PDA

View Full Version : Fixkes



dejohan
18 januari 2006, 11:31
Heb wat liedjes online staan van een bandje waar ik bij speel.
Is niet echt de pure gitaarmuziek die je hier meestal vindt, dit is eerder rootspop ofzo.

www.myspace.com/stabroek

Het is "Nederlandstalig", dialect zelfs (Antwerps). Wat me vooral interesseert is: begrijpen jullie hier iets van? Laat ook weten of je van het noorden of zuiden van NL komt.

KK2
18 januari 2006, 17:17
Vind vooral kvraagtaan leuk nummer. Erg rlxde muziek, ckers dat vlaamse accent draagt nog us bij aan die rlxde sfeer. Verder heel goed te verstaan, paar woorden die in NL niet echt gebruikelijk zijn, maar goed te begrijpen.
Ik kom uit Zuid-Holland.

dejohan
23 januari 2006, 16:55
Dank je!


--------

bluegate
25 januari 2006, 19:35
Klinkt relaxed. :soul:

Lekkere sound, al ben ik geen fan van rap/hiphop.

dejohan
26 januari 2006, 09:46
Ik ook niet echt hoor. :D

Maar ik hou wel van lekkere grooves.

TB
27 januari 2006, 13:29
Jaa goed man!
kversta lang nie alles maarja, de hoofdlijn is wel te volgen hoor
Het klinkt gewoon relax en puur, lekker gitaarspel
dan boeit mij het niet echt meer of ik alles versta.
"kvraagetaan" en "ongelukkig" vind ik echt goed!
die "ik zen van stabroek" vind ik iets minder.

ik kom trouwens uit dordrecht, in zuid-holland

Speulert
27 januari 2006, 13:51
Zekers goed dit!
Een enkel woord hier en daar versta ik niet.Maar het is makkelijk te volgen waar het over gaat.(ik kom uit nijmegen)

deeltje
27 januari 2006, 19:35
Kom uit gelderland, woon in Eindhoven nu dus heb er wel iets van meegekregen :) maar kvind et lekker klinken :)

dejohan
30 januari 2006, 17:50
Bedankt voor jullie comments!

Sora
26 mei 2007, 11:10
Wie had gedacht dat dit 12 weken op 1 zou staan in België? ^^

Toen ze dat liedje voor het eerst op de radio draaiden dacht ik al van: just, die gast zit op gitaarnet! Iig nog veel succes met jullie carriere :)

Reel Big Fish
26 mei 2007, 12:11
Ik kom uit Nederland, maar studeer in Leuven (BE). Toen ik TMF/JIM aanzette zag ik de videoclip en ik vind het echt cool!

Veel succes met de carrière!

mawashi
26 mei 2007, 19:39
Cool, 'k wist niet dat de fixkes gitaarnetters waren :d (ben zelf ook van België trouwens).

Het nummer 'k vraag het aan vind ik echt wel goed. Leuke tekst en leuke gitaarpartijen. Het wordt inderdaad heel veel gedraaid op de radio. Super voor jullie natuurlijk :d En ondertussen ken ik het nummer ook vanbuiten :d Qua tekst dan toch.

Danieldg
26 mei 2007, 20:55
Kvraagetaan is echt een super nummer ^^ Heel het lied klinkt zo lekker chill en rustig :)

der was nog gene gsm en gene vtm blijft of deirde couplet potke potke potke vet blijven maar in men hoofd hangen xD

dejohan
3 juli 2007, 19:33
Wie had gedacht dat dit 12 weken op 1 zou staan in België? ^^

Toen ze dat liedje voor het eerst op de radio draaiden dacht ik al van: just, die gast zit op gitaarnet! Iig nog veel succes met jullie carriere :)


haha, ik zie deze post nu.

Ja dat had gewoon niemand verwacht. Wij zeker niet :-).

