PDA

View Full Version : Welke pedalen zijn momenteel HOT?



Angel
18 januari 2006, 18:31
Welke pedalen zijn momenteel DE pedalen die je op je pedalboard moet hebben staan?

Daniël_san
18 januari 2006, 18:34
vanalles. Fulltone, T-Rex, Z-Vex zijn wel de meest gewilde volgens mij.

DREAMMACHINE
18 januari 2006, 18:36
boss ce-1 ( een hotte klassieker)

hwa mig*boost ( een hotte blijver imo)

foxxroxx octron ( een hot nieuw pedaal)

Robbert
18 januari 2006, 18:38
Jullie lopen achter man, allemaal ouwe meuk!

Gloeiend Hot is de Hot Wire Audio FA-1, de ZVex distortion, de Keeley Workstation en de BigToneMusic 9in1.

Speeddemon
18 januari 2006, 18:47
Jullie lopen achter man, allemaal ouwe meuk!

Gloeiend Hot is de Hot Wire Audio FA-1, de ZVex distortion, de Keeley Workstation en de BigToneMusic 9in1.
hell yeah! :soul:

Maar ik verwacht dat de Hot Wire Audio Fuzzwork Orange fuzz ook wel 'smokin' hot' wordt. :hippie: :rockon:

BeeJee
18 januari 2006, 18:57
:hippie: HWA Terrible Boost, da's pas hot :gitarist:
Ik las net dat ie op de post is Speeddemon :rockon:

almarvk
18 januari 2006, 19:49
En voor mensen met een minder budget: de Ibanez DE7

Robbert
18 januari 2006, 20:43
En voor mensen met een minder budget: de Ibanez DE7

Oud! Jaren terug al opgemerkt door Seymour_Paul en daarna Speedy. De PM7 (Phase modulator) is ook een aanrader van eerstgenoemde.

Ik zit zelf te wachten op mijn Enveloope van Toadworks. Er zit ook een Phatasm in zijn planning (phaser) en nog een groot spannend effect :D

/Edit: de PM7 heb ik dus ook, en is eeerrug leuk! Doet enigzins denken aan de Ooh Wah (okok, niet helemaal natuurlijk!) van ZVex.

Les Paul
18 januari 2006, 21:17
Jullie snappen er helemaal niets van. De Klon Centaur is echt onmisbaar :D

robzilla
18 januari 2006, 21:40
Toneczar Echoczar met Angelbaby
Zendrive
Tim/Timmy

vinni
18 januari 2006, 23:06
Nou.....
Vandaag zijn hot : Timmy, OCD, Boss RT-20, RC Booster....

En morgen weer andere! :cheerup:

Dus morgen post ik weer.............

Vinni

imlikeajungle
19 januari 2006, 09:42
Oud! Jaren terug al opgemerkt door Seymour_Paul en daarna Speedy. De PM7 (Phase modulator) is ook een aanrader van eerstgenoemde.

Ik zit zelf te wachten op mijn Enveloope van Toadworks. Er zit ook een Phatasm in zijn planning (phaser) en nog een groot spannend effect :D

/Edit: de PM7 heb ik dus ook, en is eeerrug leuk! Doet enigzins denken aan de Ooh Wah (okok, niet helemaal natuurlijk!) van ZVex.

Toch niet de Tone-Lok series?

Rock&Roll
19 januari 2006, 10:10
Nou.....
Vandaag zijn hot : Timmy, OCD, Boss RT-20, RC Booster....

En morgen weer andere! :cheerup:

Dus morgen post ik weer.............

Vinni

Ik wil daar graag de AC booster ook aan toevoegen...en binnenkort ( :sssh: ) ook wat andere pedaaltjes

Robbert
19 januari 2006, 12:01
Toch niet de Tone-Lok series?

Als de 7 serie de Tone-Lok serie is, wel. :D

idno
19 januari 2006, 12:03
Geen pedalen maar wel hot:

voeding (PP2, burkey)
bekabeling (George L, planet waves)

Dweezman
19 januari 2006, 13:08
SHO van Zvex: 't beste pedaal wat ik heb!

