PDA

View Full Version : Ooorprobleempjes



BrianMay
22 oktober 2002, 21:22
Hallo tijdje geleden had ik hier ook gepost over dat mijn trommelvlies geknapt was enzo.
dat is gelukkig weer dichtgegaan
alleen is er nou een volgend probleem.
sinds vrijdag hoor ik ineen ggeen hoge tonen meer.
heeft iemand van jullie dit weleens gehad en ging dit vanzelf over?
alles klinkt heel dof nu
bij voorbaat dank.
brian

Ic3gl0vE
22 oktober 2002, 21:28
ik zou eens een bezoekje brengen aan een KNO arts...

Negative K3 fan
22 oktober 2002, 21:30
Dat zou ik ook doen... misschien vergoed het ziekenfonds van die dure op maat gemaakte oordoppen.

BrianMay
22 oktober 2002, 21:31
ben al bij de kno arts geweest maar ze kunnen de oorzaak niet vinden.
aalle hoge tonen klinken nu extreem schel en ik hoor ze amper

Negative K3 fan
22 oktober 2002, 21:47
Dat suckt hard, misschien jezelf een beetje beschermen tegen al te harde geludieen, dus een beetrj voorzichtig doen en kijken of het terug komt...

Fenisi
22 oktober 2002, 23:10
Jah.. man.. das echt shit..

Anders Destium
22 oktober 2002, 23:28
Je bent toch niet zoiemand die in zijn auto de radio zo hard zet dat anderen er last van hebben hè?

Je kan via je huisarts een oortest laten afnemen, die wordt normaliter vergoed, maar ik denk dat het voor jou hoe dan ook geen kwaad kan...

Succes ermee, bedenk wel dat je met oren erg moet uitkijken (net als ogen), onherstelbare schade gun ik echt niemand....

s9
23 oktober 2002, 00:10
lijkt op geluidsdoofheid.
veel decibellen doen het membraam scheuren.
dit geneest,maar door het littekenweefsel wat vormt wordt het membraam stugger hierdoor hoor je slechter of minder.
dr prof h bs

Dude
23 oktober 2002, 11:23
joh........ver.......vo......je.......lasti......a l....m..r.....de.....h..lft....vn....al.....w..rde .....d.e.je....ho..rt...o.k..daa.rke..llk...k.n. ver..s..n.....

ginne
23 oktober 2002, 11:45
Wij zoeken nog een bassist.........

Effe serieus: draag ALTIJD oordoppen als jullie hard spelen. Voor zo'n 120 pleuro heb je ze op jouw maten gemaakt.

@iro
23 oktober 2002, 12:13
ik ben bassist ... en gitarist en drummer en zanger ... :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: @iro op 2002-10-23 12:13 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: @iro op 2002-10-23 12:14 ]</font>

Neals
23 oktober 2002, 12:17
ik jat altijd van het werk oordoppen mee, kwerk daar in een bak herrie, en on-stage is het heel ideaal...

Ic3gl0vE
23 oktober 2002, 14:24
Hey ginne... 120 euro is nog best veel geld hoor..
voor 27 euro heb je van die oordoppen die het geluid zachter maken maar geen frequenties tegenhouden. lijkt mij een goeie oplossing voor als je niet zoveel geld hebt

BrianMay
23 oktober 2002, 14:36
Nee ik ben niet zo iemand die de radio keihard aanheeft en dat is juist het vreemde eraan.
Ik vermijd altijd harde geluiden.
Maar zomaar ineens hoor ik geen hoge tonen meer.

MAY
23 oktober 2002, 19:10
Ik zou maar snel op maat gemaakte oordopjes laten aanmaken. Bij beter horen kun je dat laten doen. Zijn prima dingen. Ze dempen pas op het moment dat ze schadelijk voor je oren worden en ze dempen alles op dezelfde frequentie. Je hoort dus in feite hetzekfde als dat geen oordopjes zou dragen.

Ruud
23 oktober 2002, 20:51
De Alpines doen het ook goed hoor, speciale muziekdoppies van een eurootje of 25/30

en die werken bij mij beter dan de op maat gemaakte, maar ja ik heb volgens mij ook industriefilters die niet alle frequenties even hard dempen, en het stembereik haast niet... dus vraag wel naar speciale muziekfilters

Sj03rd
23 oktober 2002, 21:15
Ik heb sinds kort ook alpine gehoorbeschermers omdat ik ze voor mijn opleiding nodig had, maar voor de muziek dus ook heel handig.

Het zijn de duurste (zachte, op maat gemaakte) maar voor de muziek vind ik ze eigenlijk maar klote. Ik had eerder van die goedkopere van 70 gulden ofzo, die wel beter werkte. Ik heb het een na sterkste filter erin en dat is denk ik echt teveel. Ik hoor helemaal geen zang meer en gitaar ook heel slecht. Dus denk goed na wat voor filters je erin wil hebben, want de blauwe die ik heb zijn TE sterk.

