PDA

View Full Version : Geluid vervangen koch-top.



e_lukather
17 januari 2006, 23:17
Guys,

ik ga met de band in Maart 2 weken in Amerika touren. Nu speel ik over een koch systeem. Maar die ga ik dus mooi niet mee nemen in het vliegtuig.

Allereerst omdat ik het niet helemaal vertrouw in het vliegtuig. En ik heb geen zin om hele tijd te sjouwen met dat ding.

Ik neem mn gitaren + pedalen mee, maar mijn echte lead sound haal ik toch
echt uit de koch.

Mijn pedaaltjes zijn:
rmc1,banshee talkbox, korg tuner, voodoolab analog chorus, ac booster, boss octaver, ibanez delay.

Ik heb even rond gekeken en keek naar de volgende pedalen:

Tubefactor

Tonebone (de standaard versie.. niet de hot brit)

Pedaltone (alleen is misschien beetje dubbelop)



Het mooiste zou zijn als er ergens een zaak zou zijn die mijn multitone als borg wilt gebruiken voor het verhuren van een pedaltone. (helaas zit dat er niet in)

Hebben jullie enig advies?


alvast bedankt!

Helter Skelter
17 januari 2006, 23:26
het is sowieso wijs om je amp niet naar de VS mee te nemen daar draait het lichtnet op 110V. Wat voor amp ga je gebruiken dan? ga je die daar huren?

e_lukather
17 januari 2006, 23:34
nee inprincipe staat alles daar al. Maar we spelen elke dag weer ergens anders. Ik weet van enkele wel wat er staat (oa een rectifier), maar vooralsnog weet ik niet wat me te wachten staat.

en inderdaad het het verschil van lichtnet! was ik al vergeten, haha.

vester86
18 januari 2006, 00:31
ook belangrijk voor de voeding + evt aansluitingen van je pedalboard en pedaaltjes....!

Mitch
18 januari 2006, 10:56
Ja, je hebt wel US adapters nodig, dus neem zeker iets op 9V zodat je daar alles makkelijk kan voeden !

Het wordt een beetje lastig omdat je niet weet op wat voor amp je gaat spelen om te bepalen of je iets mee moet nemen dat in de loop kan of dat juist voor de pre amp kan. Gebruik je veel gain op je slaggeluid ?
Ik denk dat het het handigst is als je van de amp alleen gebruik maakt van het cleane kanaal (voor de zekerheid) en dat je je scheur uit een pedaal haalt voor rhythm en daar met bijv. je booster erachter of ervoor om een lead sound te krijgen.

Wicked Willy
18 januari 2006, 11:24
Misschien tijdelijk een POD XT (live) en dan maar direct over de PA. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ik denk dat je dan wel veel meer zelf in de hand hebt hoe je sound is.

e_lukather
18 januari 2006, 12:12
Seymour Paul
Ik moet ook nog een pedalpower aanschaffen.dan is het nog maar 1 pedaal die ik moet vertalen, toch?

Onze sound is vrij breed en bij sommige nummers gebruik ik behoorlijk veel gain
op mn slaggeluid.
Ik moet de versterkers daar zo clean morgelijk gebruiken.

Komt nog veel bij kijken.. aangezien ik mn reverb ook uit de koch haal.

Wicked Willy,
dat is ook niet echt mijn voorkeur, maar is wel een zeer handige optie.
Wellicht dat ik vanuit mn pedalen met een di ook direct in het pa kan. Alleen weet ik niet of mn sound dan echt lekker is (met name het scheurgeluid).


anyway..

ik moet dus gewoon een killer pedalen setup gaan maken!

thnx voor zover!

cosmos
18 januari 2006, 12:16
Seymour Paul
Ik moet ook nog een pedalpower aanschaffen.dan is het nog maar 1 pedaal die ik moet vertalen, toch?

Wicked Willy,
dat is ook niet echt mijn voorkeur, maar is wel een zeer handige optie.
Wellicht dat ik vanuit mn pedalen met een di ook direct in het pa kan. Alleen weet ik niet of mn sound dan echt lekker is (met name het scheurgeluid).


Voor die PedalPower moet je weer een omvormer mee gaan sjouwen. Dan kun je beter ter plekke een paar adapter scoren! :)
Als je gewend bent aan die buizensound, dan gaat het door de PA nooit lekker klinken, misschien alleen met een Pedaltone. Maar probeer anders Koch eens te bellen, het omvormen naar een ander voltage is namelijk minder moeilijk als het lijkt. Misschien dat ze anders ter plekke iets weten waar je wat zou kunnen huren.

e_lukather
18 januari 2006, 12:26
OKay,
thnx man! ik zal ze vandaag proberen te bellen/mailen.

edit:
wat is het forum lekker snel!

Mitch
18 januari 2006, 16:50
Ja, precies, een PedalPower heeft nog steeds het 110V probleem :satisfie:
Kijk, een booster heb je al. Als je die dan gewoon achteraan in de keten zet heb je altijd controle om, met hoe veel vervorming je ook al speelt vanuit pedalen, naar solo-volumes te gaan. Als je dan ook nog een vaste gebruiker van chorus en delay bent kun je ook overwegen een TB boxje aan te schaffen, alle drie de pedalen in de loop te zetten en met één druk op de knop je solo sound aan en uit te schakelen. Kun je die drie pedalen gewoon aan laten staan. Of tussen de nummers door één of twee uitzetten als dat nodig is.

e_lukather
18 januari 2006, 17:16
Dat is wat inderdaad nog nodig heb. Iets waarmee ik in een keer mn solo sound kan oproepen. Enige tips voor tb boxjes?

Deze week zal ik de tonebone proberen uit te testen.


Maar over de voltages..
ik zou dan iets van 7 adapters moeten aanschaffen!! of misschien dat ik enkele op batterijen kan laten lopen.


Er bestaan trouwens ook reisstekkers. Weet niet of dat heel verstandig is. Daar ervaring mee?