PDA

View Full Version : Online gitaaronderdelenwinkel



Archenemy
17 januari 2006, 23:49
In welke online shop kopen jullie je gitaaronderdelen ????
Ik ken al voxhumana maar die vind ik te duur , ook ken ik tonefactory en back and forth maar dat vind ik er niet zo betrouwbaar uitzien vertel mij je ervaringen en vertel me nog meer online shops waar je gemakkelijk kwaliteitsonderdelen kunt bestellen en de prijs niet is om een hartaanval van te krijgen

Bedankt

Gr Tim

Mattia
18 januari 2006, 00:05
Rockinger.com, in Duitsland, af en toe iets bij Touchstone Tonewoods, Craft Supplies of Dave Dyke's Luthierssupplies (vooral hout) in Engeland, maar vooral bij www.stewmac.com, in de VS. Verzendkosten zijn wel te doen, en de prijs in dollar is ongeveer wat je in euro kwijt bent, na invoerrechten.

Ook op eBay VS is nogal wat te vinden; voor een beetje meer 'budget' opties is GuitarFetish (ook via GuitarFetish.com, dacht ik) een goede optie. LMI (lmii.com) is ook de moeite waard voor een aantal zaken, en Warmoth.com heeft een redelijk uitgebreide selectie hardware tegen aardige prijzen.

no 1 hops
18 januari 2006, 07:42
tot nu toe alleen texas en tweed
of die duur is weet ik niet, maar wel vriendelijk en service gericht.

Franc
18 januari 2006, 07:43
Tonefactory.nl heb ik ook onlangs ontdekt. Ik wil er een Tele body gaan kopen. Of het betrouwbaar is of niet weet ik pas na bestellen en ontvangst daarvan :) maar ik heb een stuk of 6 mailtjes metvragen over de Tele-body gestuurd en kreeg iedere keer binnen een paar uur antwoord, dus dat zit wel goed. Ik vind het persoonlijk altijd erg fijn als mensen (die een bedrijf vertegenwoordigen) vlot op email reageren.

Als het zover is meld ik mijn ervaringen nog wel even.

Backandforth is niet echt online bestellen geloof ik. Ik ben er een keer geweest voor en RW LP en het is op zich een aardige vent, maar hij verkoopt gewoon vanuit zijn huis en webdesign is niet echt zijn ding geloof ik ;)

fred dons
18 januari 2006, 08:29
tonefactory verkoopt de zelfde spullen als rockinger maarover het algemeen goedkoper (voornamelijk Diego/rockinger/goldo spullen)

ik heb er nog niet besteld maar ben het binnenkort wel van plan voor wat diego deluxe trems

Goldo is de eigenaar van rockinger en hoofdleverancier maar zij leveren ook met fikse kortingen aan andere bedrijven waardoor het mogelijk is dat de concurrentie goedkoper is met eigen spullen

Franc
18 januari 2006, 09:23
Okeeee, dus de kans is groot dat ik straks bij Tonefactory dezelfde Telebody koop als bij Rockinger maar dan ruim 50 euro goedkoper :D

Dat is niet gek!

RopStop
19 januari 2006, 00:28
tonefactory verkoopt de zelfde spullen als rockinger maarover het algemeen goedkoper (voornamelijk Diego/rockinger/goldo spullen)

Hoe weet je dat?

fred dons
19 januari 2006, 08:33
kijk maar onder andere bij de tremelo's (bijvoorbeeld dus de diego de luxe)
daarnaast heb ik de goldo catalogus (degene die voor winkels bestemd is en niet voor particulieren) en hier kan ik dus de inkoop prijzen zien + eventuele serie nummers waardoor ik bij een aantal onderdelen makkelijk kan vergelijken

rockinger eur 49 voor trem
http://www.rockinger.com/ArticlePage2a.html?cat=WG071&art=1650C

tonefactory eur 42 voor zelfde trem
http://www.tonefactory.nl/shop/product_info.php?products_id=1974

de diego gitaren op de tonefacory site zijn de zelfde gitaren als de 5 minute kits van rockinger alleen zijn daar wel al alle schroeven voor geboord