat je die enkel bij VD Haar kan testn :seriousf: :seriousf: :seriousf:

Nah we hebben altijd Jukebox in Boekel nog en een lading andere winkels met een veel betere service dan you know who :P

Maar laten we dit topic in godsnaam niet verzieken met dit soort gezeik.
Wat zijn jullie meningen over de Menatone KOB en die Tonebone dingen?

tillens
20 januari 2006, 16:29
dat was inderdaad een fraai verhaal hehehe. .:seriousf: maar eh is een sd 9 echt niets voor je.. wat voor geluid zoek je, echt heavy of eerder transparant?

groovyB3
20 januari 2006, 16:39
Ik ben wel op zoek naar een transparant geluid. Het moet echt een distortion zijn die goed reageert op speeldynamiek en die helder blijft en opcleant als ik m'n gitaarvolume terugdraai. Veel laag en ballen is ook een vereiste :D

Als antwoord op je eerdere vraag over die Tele: ongeveer 1200 Euro.

LordRiffenstein
20 januari 2006, 17:01
Nah we hebben altijd Jukebox in Boekel nog en een lading andere winkels met een veel betere service dan you know who :P

Maar laten we dit topic in godsnaam niet verzieken met dit soort gezeik.
Wat zijn jullie meningen over de Menatone KOB en die Tonebone dingen?

Niet dus want het is een prototype, dus sowieso niks voor jou want hij is pas binnen enkele weken verkrijgbaar :D

Ok genoeg van het Sash=pispaal gedoe. Maxon SD9 is inderdaad ook erg lekker

tillens
20 januari 2006, 17:38
Holy titty fu*&%&^%*^%.... 1200 euro

































daar kan je bijna een haar tele van laten maken.. :rockon:

Dirk_Hendrik
20 januari 2006, 17:52
Niet dus want het is een prototype, dus sowieso niks voor jou want hij is pas binnen enkele weken verkrijgbaar :D

Ok genoeg van het Sash=pispaal gedoe. Maxon SD9 is inderdaad ook erg lekker


Maar zit wel weer erg in het TS kamp. Ik kan me niet voorstellen dat Sash daar heen terug gaat.

Tonebone,
Ik had er één te logeren (een classic) en vond em geweldig. Alléén z'n low end mag iets omhoog. Daarom kwam hij dus ook logeren. Blijft één van de mooiste pedalen die ik de afgelopen tijd ben tegengekomen.

Negative K3 fan
20 januari 2006, 19:50
Ik ben wel op zoek naar een transparant geluid. Het moet echt een distortion zijn die goed reageert op speeldynamiek en die helder blijft en opcleant als ik m'n gitaarvolume terugdraai. Veel laag en ballen is ook een vereiste :D

http://www.stonetonebluesband.com/images/amps/Stone_Tone_1971_Marshall.JPG

???

tillens
20 januari 2006, 20:08
das een marshall.