PDA

View Full Version : Epiphone firebird VII



Aron Maiden
17 januari 2006, 16:13
Hallo,
Heeft iemand mischien ervaring met de Epiphone firebird VII,
En wat zijn de plus en min punten van deze gitaar?,
Wat vinden jullie ervan?
Zijn er mischien nog andere gitaren die bij de firebird buurt komen?
Hij kost 595 euro.. zelf vind ik het wel een goede prijs

Groetjes, Aron

Aimé
17 januari 2006, 21:17
Er zijn al een aantal topics over voorbijgewaaid, maar
Er is al een groot nadeel (of voordeel, hangt ervan of jet graag hebt): de grootte. Net een surfplank zoals ze hier zeggen.
Maakt hem naar het schijnt ook kopzwaar (betekent dus dat bij het ophangen aan een gitaarband de kop van de gitaar naar beneden gaat wijzen, heel irritant)
Over het geluid zelf weet ik niet zoveel, wou er me ooit eentje aanschaffen maar van gedacht verandert (zoals ik altijd van gedacht verander)

Bram+
17 januari 2006, 21:39
Ik kan me niet zo een gitaar verzinnen die in de buurt komt van een Firebird. Een Firebird is een Firebird, daar kies je bewust voor en anders kies je een SG of Les Paul (bijvoorbeeld). De moderne Firebird (een studio die ik in de handen gehad heb) zat qua geluid een beetje tussen een SG en een Les Paul in. Die 1963 reissue van Epiphone heeft andere specs: 3 mini-humbuckertjes en een soort Maestro tailpiece. Hij zal dus ook wel iets anders klinken. Een keer uitproberen dan maar?

De vraag is eigenlijk waarom jij die Firebird op het oog hebt.

Das Schaap
17 januari 2006, 21:57
De Epiphone variant was ook niet neck-thru meen ik me te herinneren....
Verder weet ik ook vrij weinig van dit ding, mn ex vond em altijd erg mooi, maar te duur. Dus ik heb em niet mogen uitproberen voor d´r. :chicken:
Wel echt een aparte gitaar blijft het ja.

Aron Maiden
18 januari 2006, 12:39
Ik vind het gewoon een te gekke gitaar!
De plaatselijke gitaarboer kan de firebird ekl moment binnen krijgen,
en dan ga ik hem meteen testen!

Orpheo
18 januari 2006, 12:41
Ik vind het een heel fijne gitaar, klinkt zeker niet verkeerd! goeie backup voor mijn huidige rig.

frekie
18 januari 2006, 20:58
Ik speelde vroeger wel eens met een bassist, was een heel klein mannetje met een Thunderbird kopie, de basversie vd Firebird dus. Om te pesten speelde ik vnl nummers in F:speed:

Koekje
18 januari 2006, 21:47
http://www.instrumentpro.com/Merchant2/graphics/00000001/firebirdVII.jpg kwijl kwijl kwijl

deze komt er zeker ooit nog eens, de gibsons vind ik trouwens een veel mooiere headstock hebben dan de epiphones ...
hm ... u heeft mij wederom aan het gassen gezet :(

Bram+
19 januari 2006, 12:38
De Epiphone variant was ook niet neck-thru meen ik me te herinneren....


De Gibson Studio ook niet....

Squier4ever
19 januari 2006, 14:34
die studio vind ik wel mooier, niet zo kamperig

Harry
19 januari 2006, 14:51
dat vind ik dan weer een slap aftreksel

Aron Maiden
20 januari 2006, 08:42
die studio vind ik wel mooier, niet zo kamperig

Een Firebird is niet kamperig,

Het is juis Rock n Roll! :P;)