PDA

View Full Version : Mesa Simul-Satellite



BartL
19 januari 2006, 17:43
Weet iemand iets te vertellen over deze versterker?
Ik weet dat het een 1 kanaals (cleane) versterker is, met een boost functie (die het geluid wat dikker maakt) en aparte EQ regelaar.

Aangezien ik op zoek ben naar een `cleane-amp' lijkt me dit wel iets.

...iemand ervaringen?

BartL
19 januari 2006, 17:44
http://www.herigo.homepage.t-online.de/media/turm$201$20DSCN0015$20zuschnitt_homepage.JPG

AART
19 januari 2006, 18:12
dut zijn volgens mij bijzondere doosjes.

het zijn namelijk eindversterkers met eq, geen rpe-amp dacht ik, was bedoelt voor bijvoorbeeld mark IV's met slave out.

correct me if im wrong

BartL
19 januari 2006, 20:22
Hmmm....sounds shiny :)
Maar ook zo te gebruiken, of moet er een preamp voor?
Heb hem eens heel kort bij iemand gehoord bij wie ik een pedaal ging halen. Klonkt niet verkeerd.

srv-man
19 januari 2006, 20:53
Je hebt er 2 versies van, de afgebeelde is de Simul Satellite (met eq), er is ook een Satellite sixty (zonder eq).
Ze zijn bedoeld als uitbreiding op een combo (bijv. MK IV) om stereo te kunnen spelen, of om bijv. een preamp uit te versterken.

Er zit een bescheiden preampje (volume/tone) om het te gebruiken als stand-alone amp for blues and rootsy style (aldus MESA).
Ik heb de Sixty gehad, prima ding verder, gewoon een MESA eindtrap + speaker. Verwacht geen wonderen van de preamp.

BartL
19 januari 2006, 21:01
...maar met een goed pedaal ervoor is het te doen?

srv-man
20 januari 2006, 10:11
Ja, wat heet te doen?

Er zal geluid uit komen, maar ik weet niet of dat werkelijk van topkwaliteit is. De Satellite is toch vooral bedoeld als add-on voor een stereo setup, ik snap niet waarom MESA zo'n simpel preampje erin heeft gestopt, voegt mi weinig toe.
Als je een goede cleane amp zoekt kun je beter een Peavey Classic kopen.

Scali
20 januari 2006, 10:36
Als ik het zo hoor, zou je best een 'pedaal' ervoor kunnen zetten.
Een echte preamp in pedaalvorm dus. Zoals bv een H&K Tubeman, een Koch Pedaltone, of een Mesa V-Twin?

srv-man
20 januari 2006, 11:28
Ja, dat kan natuurlijk wel. Ik heb hem zelf gebruikt met een Pedaltone en een JMP1. Het preampgedeelte van de Satellite sla je dan natuurlijk wel over.

BartL
20 januari 2006, 19:06
Hmmm...ook een mogelijkheid natuurlijk. Moet hem toch eens gaan beluisteren hier in de buurt :)