PDA

View Full Version : Floyd locking nut op een squier strat



Luke-wannabe
17 januari 2006, 22:12
Heey hallo.

Ik ben van plan om op mn squier stratje een floyd te gaan zetten.
Maar aangezien dr dan ook nog een locking nut op moet, moet ik die dan door de hals heen boren..?
Lijkt me een beetje tricky.. :-S

Alvast bedankt...

harrie-beton
17 januari 2006, 22:53
heel ondiep met klein boortje voorboren en dan met 2 kleine schroefjes zit het vast hoor.
Dwars door de hals, ben je gek geworden!


http://82.73.162.167/website1/opname/toplock2006.jpg

Luke-wannabe
17 januari 2006, 23:00
Okey, dus gewoon op de kop zelf zeg maar...
Zit dr wel minder vet uit...

vester86
18 januari 2006, 00:01
tsja, een flyd op een strat ziet er sowieso niet geweldig uit vind ik....

turboblues
18 januari 2006, 00:45
tsja, een flyd op een strat ziet er sowieso niet geweldig uit vind ik....
Ieder zijn smaak!
http://tinypic.com/keemo1.jpg

Luke-wannabe
18 januari 2006, 09:27
Ieder zijn smaak!
http://tinypic.com/keemo1.jpg


Ja dat bedoel ik. Kan ik dat niet zelf maken, of moet ik dan een hele nieuwe neck dr op zetten..?

almarvk
18 januari 2006, 09:31
Een Floyd op een Les Paul. das pas lelijk!!!

Als je niet zeker van je zaak bent met het modden van je gitaar; besteed het dan uit aan iemand, bijv; gitaarbouwer, met verstand van zaken.

Aron Maiden
18 januari 2006, 12:53
Ik was ook gewoon naar een gitaarbouwer geweest, ik denk dat het toch niet heel erg duur zou zijn,
En zit hij er wel goed op, je bent duurder uit als het verkeerd gaat en je een nieuwe hals zou moeten kopen

Walternativo
18 januari 2006, 15:21
Je bent niet slim bezig als je een floyd rose op een SQUIER gaat zetten. Dat kost je waarschijnlijk wel meer dan wat die gitaar kostte. Het lijkt een beter idee om dan even door te sparen voor een degelijke gitaar die uit de fabriek wordt geleverd met een goede floyd rose.

nielsduursma
18 januari 2006, 16:30
je moet volgens mij ook nog een stuk uitfrezen in je body.

robert-gitarist
18 januari 2006, 16:47
je moet volgens mij ook nog een stuk uitfrezen in je body.

Klopt!
Maar hoef niet persee...op mijn Fender Sambora zit ook niet z'n groot gat onder de floyd rose.

Javaca
18 januari 2006, 16:56
Ja dan moet je de hals vervangen.

Het kan wel maar is veel werk.
Als je het bij een gitaarbouwer laat doen kost het waarschijnlijk meer dan je gitaar.
Komt er ook een floyd op de gitaar? of wil je alleen de nut?

Waarom wil je die nut er eigenlijk op hebben?
Als het over ontstemmen gaat zou ik gaan voor Andere tuners (locking), een graphtec kam, stringguide en zadels.

iwamoto
18 januari 2006, 18:32
je kan ook gewoon een fender mexican met floyd ingebouwd kopen, ja is idd wel wat duurder, maar dan heb je ook wat he, as het niet dat ik zon ibanez geilerd ben dan zou ik er miss. ook wel een kopen voor het lekkere vintage geluidje. meer info hier

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3123066/sid/!18121995/quelle/listen

Dirk W
18 januari 2006, 18:54
Het gaat erg veel kosten in verhouding tot je gitaar.
Je kunt die nut er opzetten. Tis wel lastig denk ik.
Je moet idd een stuk uit je body frezen. Dit om de `floyd te verlagen en de actie lager te kunnen zetten.
Hier heb je geheid een template voor nodig.
Ik denk dat je naar zelfbouw moet verhuizen.
Dirk

Luke-wannabe
18 januari 2006, 23:13
Je bent niet slim bezig als je een floyd rose op een SQUIER gaat zetten. Dat kost je waarschijnlijk wel meer dan wat die gitaar kostte. Het lijkt een beter idee om dan even door te sparen voor een degelijke gitaar die uit de fabriek wordt geleverd met een goede floyd rose.


Ik heb nu een squier stratje en een fender strat. En aan 1 strat heb ik in feite genoeg.
Wat ik nu wil gaan doen. Is emg's en een floyd op de strat zetten (en m misschien ook re-finishen), als een soort sologitaartje zeg maar.
Dit wil ik omdat ik de gitaar sowieso wil houden. Het is m'n eerste, dus dr zit een soort emotionele waarde aan ;-).
De body van dat dingetje is trouwens gewoon van goed hout. Geen multiplex of ander waaibomenhout :-)

harrie-beton
19 januari 2006, 00:01
als je de body gleuf groter maakt voor de rose dan zul je zien dat het waarschijnlijk wel geperst hout is. Vaak meerdere stukken aan elkaar

Met Squier verwacht ik nog wel erger