PDA

View Full Version : Gibson Faded serie lak vraag?



Roque
18 januari 2006, 17:41
Zit er bij die faded serie lak op(foto1), zoniet als je die dan lakt krijg je dan het resultaat van de andere (foto2)?
Is dit een kwestie van spuiten?

Foto1
http://gigue.jp/catalog/images/gb2.jpg
Foto2
http://www.wildwestguitars.com/gibson/57_jr/lprr_751235.jpg

Daniël_san
18 januari 2006, 18:31
Ja, er zit lak op. Het is alleen dunner dan de ''normale'' lak. Of je het effect van het 2e plaatje kan krijgen weet ik niet. Dat zou je aan red Dins of Mattia moeten vrage. Die weten daar wat meer van.

Orpheo
18 januari 2006, 19:59
ik denk dat je op die andere, de faded, nog wat laagjes rooie lak moet spuiten, dan blanke clearcoats, en dan maar buffen. dan krijg je m wel zo glimmend. of die faded al clearcoats geven en dan buffen, maar dikke kans dat t dan alsnog te dun is.

no 1 hops
18 januari 2006, 20:47
wat is er nou faded aan die gitaar, zie niets van slijtage, of word dat niet bedoelt.
wat betreft glans.
ik heb nu een yamaha gepoetst met turtle wax uit zo'n blik, glimt prachtig en glad dat dat aanvoeld.
maar ja of dat faded is?

sickpunk
18 januari 2006, 21:15
maatje van me heeft een faded LP... het is zeg maar gelakt/gekleurd... maar er zit geen hoogglans of bescherm lak overheen zeg maar. het voelt ook heel vreemd aan(in vergelijking met een normale lak) en je kan het er afwrijven, dus hoe meer je speelt hoe meer kale plekken je krijgt... zijn hals begint wat kaal te worden, en de randen van z'n body ook enzo... ik persoonlijk vind het er erg mooi uit zien. je krijgt nu het relic idee, maar dan dus gewoon door echt spelen(en sneller dan met ene hoogglans lak)

maar als je er hoogglans op gooit zal je net zoiets krijgen als foto 2, MAAR in de faded serie voel je ook nog de ribbels van het hout, dus het oppervlak is niet helemaal egaal!

Mattia
18 januari 2006, 22:54
Geen idee wat ze precies met die 'faded' series doen (maar ik vind het er meestal niet echt geweldig uitzien, moet ik bekennen), maar die tweede is een redelijk 'standard' glossy finish. FAQ finishen lezen, en gaan. Mahonie body met een getinte filler, waarschijnlijk (rossig, gewoon 'mahonie' filler denk ik zo). Ik zou eens bij ReRanch.com gaan lezen/vragen, hij weet nogal veel over oude finish technieken, en heeft best wat op z'n website staan.

no 1 hops
19 januari 2006, 07:43
Geen idee wat ze precies met die 'faded' series doen (maar ik vind het er meestal niet echt geweldig uitzien, moet ik bekennen), maar die tweede is een redelijk 'standard' glossy finish. FAQ finishen lezen, en gaan. Mahonie body met een getinte filler, waarschijnlijk (rossig, gewoon 'mahonie' filler denk ik zo). Ik zou eens bij ReRanch.com gaan lezen/vragen, hij weet nogal veel over oude finish technieken, en heeft best wat op z'n website staan.bedankt voor die reranch link.
kende ik nog niet