Rock&Roll
19 januari 2006, 13:14
SHO van Zvex: 't beste pedaal wat ik heb!
:soul: :hippie: :sssh:

Negative K3 fan
19 januari 2006, 15:34
digitech bad monkey is momentaal de harmony central hit!

jpb
19 januari 2006, 16:03
BJF Honey Bee schijnt erg goed te zijn. En natuurlijk Paul Cochrane's Tim/Timmy (the hype still goes on....)

Rock&Roll
19 januari 2006, 16:12
BJF Honey Bee schijnt erg goed te zijn. En natuurlijk Paul Cochrane's Tim/Timmy (the hype still goes on....)
Is de Tim/Timmy een hype dan? Ik dacht dat die pedalen écht goed waren (wat hype een beetje zou tegenspreken)
:hippie: <== dit is echt mijn favoriet

dejohan
19 januari 2006, 16:53
Gaspedalen zijn hot.

vinni
19 januari 2006, 17:02
Okee dan....

De post van vandaag! :D

Ehh deze ?
http://cgi.ebay.com/Way-Huge-Electronics-Camel-Toe-Overdrive_W0QQitemZ7383048966QQcategoryZ41416QQrdZ 1QQcmdZViewItem

En deze dan....

http://www.musictoyz.com/img2006/pedalworx01.jpg

Enne....die.....

http://www.prosoundcommunications.com/english/xotic/effects/x_blender/Xblender.jpg

Tot morrege.....(of heb je'm al door....)

Vinni

Rock&Roll
19 januari 2006, 17:04
Die X-blender ziet er wel tof uit. Beetje prijzig though...

Dirk_Hendrik
19 januari 2006, 17:52
Die X-blender ziet er wel tof uit. Beetje prijzig though...

Ziet er ook uit als een interessant en vrij simpel DIY effect. In basis is het niets anders dan een parallelle effects loop.

Rock&Roll
19 januari 2006, 18:32
Ziet er toch interessant uit, kan je een clean signaal mengen met bvb een overdrive signaal...Ik weet wel niet of het effect zo super zal zijn. Ik denk bijna onmiddellijk aan de sparkle drive die zo'n functie heeft, maar die heb ik nog nooit irl gehoord.

edit: Waarom ligt de prijs voor die Camel toe eigenlijk zo hoog??

Tujuh
19 januari 2006, 19:10
Ik heb nog weinig van Bjf gezien :D
HoneyBee
DynaRed
LGW
SBEQ
EMGD
PPF
CAF
BBOD

alleen jammer van dat prijsje :P

Verder vind ik de Timmy een erg goed pedaal, evenals de Hellbilly en Analogman Bi-Comp, die ook wel hot zijn ;)

robzilla
19 januari 2006, 19:14
De Aya R-comp is ook wel hot

Speeddemon
19 januari 2006, 22:09
Waar ik zeer benieuwd naar ben, is die Diamond Compressor.

Sowieso de afwerking ervan, BIZAR! Ik dacht dat Shannon en Keeley net werk afleverden, maar Diamond zet de nieuwe standaard!

"we're not worthy, we're not worthy!" :hippie:

Rock&Roll
19 januari 2006, 23:07
En nog niet eens zo gek veel geld voor een diamond comp :o
Ik had zoiets in de prijsklasse vd Keeley comp verwacht, maar het valt reuze mee! :soul:

vinni
19 januari 2006, 23:32
Nou ja ...
Zal ik'm dan maar uitleggen..........


De topic-starter vroeg welke pedalen er HOT zijn....
Gisteren heb ik er een paar genoemd die het het goed op de boards doen
en vandaag weer heeeeeel andere....

M.a.w.
Dit topic is totale onzin.
Goh goh.....heel erg interessant wat vandaag weer gehyped wordt en morgen in de sale wordt gepleurd.