Wickerman
3 juli 2007, 19:58
Prachtig gewoon. Begonnen met audiokes plaatsen op gitaarnet zoals iedereen hier, en een jaar later, 12 weken lang op 1 :p

Congrats, en als ik eens iets mag vrage... van woar zedde gelle eigelijk ?

mawashi
4 juli 2007, 17:47
Super trouwens dat jullie niet aan 'tien om te zien' willen meedoen. Dat is sowieso helemaal geen doelgroep voor jullie en Jos van Oosterwijck heeft helemaal geen reden om jullie zwart te maken. Als hij een ja-nee vraag stelt moet hij niet op zijn tenen getrapt zijn als jullie nee zeggen.

hendrix2
4 juli 2007, 18:01
Jup, ik vind het ook erg tof dat jullie 10 om te zien niet doen. Wat een kloteprogramma is dat zeg :)

Verder gefeliciteerd met de nummer 1 hit :)

Stiekem heb ik Kvraagetaan zelf al gecovered met mijn groepje. :sssh:

dejohan
5 juli 2007, 17:45
Prachtig gewoon. Begonnen met audiokes plaatsen op gitaarnet zoals iedereen hier, en een jaar later, 12 weken lang op 1 :p

Congrats, en als ik eens iets mag vrage... van woar zedde gelle eigelijk ?

Stabroek, een gat tussen Antwerpen en Nederland.

Speulert
14 juli 2008, 21:43
Geweldig liedje en clip.

kvraagetaan blijft nog steeds favoriet:
"en buurman wa doet u nu ,veur ons allereerste tetjes" hahah

nevyn292
14 juli 2008, 22:34
echt superleuk, vooral zo blijven doorgaan, youtube heeft er al flink wat uren opzitten met die liedjes van jullie!

en het is altijd gaaf een gitaarnetter te hebben die bij zo'n bandje speelt!

vin-e
15 juli 2008, 21:50
erg erg fijn om te luisteren.
Ik kon het al en had al enkele nummers meerdere malen gedraaid!

Speulert
15 juli 2008, 23:37
Geweldig liedje en clip.

kvraagetaan blijft nog steeds favoriet:
"en buurman wa doet u nu ,veur ons allereerste tetjes" hahah

Ok ik heb dus een derig jaar oud topic omhoog geschopt,was opzoek naar de titel van kvraagetaan. Maar de reactie was dus eigenlijk bedoeld op de nieuwe clip

Mr.Fingers
15 juli 2008, 23:39
Lievelingsdier

vers:
G Bm
G Bm

C D

refrein:
G Em C D

even uit het blote hoofd

gitaarvrouwtje
16 juli 2008, 00:32
mijn dochter van zeven is helemaal gekkkk van de clip haha
leuk hoor:)

wbz
16 juli 2008, 09:50
geen idee of de link al gepost was maar bij deze

http://www.nu.nl/news/1654835/2108/Fixkes%3A_een_vriendenclub_uit_Vlaanderen.html

Don Capo
23 juli 2008, 08:50
Gisteren op de Parade geweest om de Fixkes live te aanschouwen. Toffe band! Tof gitaarspel ook! Vooral tijdens "ik mag u graag" (als dat de officiele titel is?) Het was even hannessen met de gitaar :D maar het resultaat mocht er zijn. Erg vet geluid! Helaas voor het einde al weer weg i.v.m. de laatste trein naar Amsterdam. Maar ben blij dat ik jullie eindelijk live gezien heb!

dejohan
23 juli 2008, 09:55
Oh je bent er toch geraakt.
Cool!

Don Capo
24 juli 2008, 08:28
Ja natuurlijk! Helaas het begin van het optreden ook moeten missen i.v.m. een andere voorstelling die even uitliep maar heb nog redelijk veel kunnen meepikken. Hoe was jouw ervaring van die avond? Beetje goed gespeeld naar jouw mening?

Harry
24 juli 2008, 14:56
erg leuk, fijne clip ook!!!

dejohan
25 juli 2008, 18:57
Ja natuurlijk! Helaas het begin van het optreden ook moeten missen i.v.m. een andere voorstelling die even uitliep maar heb nog redelijk veel kunnen meepikken. Hoe was jouw ervaring van die avond? Beetje goed gespeeld naar jouw mening?

Ja, ik vond het echt superleuk. Geweldig (mooi) festival ook.

classicrooock
26 juli 2008, 21:56
echt beestige muziek,do zo door jonges :hippie:

3ss
3 augustus 2008, 00:58
Ik heb jullie nog in de Saturn in Antwerpen gezien!
Doe zo voort!!

