PDA

View Full Version : Reverb Fender Blues t.o.v. Reverb Fender Hot Rod



Shifty
17 januari 2006, 23:17
Mensen, ik zit met een vraag en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

Momenteel ben ik de trotse eigenaar van een Koch Twintone Head en Cab. De sound is geweldig, maar helaas niet echt praktisch als je er veel mee moet slepen... trapje op, trapje af... wat is die cab zwaar! :) ... Dan toch maar wat anders??

Back to the point: Ik heb eens op een Fender Hot Rod Deville 2x12" gespeelt en vond dat geluid geweldig, maar de reverb echt matig :(

Mijn vraag: Zit er verschil in de reverb van een Fender Blues Deluxe en een Fender Hot Rod Deluxe??

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Shifty
18 januari 2006, 19:39
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Zit er verschil in de reverb van een Fender Blues Deluxe en een Fender Hot Rod Deluxe??

Alvast bedankt

zjanke
18 januari 2006, 19:57
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Zit er verschil in de reverb van een Fender Blues Deluxe en een Fender Hot Rod Deluxe??

Alvast bedankt

Je hebt op een Hotrod Deville gespeeld en vraagt naar het verschil tussen een Hotrod Deluxe en een blues Deluxe ....
Ja daar zit verschil in. Een Blues deluxe heeft een spring reverb, een Hotrod Deluxe heeft een long spring reverb.
Een Deville heeft een long spring reverb, maar of je hem goed vindt klinken? Zet ze eens langs elkaar in een muziekwinkel...

Shifty
18 januari 2006, 20:18
Perfect... daar was ik dus benieuwd naar :)

Bedankt voor je hulp. Nu maar 's vergelijken ;)

BartL
18 januari 2006, 22:24
Veel plezier verder met je Twintone! :D

Shifty
18 januari 2006, 22:28
Hehe thanx Bart! Jij succes met je zoektocht naar een amp ;) Moge het een Koch worden :D

Epic
19 januari 2006, 11:34
Ik vind de reverb van mn deluxe ook erg matig, veel te scherp (harsh??) en overheersend. Alleen tot standje 3 vind ik hem bruikbaar, daarboven wordt het te erg.

Er zijn wel enkele modificaties mogelijk:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

Shifty
19 januari 2006, 19:52
Ja ik heb idd begrepen dat het vrij dat je ze vrij gemakkelijk kan modificeren. Ik heb gister een Fender Blues Deville getest omdat die een andere reverb heeft. Die klinkt dus echt stukken beter. Zou je voor de lol 's bij je lokale muziekboer moeten proberen, echt een groot verschil.

Nadeel: Als je de volume knop 1 mm omhoog draait blaas je weg :)
Was dat ook zo bij de Hot Rod? Ik dacht dat het daar minder extreem was.

dejohan
20 januari 2006, 09:38
Ja ik heb idd begrepen dat het vrij dat je ze vrij gemakkelijk kan modificeren. Ik heb gister een Fender Blues Deville getest omdat die een andere reverb heeft. Die klinkt dus echt stukken beter. Zou je voor de lol 's bij je lokale muziekboer moeten proberen, echt een groot verschil.

Nadeel: Als je de volume knop 1 mm omhoog draait blaas je weg :)
Was dat ook zo bij de Hot Rod? Ik dacht dat het daar minder extreem was.

Is ook op het drive kaneel van de Hot Rod, minder op het clean. Das goed, want het clean kanaal klinkt veel beter.