Het gaat er toch om welke pedalen voor mij interessant zijn!
Elke dag komende dr wel weer wat "boutique" boosters uit die het he-le-maal zijn....

Morgen een nieuw topic....
"Welke kabels zijn er vandaag HOT"

Tja....beetje cynisch geworden van die gehypte marketing bagger.

Vinni

Rock&Roll
19 januari 2006, 23:40
Hype is zoiets als "van een mug een olifant maken" en iedereen die zich haast om het gehypete aan te schaffen.
Ik zie er echter geen fout in om enkele pedalen te posten die "hot" zijn (maw die niet persé gehypet worden, maar gewoon heel erg goed zijn)
Ik heb hier namelijk al een paar leuke pedalen zijn voorbijgaan waar ik het bestaan niet van wist. Dit wil echter niet zeggen dat ik morgen m'n visa bovenhaal om ze allemaal te gaan bestellen. Voor de rest: peace & love y'all :hippie:

Speeddemon
19 januari 2006, 23:47
Het gaat er toch om welke pedalen voor mij interessant zijn!
Elke dag komende dr wel weer wat "boutique" boosters uit die het he-le-maal zijn....


Tja....beetje cynisch geworden van die gehypte marketing bagger.

Vinni
Daarom doe ik daar persoonlijk ook niet aan.
Mijn Rangeboost is 1 van de 10tallen Rangemaster-clones die er zijn, dus niks nieuws onder de zon.
Maarrrrr....
-hij zit er gelikter/geiler uit dan menig DIY-ding en ook dan een aantal 'usual suspects'
-hij is betaalbaar.

Ik ga echt hier niet 't wiel opnieuw uitvinden, maar ik weet wel welke 'velgen' het beste staan op dat wiel. :soul:

Mijn 'missie' qua pedalenbouw is ook nooit geweest 'doe iets extreem vernieuwends', maar wel "maak iets goed klinkends, moois, degelijks & betaalbaars".

vinni
20 januari 2006, 11:37
Nou kijk....
Dat zelf bouwen (ook al heeft het een commercieel tintje) vind ik gewoon geweldig!

Ook als ik de resultaten zie. (ik ga dr dan maar vanuit dat ze ook goed klinken)
Dat gaat meer in de trand van "welk pedaal vind IK leuk om na te bouwen?"
Gewoon super!

Ik zie ook steeds meer mensen geinfecteerd raken met het BYOC-virus.
Ook bij mij.....Die SHO heb ik altijd al een keertje willen hebben.
Maar die prijs is belachelijk.

Omdat ik in het verre verleden ook al veel met electronica heb gedaan dacht ik...." kom...laten we maar weer eens wat gaan solderen".
Heb al wat onderdelen hier liggen. Maar geld is nu op....hahaha


Groet,
Vinni

Rock&Roll
20 januari 2006, 15:38
Om het even over 'hete' pedalen te hebben: een pedaal dat een tijdje geleden erg hot was, de menatone red snapper, heeft nu een cosmetische update gekregen. IMHO niet echt geslaagd, vooral die knoppen zien er goedkoop uit.
http://www.menatone.com/menatone_2006/red_snapper.html

Koekje
20 januari 2006, 17:16
Om het even over 'hete' pedalen te hebben: een pedaal dat een tijdje geleden erg hot was, de menatone red snapper, heeft nu een cosmetische update gekregen. IMHO niet echt geslaagd, vooral die knoppen zien er goedkoop uit.
http://www.menatone.com/menatone_2006/red_snapper.html

vind die knoppen ook redelijk cheap, maar moet zegen dat de rest nog meevalt ... wel grappig dat je de batterij er langs opzij kan inschuiven, nu ben ik wel tegen batterij-gebruik in pedaaltjes, maar tis toch al leuker dan dat je telkens de onderkant moet openschroeven ... de jacks moeten er langs boven in, ook wel grappig, ze hebben hun best gedaan om enkele veranderingen derin te steken :), ... niet dat de pedaal nu zoveel fantastischer geworden is, maar al bij al wel grappig

Joey Handsome
20 januari 2006, 17:33
een van de hipste pedalen op dit moment is ongetwijfeld de Polyphonic Octave Generator van Electro-Harmonix, het is namelijk het enige pedaal op de markt die zoveel octaafjes kan blenden en weet je, het allermooiste is nog wel dat je hem van mij mag overkopen voor een heel zacht prijsje, dus pm er maar op los :D

gvink
20 januari 2006, 23:13
nounou.. we zijn weer druk bezig...

