PDA

View Full Version : Graag jullie mening...



AlexTBHR
18 januari 2006, 11:33
Hoi,

ik ben van plan me binnenkort een nieuwe amp aan te schaffen, alleen vind ik m'n weg niet tussen alle merken en had ik graag es jullie mening geweten over welke amp ik me best aanschaf. Je kan een mp3 horen van m'n werk met m'n band hier: www.myspace.com/blackheartrebellion. Dit werd ingespeeld met een Orange, die weliswaar niet de mijne was.

M'n gitaar is een Epi Les Paul, als amp speel ik nu op een Randall 100W combo met extra cab...

M'n vooropgesteld budget is iets van een 1500 euro, mits ik dan ergens behoorlijk goedkoop aan een tweedehands cab geraak.

Tips?

Zelf dacht ik aan Orange of Vox...

jw009
18 januari 2006, 12:15
Kijk ook zeker is naar iets van een marshall jcm 800, een koch of een engl

Als het clean erg belangrijk is, is de koch waarschijnlijk het beste voor je. Orange en Vox heb ik geen ervaring mee.

DREAMMACHINE
18 januari 2006, 12:21
he, leuke clip ( zelfs beetje dredg sound hier en daar....!)

sound is idd wel uit een jcm800 te krijgen, maar je hebt wel de split channel nodig denk ik dan. Ik heb zelf een 2205 split channel en krijg er met gemak jouw sounds uit. Daarnaast zijn ze nog redelijk betaalbaar, dus heb je genoeg over voor een goede cab. ( onderschat ff niet dat je een goede cab nodig heb om je sound te houden).....dus een orange top met crappy cab geeft toch nog niet het gewenste orange geluid imo.

ik gebruik zelf een bogner oversized 2x12 met v30's onder mn jcm800

imlikeajungle
18 januari 2006, 13:19
Voor 1500 heb je een leuke set lijkt me...

- JCM800 + een erg goeie cab
- Orange head uit de '90s gaat rond de 1000, heb je ook nog genoeg voor een leuke kast, aangezien je zegt dat 1500 excl goedkope kast is :)
- AC30 moet ook lukken, met pedaaltje of zo

Zijn wel heel verschillende amps hé... Je kan maar beter testen lijkt me, alles past in je budget, da's het goed nieuws :)

EDIT: La Fille d'O ownt :)
En ik vind jullie erg goed! Echt nice, ik had zo'n band nodig voor mijn eindproject, heb uiteindelijk iets anders gedaan, maar jullie waren ideaal geweest. Respect!

EDIT2: dé typische emocore combi is natuurlijk SG + JCM800, maar om dat wat op te dikken, wat warmer te krijgen, kan je mss een 800 gebruiken met een warme kast, een Orange V30 bvb, of als het budget het toelaat een Bogner V30 4x12.

AlexTBHR
18 januari 2006, 17:39
Heel erg bedankt voor de adviezen (en de complimenten over m'n band ook natuurlijk, haha). Als er nog zijn, ze mogen altijd gepost worden ;)

Trouwens, leg es iets uit over je eindproject, Jungle? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt...

Lord Abortion
18 januari 2006, 18:13
Zoals ik op OM al zei, moet je volgende ook zeker eens gaan testen:
Framus Dragon
Carvin Legacy
Hughes & Kettner Duotone
Hughes & Kettner Trilogy

Een echte hi-gainer zal waarschijnlijk niet zo geschikt zijn. Als ik me niet vergis speel jij nu toch op een Randall RH100 ofzo? Dan ga ik er vanuit dat je toch wel iets qua gain wil. Een Vox AC30 bv. heeft dat niet en het is dan ook zo lullig om je distortion uit een pedaal te halen. Ik zou echt kijken naar een allround versterker die misschien iets meer 'vintage' gevoiced is. De Dragon is daarvoor ideaal (je kan die bij mij altijd eens komen testen), en de Duotone en Trilogy hebben ook een excellent clean en mooie distortions (maar je moet wel van de H&K sound houden). Koch is zeker ook de moeite, maar die zie je wat minder en testen is dus ook niet zo makkelijk.

Dude
18 januari 2006, 18:21
Koch Studiotone ;)


799 voor de top.. hou je nog 700 euro over voor een cab

kan je ERG mooie cab van kopen denk ik zo

robzilla
18 januari 2006, 18:57
Zijn de orange amps splitchannel? Ik zou als ik jou was wel een twee kanaals amp zoeken. Ik heb zelf een JCM800.. Kijk eens naar de 2205/2210 met een goed cabinet. :)

imlikeajungle
24 januari 2006, 08:11
Trouwens, leg es iets uit over je eindproject, Jungle? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt...

Moest voor school een opname maken in een stijl, en die dan twee keer producen/mixen volgens richtlijnen van a) de 'underground' versie van een genre en b) de meer commerciële vorm van dat genre...

-robbert-
24 januari 2006, 17:57
Moest voor school een opname maken in een stijl, en die dan twee keer producen/mixen volgens richtlijnen van a) de 'underground' versie van een genre en b) de meer commerciële vorm van dat genre...


welke school doe je?

imlikeajungle
24 januari 2006, 18:55
SAE, tweede jaar

Negative K3 fan
24 januari 2006, 20:10
ik zou vooral niet te haastig die versterker gaan kopen en veel gaan spelen, ik merk persoonlijk al vrij snel of een amp het voor mij doet of juist weer niet.

in dit topic zijn al genoeg suggesties gegeven voor allerlei mogelijke amps en ik wil daar graag aan toevoegen dat je de rol van een goede cab absoluut niet moet onderschatten.

Punt
24 januari 2006, 23:15
Waarom staat er iemand door die clip heen te schreeuwen?

imlikeajungle
25 januari 2006, 08:24
+1 voor het belang van de cab, dat doet erg veel en daarmee kan je je top echt 'tweaken'... Zolang het basisgeluid je maar bevalt natuurlijk

@Punt: dat heet screamo geloof ik :D

Mufftin
25 januari 2006, 12:51
whaha comment bij 1 van de foto's met die witte gitaar over keuken gereedschap whah.

Maar vette muziek :D

Chiel
25 januari 2006, 13:04
Gewoon eens ff een middagje Jukebox in Boekel. Kun je werkelijk alles naast elkaar testen en dan ben je pas echt in staat om een goede en weloverwogen keuze te maken.