PDA

View Full Version : Aansluiten korg ax1500g



Speulert
17 januari 2006, 01:23
Ok hier komt een hele stomme vraag.

Ik ga morgen een Korg multi effectding halen.

Nu is mijn vraag hoe sluit ik dat ding aan.

-komt dat ding gewoon tussen je gitaar en versterker.

-Of moet ik gebruik maken van de effectapparatuur uit- en ingang op mijn versterker.

Ja stomme vraag maar ik heb nog nooit met pedalen of wat dan ook gespeeld.
En natuurlijk kom ik er zelf ook wel achter hoe het ding aangesloten moet worden maar bij die 2de aansluitoptie moet ik 2 extra kabels erbij halen vandaar mijn vraag.

Walternativo
17 januari 2006, 07:23
sorry dat ik t niet weet maar ik dnek dat ze dat in de muziekwinkel dat iig wel weten ^^ dus dan heb je geen probleem, right?

mustang16
6 augustus 2006, 14:30
ik heb nu juist dezelfde vraag, ik ga het misschien ook kopen, maar weet het ook niet juist. Weet iemand het??

timgte
6 augustus 2006, 14:36
Het kan allebei.

Als je de distortion uit de Korg wilt halen (wat ik vroeger ook deed met m'n Boss) dan zet je hem gewoon voor je versterker, niks aan de hand. Delay en zo werkt dan allemaal prima. Moet dan wel je versterker op z'n clean kanaal zetten.

Wil je distortion uit je versterker gebruiken, dan wordt het lastiger. In dat geval kan je hem het beste in je effectloop zetten. Gebruik dan niet ook nog de distortion van de korg, maar gewoon de delay en zo.

Je hebt ook nog de zogenaamde 4 kabelmethode, maar ik weet niet of dat met die korg ook kan (die moet zelf dan ook een effectloop hebben). Mocht je de distortion van je amp willen gebruiken en ook nog allerhande effecten als wah, delay en weet ik het allemaal, dan moet je je maar weer melden.

Succes

mustang16
6 augustus 2006, 15:17
ik kan het tweedehands kopen voor 150 is da teveel of niet?

mustang16
6 augustus 2006, 17:39
is dit een goede prijs of niet?

timgte
6 augustus 2006, 17:48
is dit een goede prijs of niet?

Zo zo, ongeduldig? ;) (2 posts)

Hij kost 200 euro nieuw... Dan vind ik 150,- wat aan de hoge kant. Tenzij hij nog spiks-splinter-nieuw is. Maar, dat is maar mijn mening.

mustang16
6 augustus 2006, 17:50
ja ik weet het, ik ben ongeduldig,sorry :D . Hij is nog redelijk nieuw (hij zegt nog niet gebruikt).

timgte
6 augustus 2006, 17:54
Ik weet niet of je al geboden hebt en zo, maar ik zou als ik jou was 150euro als maximale prijs in gedachte houden en proberen het lager te krijgen.

Maarja, aan de andere kant... je moet jezelf gewoon afvragen, wat heb ik er voor over?

Succes iig.

mustang16
6 augustus 2006, 17:56
bedankt, kzal lager proberen, hij heeft het 7juni 2006 gekocht, dus het is nog redelijk nieuw :D