PDA

View Full Version : Nieuwe demo



bazzieman
17 januari 2006, 15:09
Hallo allemaal.

Wij (strat uber alles,snaarbarbaar en ik) samen met de drummer als band "the clementines" een paar nummers opgenomen. Nou wou ik wel eens weten wat jullie er van vinden. Onderbouwde kritiek is gewenst:).
dus brand los.
Strat uber alles speelt hier toetsen, snaarbarbaar de bas en ik de gitaar en zang.

http://media.putfile.com/02-Nummer-268

Basseytje
17 januari 2006, 17:54
wow goede stem heb jij zeg en netjes gespeeld allen.
waarmee zijn de drums gemaakt?

het nummer klinkt best wel lekker, het lijkt een beetje brain adams style

bluegate
17 januari 2006, 18:07
Klinkt goed!

Hoe hebben jullie alles opgenomen?

bazzieman
18 januari 2006, 14:16
Hey bedankt!

we hebben deze demo gewonnen met harderwijker popprijs.
We hebben het vervolgens opgenomen in de studio van Rob Orlemans en hij het niet eens geweldige apparatuur maar wel goede oren! Hij heeft de drums geloof ik gewoon vrij ruw gelaten. (zijn ingedrumt, dat je weet dat het geen computer was). Gitaar is verder gedupt. eerst marshall buizenbak (jcm2000 tsl60) met behringer bluesdriver ervoor! was mijn laatste keus maar hij zij: hier probeer dit eens. En het klonk (naar mijn oren goed!) en later nog heb ik de gitaar nog overdubt met behringer v-amp die van rob zelf was.
verder is gitaar en drums eerst opgenomen. toen bass en toen key's.

groeten
bas

Satriani
18 januari 2006, 14:59
:rockon: Lekker man

Leuk thematje ook, goede opname en een behringer bluesdriver lol:D niet te horen iig.

Zang vind ik niks persoonlijk, ik denk dat een iets rauwere stem hier beter bij zou passen, maar echt top gedaan petje af:)

KK2
18 januari 2006, 17:26
Sick dude, knap gedaan. Zang vind ik ook goed, rauwere stemmen zijn er al zat. Dit maatk 't juist appart en je maakt muziek toch voor mensen die 't mooi vinden en niet om iedereen te plezieren.

P.S. Kan je die track maar een keer luisteren? Ik heb die link nog een keer geklikt, maar hij speeld niet meer af.

jonathan
18 januari 2006, 18:49
nou, ik denk dat de stem ook wel iets rauwer kon, niet joe cocker achtig maar wel wat zwaarder..
maar het totaal klinkt egt wel kick!

en die link hoor je so vaak te kunnen beluisteren als je wil..

spanky_franky
18 januari 2006, 19:43
Klinkt goed.. maar de drums springen er wel wat uit zo nu ze 'raw' zijn.. verder vind ik het orgeltje/keys te braaf, ik had er een hammond met leslie bijgesleept, en dan loeien!

Maar dat zijn zo kleine dingetjes, goed gedaan hoor! Heb zelf ook een demo opgenomen, en het is niet niets om er wat moois van te maken.

bazzieman
18 januari 2006, 22:42
@satch: mooi dat je het leuk vond! en tjsa over de zang, ik heb geprobeert het nog aardig rauw te doen maar mijn stem moet zich ook nog weer wat verder ontwikkelen dus ik heb daar wel vertrouwen in.(ben namelijk 16 dus moet de nodige whiskey nog zijn werk doen).

@kk2: ook bedankt, en tsja wij zijn nog jong addergebroed dus er zal nog wel wat veranderen;). en dat van dat 1x luisteren had je denk ik al begrepen.

@jonathan: tsja, ik kan mijn stem niet echt zwaarder maken ofzo, ik heb er wel geprobeerd druk achter te zetten maar ik dacht dat ik het ook niet teveel moest gaan forceren. mooi dat je het verder kick vond:)

@spanky_franky@ ook bedankt en tsja die drums, het is een beetje door een oude bluesrocker gemixt dus daar krijg je dat mee;) verder ben ik zelf wel tevreden over hoe de drums klinken. zo klinken ze in ieder geval "echt en dat vonden wij denk ik wel belangrijk. Ook word het naar mijn mening zo ook wat levendiger. Over de key's ben ik het met je eens. in strat uber alles zijn oude orgel zat een meer leslie sound maar daar zat een gigantische ruis in. toen hebben we het keyboard van de drummer zijn pa geleend en tsja, dat is zo'n nieuwe yamaha en daar klinken alle sounds netjes op. Als we een hammond hadden, was die er zeker op gekomen! En ja, je moet inderdaad altijd een beetje experimenteren met de song maarja na wat puzzelen moet het goedkomen:).

