PDA

View Full Version : nieuwe gitaar :D



skabouter
17 januari 2006, 13:32
yeah, een Kramer Baretta in da house:)
-zwart
-reversed head
-lisenced floyd
-2 quadrails (2x dubbele hums dus)
-pushpull om naar normale hums te schakelen
-neck through!

erg leuk dingetje! scheur als een bak, hoewel ik hem ietsje dof vind. ik hoop dat dat aan het setje ouwe snaren ligt wat er nu opzit, maar anders zou ik mss es met andere pu`s kunnen gaan experimenteren. de rest van het ding is in elk geval erg vet! dikke sustain door necktru en de floyd is erg goed! ontstemt niet, zelfs niet als je hem helemaal indrukt en daarna los laat. best ok :) alleen ff wennen is de neck, hij is gelakt geloof ik, want het voelt erg glad aan, en de frets zijn niet-jumbo (wat ik wel gewend ben), dus het is af en toe nog wat uitglijden enzo, maar dat zal wel wennen toch.........?

stoer dingetje dus, gekocht voor in mn nieuwe metalbandje (met oa. hoofd :D). morgen voor t eerst testen daar, ben benieuwd of ie het goed aankan :) maar ik denk het wel!

Nickname
17 januari 2006, 13:52
Fotoos!!!! :D

skabouter
17 januari 2006, 13:57
ik heb foto`s gevonden op internet. maar ik zie niet hoe ik ze kan posten op dit nieuwe forum? die /img enzo is weg............hoe moet het?

Orpheo
17 januari 2006, 14:02
ik heb foto`s gevonden op internet. maar ik zie niet hoe ik ze kan posten op dit nieuwe forum? die /img enzo is weg............hoe moet het?

je zet de url van de foto tussen deze brackets ......

hoofd
17 januari 2006, 14:10
Als je een post plaatst zie je, in WYSIWYG-mode in ieder geval, een plaatje van een postkaart (geel, bergen, postzegeltje) staan, daar klik je op en dan kan je t plaatje invoegen.

Ik zie 'm morgen wel IRL, en dan zal ik 'm ook ff aan de tand voelen ;)

Bins
17 januari 2006, 14:17
Grats Ska-B, Kramers zijn cool! Zijn die repeteer sessies van jullie ook open voor publiek? Skabouter goes metal, dat moet ik een keer zien :)
(en ik heb je cd ook nog steeds niet)

schizo910
17 januari 2006, 14:21
Gefeli met je nieuwe plank, maar eh? Ga je met Hoofd in een bandje spelen?!?!

DAMOEKZIEN!

skabouter
17 januari 2006, 14:23
foto`s:
http://www.slashware.com/guitar/images/KramerBaretta/baretta_front.JPG
http://www.slashware.com/guitar/images/KramerBaretta/body.JPG
http://www.slashware.com/guitar/images/KramerBaretta/down_neck.JPG

@hoofd: jij gaat helemaal niets aan de tand voelen! mijn kramer blijft hoofd-vrij!

@bins: thnx dude! tja, je bent altijd welkom! al gaan we morgen voor t eerst met een nieuwe drummert spelen, dus denk niet dat er al veel uitkomt. kan je beter later es komen kijken:)

almarvk
17 januari 2006, 14:26
Vet ding! Ook met een drop-d tuner erop? Handig :) Echt een metal-monster als ik 'm zo zie :)

Wat heb je er voor betaald als ik mag vragen?

marc_o
17 januari 2006, 14:57
Leuk ding hoor.

Skabouter: let erop dat die D-tuna alleen goed werkt wanneer je de e-snaar in D stemt en de finetunet NIET meer gebruikt! De snaar moet op zichzelf al goed staan, anders blijft ie vals wanneer je de D-Tuna in- en uittrekt.

Als je het niet snapt, PM me dan maar.

hoofd
17 januari 2006, 15:06
Ik blijf die kop afzichtelijk vinden, ook van de gitaar.


@hoofd: jij gaat helemaal niets aan de tand voelen! mijn kramer blijft hoofd-vrij!
Dat dacht jij! Dus echt wel dat ik mij even ga uitleven op die gitaar, sowieso vind je die hals te glad voelen...ik zorg er wel voor dat ie wat meer plakt.


@bins: thnx dude! tja, je bent altijd welkom! al gaan we morgen voor t eerst met een nieuwe drummert spelen, dus denk niet dat er al veel uitkomt. kan je beter later es komen kijken:)
Ik denk niet dat het later veel beter wordt...zie jij eerst maar 's nuchter te blijven, ventje!

Squier4ever
17 januari 2006, 15:07
mooi plankje ska...
succes met je band!