@iro
23 oktober 2002, 23:04
ik gebruik gewoon zo'n gele van de apotheek

Anders Destium
24 oktober 2002, 00:08
Ik ben ook voor herriestoppers, ik heb ook wel eens van die wassen kneeddingen gehad, maar die prop je in je oorschelp en dan hoor je helemaal niets meer (en is ranzig :smile: )

Ic3gl0vE
24 oktober 2002, 13:21
ja ik gebruik van die oranje M3 dingen maar dan hou je alleen nog je inwendig gehoor over... zingt NOGAL vervelend

rockabilly_rebel
24 oktober 2002, 15:14
Quote:

"ben al bij de kno arts geweest maar ze kunnen de oorzaak niet vinden.
aalle hoge tonen klinken nu extreem schel en ik hoor ze amper"


Dit lijkt op wat ik had. Ik had een stijker net langs mijn hand laten knallen (gooide hem net weg). Hoge tonen werden in de week erna helemaal schel en ik hoorde zelfs gekraak in mijn oren. NA verloop van tijd is dit vanzelf minder geworden, het duurde ongeveer 2 weken bij mij, daarna hoorde ik weer normaal.

Marc Oblivian
25 oktober 2002, 16:33
Het kan inderdaad te maken hebben met het litteken op je trommelvlies. Hoge tonen maken dat het vlies snel trilt (door de hoge frequentie/trillingssnelheid) bij lage is dat precies andersom. Misschien dat jouw trommelvlies die hoge trillingssnelheid nog niet aankan en nog moet helen. Wat ook kan zijn is dat het trommelvlies door het litteken helemaal (permanent) niet zo snel meer kan trillen en vanaf een bepaalde frequentie dus geen geluid meer kan doorgeven.
Hoop voor jou dat het toch weer goed komt.
Anders zou ik toch nog een paar keer terug gaan naar je arts en elke keer je slechte oor na laten meten om te zien of er een stijgende lijn inzit.
Enneh....oordoppen aanschaffen (ook in overleg met je arts).
Sterkte,

Marc

BrianMay
25 oktober 2002, 18:06
Hallo,
Volgens mij heb ik het niet duidelijk uitgelegd.
Dat met dat trommelvlies is weer dichtgegroeeid en toen hoorde ik weer perfect.
Maar vorige week werd ik wakker en ineens klonk alles heel erg dof.
Bijv als ik nou op mijn fender speel door een fender amp en ik heb het toonknopje van mijn gitaar helemaal open dan klinkt het niet meer scherp.
Ik hoor het wel maar het klinkt niet meer scherp zoals het 2 week gelden klonk.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Bedankt voor de reacties

gershwin5150
25 oktober 2002, 21:29
Kheb ook wel is zoiets gehad, maar toen bleken mn oren gewoon vol prut te zitten, dus effe laten uitspuiten en toen was het weer verholpen :grin:
Maar denk zeker aan oordoppen! Je hebt maar 2 oren!

ekkerman
28 oktober 2002, 16:48
misschien meer van hetzelfde maar ik heb ook eens zoiets gehad.
het was mijn kennismakings les met de duiksport in het zwembad en de dag erna lag ik oin bed op mijn rechteroor en hoorde niet eens dat de telefoon ging.
daar ik dat duiken wel zag zitten en omdat ik het podium niet meer als eng of gevaarlijk en een uitdaging beschouw omdat ik er per week zo'n keer of 2 a 3 x op sta en je wil toch iets met een beetje kick moest ik toch voor de officiele duik keuring en zei dus tegen die arts dat ik links nix meer hoorde zowat ( het gehoor was een klein beetje terug gekomen maar geheel zonder enig hoog erin )
er bleek een hele boel troep in te zitten die hij er echt heeft moeten uit sleuren want spuiten ging dus niet !!
waarschijnlijk heeft het water deze prop doen uitzetten en is de gehoorgang in z'n geheel afgesloten geweest!!
de rechterkant was overigens brandschoon.
kortom er kunnen ook andere zaken dan geluidsoverlast een rol spelen....
by the way duiken is echt helemaal te gek hoor !!!!

Phizer
28 oktober 2002, 21:03
hehe ekkerman, positief blijven :smile:

maaruh brian, daz wel kut voor je.... hoe was het in de eerste plaats gescheurd eigenlijk? optreden ofzo?

Ic3gl0vE
29 oktober 2002, 19:09
2 weken geleden klonk het nog scherp...
heb je dat alleen met die strat? of ook met andere dingen (i.v.m. rotte snaren)

MikeDirnt
29 oktober 2002, 20:48
Das kut, ik stond 3 maanden terug bij een optreden te kijken van een plaatselijk bandje... en ik stond toevallig 1,5 uur naast een boxje, en een piepend oor als wel vaker he. Naja ik speel ook nog bas, en ga vaak naar concerten, maarja de dagen daarna had ik slecht gehoor, dat werd weer beter maaar.... nu heb ik nog steeds een vaag gevoel in me oor net of er iets warms in zit echt raar maf. heb jij der ook last van dan?

BrianMay
30 oktober 2002, 00:03
Ben vanmiddag bij de KNO arts geweest.
Ze hebben 2 keer een gehoorstest gedaan.
Dat was allemaal supergoed verder.
Ze hebben druk in beide oren gemeten.
Was ook goed.
Ze hebben een ct scan gemaakt.
En daar kwam iets heel raars uit naar voren, namelijk dat er een stukje bot miste bij het slakkenhuis.
Maar dat was ook niet de veroorzaker van het probleem.
Maar anyway het is nu al minder ik hoor alweer iets beter, dus het komt denk ik wel weer goed.
Nee ik heb dat niet alleen bij die fender maar bij alle gitaren.
Hoe ik dat trommelvlies gescheurd heb?
IK zat tv kijken en ineens een dreun en toen was ie spontaan gescheurd.
Bedankt voor jullie reacties