Qkyrie
5 augustus 2008, 17:20
maakt zo nog maar muziek, zalig om naar te luisteren en te spelen natuurlijk. helaas dat de tabs nie allemaal available zijn. speel erop in en maak nen boek met de tabs ;D. nog veel muziek maken zou ik zeggen. Iemand moet clouseau vervangen binnen een paar jaar eh dejohan ;D.

jii

Mr.Fingers
5 augustus 2008, 17:46
maakt zo nog maar muziek, zalig om naar te luisteren en te spelen natuurlijk. helaas dat de tabs nie allemaal available zijn. speel erop in en maak nen boek met de tabs ;D. nog veel muziek maken zou ik zeggen. Iemand moet clouseau vervangen binnen een paar jaar eh dejohan ;D.

jii

guitarfiles.be al geprobeerd? daar staan er redelijk wat op (ben nu bezig met "loemerte")

caliban
5 augustus 2008, 18:57
Vind het nogal afgezaagd, en ik ben niet voor die 'we gaan eens plezant doen' sfeer. Typisch iets wat hier in België keihard aanslaat. Respect voor het succes.

Qkyrie
15 augustus 2008, 22:13
guitarfiles.be al geprobeerd? daar staan er redelijk wat op (ben nu bezig met "loemerte")

ja, die tabs ben ik allemaal tegengekomen.
kzal u een voorbeeldje geven. In 'ongelukkig' (den intro) wordt er imo prachtig getokkeld, khad die tabs graag op het internet gezien. helaas, kzal zelf die tokkel eens moeten uitvissen, tegenwoordig gaat dat ook al beter, het zelf uitvissen van liedjes.


jii

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 22:26
capo 5

e||---------5-5--4-2--------||
B||-----2------------5-2----||
G||---2---------------------|| (4x herhalen)
D||-------------------------||
A||-0-----------------------||
E||-------------------------||



probeer eens ;)

Qkyrie
15 augustus 2008, 23:19
capo 5

e||----------5-4--2-2-------||
B||-----2--------------5-2--||
G||---2---------------------|| (4x herhalen)
D||-------------------------||
A||-0-----------------------||
E||-------------------------||



probeer eens ;)

klinkt niet slecht :D. goed gdaan. Heb ff een kleine aanpassing gemaakt zodat hij net als het origineel is ;D.


anyway, thx vo de snelle reactie, nu moet ik die niet meer uitvissen ;D

ji

sjoerd5
4 maart 2010, 19:09
BUMP!

Overmorgen komt het nieuwe album uit.
Nu te beluisteren op luisterpaal.

Kan dit topic niet beter verplaatst worden naar band/artiesten?

dejohan
18 maart 2010, 11:48
Ondertussen is die nieuwe (tweede) CD niet meer op de luisterpaal, maar wél te beluisteren op onze myspace:
http://www.myspace.com/stabroek

En dit is de clip van de eerste singel uit deze plaat:

http://www.youtube.com/v/UMAHKUcpPUs

(filmpje embedden lukte me niet)

Volgende week zaterdag CD voorstelling in Paradiso.

Andere data:
8 Apr 2010 20:00 013 (kleine zaal) Tilburg
16 Apr 2010 20:00 De Spot Middelburg
17 Apr 2010 20:00 Rotown Rotterdam
18 Apr 2010 20:00 Ekko Utrecht
8 May 2010 14:00 Mano Mundo festival Boom
28 May 2010 20:00 Vera Groningen
18 Jun 2010 20:00 Mezz Breda

budje
18 maart 2010, 11:58
Erg leuke clip, heb hier goed hard zitten lachen in mijn eentje :rockon:

Don Capo
18 maart 2010, 13:46
Goed gedaan weer! Jullie art work zit goed in elkaar zeg. Lekker nummer ook weer. Misschien dat ik er wel bij ben in de Ekko de 18e, lijkt me tof, nog meer GN'ers die daar zin in hebben?

Lander
19 maart 2010, 19:17
wow, ik dacht da zijn ier fakers ofzo maar het zijn ze dus echt! ik ken jullie natuurlijk van radio en tv omdat ik in belgië woon.
doe zo voort!

schizo910
22 maart 2010, 11:19
Ha, nooit geweten dat jij in Fixkes speelde! Te gekke band, ik werd er 2 jaar geleden door de jongens van Staircase op geattendeerd!

beruk
22 maart 2010, 11:55
Zit nu de myspace te luisteren. Af en toe iets te melig naar mijn smaak. Maar Tijger is wel een parel van een liedje :cheerup:.
18 april, hmm, ekko is een leuk zaaltje, ik zal es zien.