PDA

View Full Version : Engl Powerball en stroomvoorziening



Marc Oblivian
19 januari 2006, 13:25
Hey allen,

Ik ben reeds enige tijd in het bezit van een Engl Powerball. Zeer tevreden over, nooit problemen gehad, op het volgende na;
Op bepaalde podia (het is me in bijna 3 jaar 3 keer gebeurd) springt de versterker automatisch terug naar het cleankanaal.
Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat het met de stroomvoorziening te maken heeft.
Herkennen jullie dit probleem en weten jullie wat er aan te doen is?
Ik redt me dan wel met backup pedaaltjes, maar het is toch weird....
alvast bedankt uiteraard!
Grts,

Marc

vester86
19 januari 2006, 13:55
een powerconditioner / regulator kopen,dan heb je altijd hetzelfde voltage over je amp en andere apparatuur staan, want er zijn op podia nogal eens voltageverschillen

Bl44t44p
19 januari 2006, 13:58
Wil je daarmee zeggen dat op het podium zo nu en dan het voltage zomaar ineens kan veranderen? Is lekker voor de apparatuur zeg :confused:

vester86
19 januari 2006, 14:05
sad but true.
ik heb het zien wisselen tussen de 214 en de 243 volt (gemeten) en dan heb ik het nog niet eens over generators! die zijn nog veel erger.
overigens is het thuis ook zo, bij mij komt er ook minder dan 220 uit het stopcontact op sommige momenten, meer het zelf maar eens na op verschillende tijden (spits/middag/weekend/avond etc)

Marc Oblivian
19 januari 2006, 15:20
Okee, bedankt!...dacht al dat het daar aan lag.
Waar kan je die conditioners kopen en wat kost dat ongeveer?

Grappige is overigens dat ik er vooral last van heb op het grote podium van de Kade in Zaandam...toch een belangrijk regionaal podium...beetje lullig dat zij daar blijkbaar juist last van hebben...verwacht je daar niet echt...

vester86
19 januari 2006, 15:29
misschien paar bedrijven in de buurt die veel stroom trekken?? kroegen bijvoorbeeld?

kijk eens op het Rack-gedeelte van deze site, daar worden er een paar besproken, waaronder Furman (goed maar duur) en Dino Power (ook goed, maar half zo duur)

gerrekat
19 januari 2006, 20:24
Nog nooit dergelijke problemen gehad, heb wel in de oefenruimte een keer een radiozender op mijn POwerball gehad, maar ook op andere amps die ik gehad heb en daar gebruikt!

pint
19 januari 2006, 21:24
was er niet iets over een weerstand ergens tussen solderen bij de z5 om dit probleem op te lossen?
dacht me zoiets te herineren

Helter Skelter
19 januari 2006, 21:29
was er niet iets over een weerstand ergens tussen solderen bij de z5 om dit probleem op te lossen?
dacht me zoiets te herineren

dat heb ik ook laten doen maar de reden was om de amp te beschermen als er om wat voor reden dan ook geen speakers op de versterker zijn aangesloten

skabouter
20 januari 2006, 01:21
je hebt 2 soorten dingen:
-power conditioners
-power regulators

ok, het neusje van de zalm weet ik niet, maar de conditioners kunnen alleen pieken in het voltage afkappen en heeft een zekering die er uitklapt als dat ding teveel stroom vraagt (mijne wel tenminste geloof ik). druk je zo ff terug, kan je verder spelen.

regulators kunnen behalve pieken afkappen ook dalen opkrikken, zodat je echt altijd constante stroom hebt.

ik weet het ook niet precies, mss vergis ik me, lees het rackgedeelte er es op na! ik heb in elk geval zelf een Phonic PPC8000E (van 50 euro van Ieme gekocht, nieuw 70). dit is een powerconditioner. Behringer heeft ook een nieuwe uitgebracht die je nieuw voor 50 euro kan kopen. 8 aansluitpunten en een racklight erbij. best ok dus, maar doet verder niet zooveel en ik weet ook niet of hij zo`n zekering heeft.

echt goeie regulators kunnen best prijzig zijn (500+)