Negative K3 fan
17 januari 2006, 15:28
hey waar is mijn reply gebleven? zeker verneukt odor de verhuizing :(

skabouter
17 januari 2006, 17:14
Dat dacht jij! Dus echt wel dat ik mij even ga uitleven op die gitaar, sowieso vind je die hals te glad voelen...ik zorg er wel voor dat ie wat meer plakt.

ownee, echt niet hoor:) waaaant..............we gaan morgen niet oefenen, meld die homo van een roelof net weer :( die andere drummert kon dus toch maar niet, rond die tijd. pffffff. moet ik je nog mailen, of lees je het zo wel?

en @marc opdijk: thnx voor de tip :) maar (zoals eerder gezegt), mijn versie heeft dus geen D-tuner. maar hoeft ook niet, want deze gitaar ga ik standaard al droppen. weet alleen nog niet hoelaag.

weet men voor welke lage stemmingen welke string-diktes aan te raden zijn? (gevraagd aan de metaalfans)

skabouter
17 januari 2006, 17:18
ow, en @almarvk: ik heb mn Rexer 19" wireless + 200 cash geruild tegen die gitaar:) zn vraagprijs was overigens 350 euro. en hij had nog een precies dezelfde gitaar staan voor die prijs! dus voor wie wil......................

ow, ook wel leuk om ff te vermelden. ik kreeg er een prachtige goeie koffert bij, en een mooie leren band! leuk toch :) voor dat geld.

hoofd
17 januari 2006, 17:31
ownee, echt niet hoor:) waaaant..............we gaan morgen niet oefenen, meld die homo van een roelof net weer :( die andere drummert kon dus toch maar niet, rond die tijd. pffffff. moet ik je nog mailen, of lees je het zo wel?

Jezus...wat een teringbende weer...dan zeg ik, fuck die drummers, ik heb laatst een drumcomputer gekocht met goede realistische drumgeluiden, en 't ding speelt nog strak ook!

En ska, gewoon de dikste snaren die je kan vinden erop pleuren...al zullen die ook weer erg slapjes hangen als je 'm in B stemt (daarom zeg ik, baritone!)

skabouter
17 januari 2006, 18:32
mwah, kwil t beetje goed afmeten. te dikke staalkabels pinchen niet lekker, en al helemaal niet van die heerlijke gebende pinches. dus niet dikker dan nodig is. moet eerst maar es kijken hoe laag ik eigenlijk wil...............

hoofd
17 januari 2006, 19:04
Hoe bedoel je "pinchen niet lekker"??? Heb je Zakk Wylde wel 's gehoord? En gezien wat voor kabels hij op z'n gitaar heb?

Anyway, anders kijk je toch gewoon wat voor snaren er gemiddeld op een 7-snarig setje zitten...minus de hoge e zit je dan op .13-.56 ofzo

skabouter
17 januari 2006, 20:02
ja ok, bijdehandje, maar heb je ook gezien wat een kolenschoppen die motherfucking reus heeft? ik ben maar een klein menneke met nog kleinere handjes!! en ik ben nie zo goed natuurlijk!

ik geloof btw dat er een 0.11 setje snaren opzit nu, en ik heb inmiddels naar Drop C# gestemt:) klinkt echt wel heel vet! en ik wil ook mn mening over de pu`s iets bijstellen, ze klinken eigenlijk toch wel ok.............kan natuurlijk beter, maar voor een gitaar van die prijs errug goed!! clean beetje te steriel, maar scheurt als een beest! was wat dof, maar met iets meer treble uit mn amp valt t alweer mee:)

Orpheo
17 januari 2006, 20:08
ghehe, dikke snaren zijn lekker :D 013 is imo IETS teveel, maar 012 is goed te doen. liefst met een 060 als lage e.

vester86
17 januari 2006, 20:10
ff by the way:
ska: je inbox voor PM's is vol..... ik krijg er geen meer bijgepropt iig

Fumi SG
17 januari 2006, 20:14
Hoe klinken die quadrails nou?

skabouter
17 januari 2006, 20:16
fumi, check ff paar posts terug, heb ik een herziene visie geschreven.

en vester, mn inbox is geleegd, PM away man!

skabouter
18 januari 2006, 11:52
ojee, ik heb een probleem denkik...........ik had dus naar dropC# gestemt, maarrrrrr die floyd trekt hem na een paar uurtjes weer terug naar D, waar ie oorspronkelijk in gestemt stond. hehe, en loepzuiver! goeie floyd dus, maar iets TE goed.....

wat kan ik het beste doen om een andere stemming te gebruiken? ow, en als ik nu downtune gaat de floyd iets meer achterover (achterkant naar beneden) hangen. moet ik dan bijv. een veer eruit halen ?

Josdevos
18 januari 2006, 12:22
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?

Is al genoeg over geschreven...

anders...

http://www.jemsite.com/tech/