PDA

View Full Version : Hippie Neal's gitaar



frekie
19 januari 2006, 11:47
Weet u nog The Young Ones die serie uit de 80s met die vage hippie Neal.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/18327057.html%3Freturn%3DeJwly1sKgzAQBdC9CPpp6gOUi BS7EUntUEOeZEa0lu69UX%252FmHu5lBC%252F4V%252FJbh7x oK548g1sRupnIc8aU82BzI4Iir4UgzK1mZtklqBHsKC1SWAxYA svQChHOZnxLEiHuoEFRkDjNbGrqNp%252FJ6Pum%252ByJ7Ya% 252FWtBrS6kEuZhGh4xmasj1YHqxPUuQu%252FcHt%252BtCfK x3KiDLzfZN0vz%252Fk1EHP%26df%3D1
Ik ben niet zo op reliccen maar dit is leuk gedaan vind ik.
:hippie::hippie::hippie:

Treeb
19 januari 2006, 11:53
Het is toch vreemd, als je een krasje op je auto hebt of een deuk ziet het er niet uit en laat je het maken. Als je een gitaar hebt met de lak eraf ziet het er vaak heel gaaf uit net zoals deze, mooi ding.

sonic_youth
19 januari 2006, 12:11
Volgens mij heeft deze gitaar niks met een tv-serie te maken, maar is het een kopie van Neil Youngs gitaar en Neil Young heeft niks met die tv-serie te maken...

Harry
19 januari 2006, 12:20
hoogstens misschien dat het personage Neil op Neil is gebaseerd....

JER00N
19 januari 2006, 12:21
"hey, Jimi Hendrix pissed on that!" :P

Vonk
19 januari 2006, 12:48
Er is nou 200 euro geboden. Das toch een mooie prijs voor orginele Gibson P90 elementen, Bigsby Tremolo en reserveonderdelen? Niet dan?

Veekeren
19 januari 2006, 12:50
Das toch niet best als je Neil Young niet kent hoor... Das bijna net zo erg als het aanbieden van een Gibson-Clown en dergelijke grappen :D

spanky_franky
19 januari 2006, 15:24
JEZUS !!! Debielen :D dit is idd neil young de mondharmonicaheld uit de States.. en niet die kerel van de Young ones.

sonic_youth
19 januari 2006, 17:07
JEZUS !!! Debielen

En dan zelf roepen dat Neil uit de States komt...

dejohan
19 januari 2006, 17:53
LOL!

:hippie:

Orpheo
19 januari 2006, 18:38
En dan zelf roepen dat Neil uit de States komt...

+1 maar de bedoeling was goed :D

neil is canadees nl

nopster
19 januari 2006, 18:55
Mondharmonicaheld? :)

iwamoto
19 januari 2006, 19:10
pfff, van de tv serie, hoe komt ie erop he?
mn pa heeft volgens mij echt alle platen van m, dus ja ik ken m wel :P maar hij speelt toch allemaal van die protest liedjes etc?
ohja, ennne http://www.phill.co.uk/images/people/planer.jpg
dit zegt toch genoeg ;)

goeroezeboe
19 januari 2006, 20:21
Ik heb dat altijd wel een vet gitaartje gevonden;
les paul = goed
p90 = goed
zwart > goud
bigsby = goed

Alles samen; perfect :p

Maar ik zou nooit geld uitgeven aan een gitaar die gerelicte is. Het leuke aan een versleten gitaar is dat ze uniek is, dat ze duidelijk een verleden heeft. Ik ben dus zeker niet zo een freak die een hartstilstand krijgt als er een krasje op de lak komt, maar ne gerelicte gitaar is volgens mij gewoon fake.

@iwamoto
Wel bedrieglijke foto, in werkelijkheid zijn Neil Young & the crazy horse nogal aan de luide kant. Die duidelijk ook niet vies is van wat zware distortion :p.

Dirk W
19 januari 2006, 20:26
neil young was een soort bob dylan wannabe.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind hem geweldig.
Dirk

bert k
19 januari 2006, 21:41
Nou, Neil Young vind ik toch wel wat meer rock&roll dan Dylan, dat is echt zo'n liedjeszanger. Maar NY knalt echt. Rockin in a free world is heftig (voor de tijd). Soort proto-punk...

iwamoto
19 januari 2006, 22:40
@goeroezoboe

het is juist een foto van de neil (nigel planer) van the young ones, en die speelde aleen op n acoust in de serie, in tegenstelling tot meneer neil young die op de gerelicte plank speelde, u snapt? iemand nog vragen? geen vragen? mooi :)

schwalbe
19 januari 2006, 22:54
Wat een geweldige verwarring. Neil (nigel) heeft trouwens ooit ook een album uitgebracht: Neils heavy concept album ofzo... wel geinig als je de serie kent.

spanky_franky
19 januari 2006, 22:56
En dan zelf roepen dat Neil uit de States komt...
Erhm.. ghe ghe.. Oké .. :D beetje jammer toch wel..

