PDA

View Full Version : Verschil Randall RG75 en RG75G2



idno
18 januari 2006, 11:30
Ik hoor hier de laatste tijd goede reacties op de Randall versterkers: goede clean en een lekkere scheur. Ook het feit dat het een transistor bak is spreekt me aan om het voor thuis te gebruiken, zo heb je een lekker geluid bij een beperkt volume.
Nou vroeg ik me af wat nou precies de verschillen zijn tussen de ouden en de nieuwe (G2) uitvoering. Er zitten volgens mij ook verschillen in het bijhorende voetpedaal, maar welke zijn dat?

vester86
18 januari 2006, 11:33
volgens mij heeft de G2 een reverb voor ieder kanaal, de g1 (eerste versie iig) heeft een gedeelde reverb voor beide kanalen.
verder heeft de G2 een iets uitgebreidere toonregeling, waardoor je IETS veelzijdiger bent, maar het maakt erg weinig uit. qua toon zijn ze hetzelfde (afgezien van die extra knop)

crrrN
18 januari 2006, 15:13
De footswitch van de G2 heeft 4 knoppen. (2 knoppen meer als de originele versie). Knoppen voor Channel, Gain, Reverb en Boost.

Qua geluid zal het niet veel schelen maar de extraatjes op de G2 zijn wel melig.

Squier4ever
18 januari 2006, 15:28
de g2 heeft toch ook 2 verschillende soorten drive, vintage en modern?

idno
18 januari 2006, 20:15
die zitten toch ook al op de G1?

LPplayer
19 januari 2006, 12:27
Hoe duur is deze versterker??


De footswitch van de G2 heeft 4 knoppen. (2 knoppen meer als de originele versie). Knoppen voor Channel, Gain, Reverb en Boost.

Qua geluid zal het niet veel schelen maar de extraatjes op de G2 zijn wel melig.