Maarre.. vergeten we dr niet een paar... sig

haha.. Nee.. echt hot zijn de EL84's van mn Marshall 18w kloon na een uurtje spelen...!! :D

Marsianus
21 januari 2006, 17:47
Jullie lopen achter man, allemaal ouwe meuk!

Gloeiend Hot is de Hot Wire Audio FA-1, de ZVex distortion, de Keeley Workstation en de BigToneMusic 9in1.

Wat is die bigtonemusic 9in1?

Mitch
21 januari 2006, 19:58
Een bizar ding ! :D Big Tone Keith heeft een paar mooie dingen neergezet (zie sig en www.bigtonemusicbrewery.com) maar was niet tevreden over de verkoopaantallen. Hij begon toen www.builyourownclone.com en dat loopt als een tierelier. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.....dus hij is weer zelf gaan bouwen. Hij heeft nu een pedaal waar in zit:
fuzzface
Tonebender
Big Muff
TS808
DOD250
DS1
Rat

en dan vergeet ik nog wat....
Meer een prestige object dan een verkoophit, maar ik mag dat wel ! Niet origineel qua inhoud, maar wel qua opbouw. Cool. Eeeeh, ik bedoel Hot.

Robbert
21 januari 2006, 21:03
Waarom staat die OD te koop en voor welke prijs? Dat was toch hele grote?

Quink
21 januari 2006, 21:21
Waarom staat die OD te koop en voor welke prijs? Dat was toch hele grote?

Precies! Verklaringen willen, nee, eisen we!! http://smile.smilies.nl/443.gif


http://www.clicksmilies.com/s0105/grinser/grinning-smiley-010.gif

Edit: Even gekeken, enne, goeie camera gebruikt voor die foto!!! http://smile.smilies.nl/367.gif

Mitch
21 januari 2006, 22:54
Ik heb het pedaal nu even niet bij de hand thuis dus ik heb een stukje uit een foto geknipt, is dat een ramp ? Of wilde je 'm als wall paper kunnen gebruiken ?

:sneaky:

Ja, Robbert, da's die grote. Het is een superding, maar door alle subtiele veranderingen in mijn setup gebruik ik 'm minder en minder. Ik kan er moeilijker afstand van doen dan van andere pedalen (mijn naam staat nota bene op de print :satisfie: ), maar heb toch maar besloten om 'm te koop te zetten. Kijk, ik verkoop liever ongebruikte elementen of een microfoon die stof ligt te happen, maar als er een goed bedrag voor komt mag -ie gaan.

Tujuh
21 januari 2006, 23:09
http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/mg/mgtef_big.jpg

http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/mg/mgf2_big.jpg

http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/mg/mgm_big.jpg

http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/mg/mgtd_big.jpg

Cool, Hot en Braziliaans!

Quink
21 januari 2006, 23:13
Ik heb het pedaal nu even niet bij de hand thuis dus ik heb een stukje uit een foto geknipt, is dat een ramp ? Of wilde je 'm als wall paper kunnen gebruiken ?

:sneaky:


My my, aren't we touchy.....

:D:D

Mitch
22 januari 2006, 00:21
Tender to the touch, baby :D
Foto's moeten een goed beeld geven voor een koper, het hoeft niet naar het Nederlands Foto Instituut ! Grammatica Maffia hebben we al, dus ik kreeg even de kriebels dat er nu ook een Foto Gestapo kwam, maar goed: back on topic !