Speulert
18 januari 2006, 22:44
Ik vind de zang zo juist super

TB
20 januari 2006, 23:08
Bij de inzet van de zang moest ik meteen aan Sting denken. Je zingt goed, toffe uithalen, alleen ik versta de tekst niet zo goed.
maarja 16 jaar --> zit nog veel meer in
petje af!

taylor
21 januari 2006, 12:28
de demo klinkt wel okay vind ik maar de compositie opzich vind ik nogal matig en niet echt boeiend.het intro duurt te lang het couplet en het refrein lijken erg op elkaar dus weinig climax en na 2x het couplet en refrein krijg je opeens een break erin waar ik van denk wat gebeurt er nu??

da's wel jammer want er zit wel iets in vind ik.

tillens
21 januari 2006, 13:49
Op zich vind ik het best aardig klinken, heb het een keer geluisterd, maar wat me opviel.. de drums klinken echt niet goed.. Ik heb er geprobeerd doorheen te luisteren maar ik vind het geen goede sound. vooral omdat de rest redelijk heavy is, beetje manic street preachers achtig geluid, maar dan de drumsound die lijkt op een doos en een pan. Klinkt niet aardig, maar vind het gewoon geen goede backbeat sound. Hebben jullie met click gespeeld of zonder? Klinkt als zonder..

gr Peter

tillens
21 januari 2006, 14:00
ok mijn eerste reactie is wellicht een beetje kort door de bocht. heb het nu op staan dus een betere analyse..

liedje heeft wel iets van stoere mannen rock..
gitaar sound is best heavy en best lekker dus. themaatje, beetje borsato achtig hoe heet dat nummer nou toch...

wat vooral het storende aan de drums is dat de snare vooral voor in de mix staat, en af en toe rommelig is met fills is.. niet strak terwijl de gitaar wel strak is sowieso soundwijs..

eigenlijk even hard als de zang. en de gitaren dus ook... die staan even hard. de hammond is op zich best leuk, maar speelt het zelfde en het zelfde... zeker vooral de eerste glissando, zit er zoon stukje in van pa-pa tam.. en dat pakt de hammond mee, dan klinkt een hammond suf.. mag van mij harder in de mix..
je stem vind ik prima...versta het niet helemaal maar das niet erg..

zo een beter verhaal in ieder geval. vind het best een aaridg liedje..
Peter

benwave
21 januari 2006, 14:01
Hoi

Ik vind het harstikke goed klinken.
Gewoon een lekker nummer.... en de zang, er zit veel meer in die stem.Het lijkt wel of de equaliser niet goed is ingesteld.
mooi ga zo door

Groetjes Ben
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=239829

tillens
21 januari 2006, 14:07
Hoi

Ik vind het harstikke goed klinken.
Gewoon een lekker nummer.... en de zang, er zit veel meer in die stem.Het lijkt wel of de equaliser niet goed is ingesteld.
mooi ga zo door

Groetjes Ben
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=239829

EQ? Das de mix, das meer dan een beetje eq-en!

tillens
21 januari 2006, 14:08
Han S is trouwens een studiotijgert. Wellicht heeft hij er ook wat over te zeggen...even roepen?






HAN!

benwave
21 januari 2006, 17:07
Dat zeg ik in de mix

taylor
22 januari 2006, 12:03
ik zie nu ergens staan dat jullie 16 zijn??dan vind ik wel goed gedaan,en kun je nog veel leren.

BartL
22 januari 2006, 19:18
Klinkt goed man!!


Kan je toevallig het liedje Vrij Zijn van - Marco Borsato? Moet je anders maar eens luisteren... you know what I mean :)

bazzieman
22 januari 2006, 21:36
Allemaal bedankt voor de reacties!

@taylor, ja ik moet nog een beetje expirimenteren met het schrijven van nummers.

@tillens, ik vind het zelf eigenlijk wel mee vallen over de drums hoor. Ik vind het niet storend. En inderdaad het is wel zonder klicktrack, en vertel me even bij welk stukje hij dan rommelig is met de fills, kan ik het horen want ik hoor het zo niet zo snel;).
Verder toch bedankt voor de inhoudelijke kritiek.

En zeker ken ik vrij zijn haha. Ik denk dat ik onderbewust het stukje een heel pietsje gejat heb, dat zal wel komen omdat mijn moeder wel eens borsato draait.

@benwave en speulert: bedankt!

@tb: ook bedankt, en ik luister nooit naar sting hehe.