Dirk W
19 januari 2006, 23:23
Neil had volgens mij merendeel akoustisch geschreven. Rocking in the free world is ook een akoustische versie van (die is mij beter bekend).
Dirk

goeroezeboe
19 januari 2006, 23:54
@goeroezoboe

het is juist een foto van de neil (nigel planer) van the young ones, en die speelde aleen op n acoust in de serie, in tegenstelling tot meneer neil young die op de gerelicte plank speelde, u snapt? iemand nog vragen? geen vragen? mooi :)

oops :p

Ik vond het wel nogal vage foto (zowel de foto zelf als de persoon in kwestie )maar ik dacht echt dat em het was. ;)

schizo910
20 januari 2006, 00:01
Rocking in the Freeworld komt van het Album Freedom (1989) van Neil young. Het album opent met de acoustische versie en eindigt met de electrische versie.

bert k
20 januari 2006, 09:23
Zullen we dan ook maar eens een plaatje van Neil Young plaatsen?


http://www.riff-o-matic.com/riff-a-day/needle_and_the_damage_done/neil_young01.jpg

iwamoto
20 januari 2006, 10:06
we? je bent toch niet schizo he bert? alhoewel, wie niet? :P

dejohan
20 januari 2006, 10:50
Nou, Neil Young vind ik toch wel wat meer rock&roll dan Dylan, dat is echt zo'n liedjeszanger. Maar NY knalt echt. Rockin in a free world is heftig (voor de tijd). Soort proto-punk...



Ja vind ik ook, ik heb er nog live beelden van gezien en die rocken echt de pan uit hoor. Echt wel. Bij Crosby, Still en Nash was het nog accoustisch, maar solo heeft hij echt wel knallende rockers geschreven.

Ik heb hem trouwens ook eens gezien met Pearl Jam als begeleidingsband. need to say more?

frekie
20 januari 2006, 12:30
:mad:(zucht) wat nemen jullie hier alles letterlijk en serieus jongelui. Hoe kan iemand van mijn leeftijd (geen commentaar:seriousf:) Neil Young niet kennen? Shit de CSN LPs nog vergeten op de foto:hippie:
Hey Hey My My, R&R ain't gonna die!
http://members.home.nl/fmunniksma/Neil.jpg

Anders Destium
20 januari 2006, 12:36
Wat een geweldige verwarring. Neil (nigel) heeft trouwens ooit ook een album uitgebracht: Neils heavy concept album ofzo... wel geinig als je de serie kent.

Een vriend van me heeft die, geweldig :D

hadv
20 januari 2006, 15:13
het leuke aan de, inmiddels oude, Neil Young is dat hij juist twee verschillende stijlen zo herkenbaar presenteert. de klapper uit de jaren 70 (inderdaad, Harvest) bevatte al beide stijlen, en dat issie gewoon blijven doen. ongelooflijk.
z'n laatste album (prairie wind) vind ik wel wat minder (maar dan nog steeds beter dan wat menigeen presteert)

het was wel even schrikken toen ik beelden van hem zag op Live8, hij ziet er echt oud uit nu.

en de genen die denken dat Neil een Dylan-wannabe is moeten toch wat beter luisteren naar de verschillen tussen beide helden

Orpheo
20 januari 2006, 15:50
@ hadv: mee eens.

neil heeft echt van die countrynummertjes waar ik helemaal de kriebels van krijg, in negatieve zin, en aan de andere kant ook een paar van die lekkere stevige rocksongs. Ik heb hier en daar gelezen dan Neil Young de "oprichter" is van de grunge-scene, en niet nirvana of pearl jam. en eigenlijk klopt die stelling ook wel, als je heel erg goed luistert naar zijn stijl. het schijnt ook zo te zijn dan Kurt Cobain enorm geinspireerd werd/was door Neil.

goeroezeboe
20 januari 2006, 16:16
@ hadv: mee eens.

neil heeft echt van die countrynummertjes waar ik helemaal de kriebels van krijg, in negatieve zin, en aan de andere kant ook een paar van die lekkere stevige rocksongs. Ik heb hier en daar gelezen dan Neil Young de "oprichter" is van de grunge-scene, en niet nirvana of pearl jam. en eigenlijk klopt die stelling ook wel, als je heel erg goed luistert naar zijn stijl. het schijnt ook zo te zijn dan Kurt Cobain enorm geinspireerd werd/was door Neil.

En heb ook ergens gehoord dat zijn afscheidsbrief een duidelijke referentie was naar het (redelijk fantastische) nummer my, my, hey, hey. Al kan dat natuurlijk ook weer journalistenpraat zijn :p.

Orpheo
20 januari 2006, 16:22
En heb ook ergens gehoord dat zijn afscheidsbrief een duidelijke referentie was naar het (redelijk fantastische) nummer my, my, hey, hey. Al kan dat natuurlijk ook weer journalistenpraat zijn :p.
de brief circuleert behoorlijk heftig rond, op t internet en in "de bladen" en in die brief zet ie, its better to burn out than to fade away. letterlijk uit die song. t schijnt dat neil nogal ondersteboven was van die overduidelijke referentie.

sonic_youth
20 januari 2006, 17:10
Je zou het album Sleeps With Angels ns moeten beluisteren

Javaca
20 januari 2006, 21:19
Leuke poging. Maar in Neil's origineel zitten een minihum en P-90
http://www.thrasherswheat.org/gifs/old-black-cu.jpg

sonic_youth
20 januari 2006, 21:22
Volgens mij zitten er twee firebird pickups in

schizo910
21 januari 2006, 01:43
Volgens mij zitten er twee firebird pickups in

yup .

Orpheo
21 januari 2006, 02:26
yup .

nop. klopt niet. EEN firebird minihumbucker in brug, EEN p90 in hals. superveelzijdige axe, is nog steeds een van mn droomgitaren.

deze info heb ik gevonden op het web, was een van de techguys van neil die dat zei.