PDA

View Full Version : na vele gibson-epiphone vragen



davidof
16 januari 2006, 22:14
Nu heb ik een vraag (ik denk niet da die al gesteld is)....

dus, ik zou graag jullie mening weten of ik best een epiphone g400 koop of best verder spaar voor een gibson sg ?

grtz

Reel Big Fish
16 januari 2006, 22:16
Doorsparen; speel eerst nog een tijdje op je squier strat en tegen de tijd dat die er niet meer tegen kan, ben je aan het geld van een gibson gekomen :D

Ratdawg
16 januari 2006, 23:03
Hangt er vanaf. Hoe snel ben je tevreden? Zie je het als een werkinstrument of als halve investering? Bindings of niet? (bij de g400 alleen op de vintage te vinden, niet?) Doet de naam je iets?

Als je voor de epi kiest, neem niet de eerste de beste, laat er een paar door je handen gaan en neem de beste eruit. Met een gibson mag je 'iets' meer vertrouwen hebben in de consequentie van de kwaliteitscontrole.

Walternativo
17 januari 2006, 07:22
maar ben je alsnog stom als je de eerste de beste koopt als die niet 'right' voor jou voelt.

Squier4ever
17 januari 2006, 09:42
okeej een SG heeft toch geen bindings?
het normale model dan
heb er iig nog nooit een gezien

Satriani
17 januari 2006, 12:33
Ik zou zeggen, test ze allebei en bedenk of je het de meerprijs waard vindt
En GVD WAAR ZIJN ME SMILEYS!!

Scali
17 januari 2006, 13:00
Ik speel zelf met een Epi Les Paul met Gibson-elementen erin, en dat bevalt zo goed, dat ik het weer zou doen, als ik een SG zou kopen.

davidof
17 januari 2006, 19:23
ik ken niet zoveel van gitaren ben nog maar 7 maand bezig ofzo dus hoeft het niet meteen een supergitaar te zijn ;) ik denk da ik ga voor epi. g400 vintage.
en later een gibson

thx all voor info ;)

Ratdawg
17 januari 2006, 20:38
Persoonlijk vind ik het verschil het geld niet waard. ik koop een epi en upgrade die wat, zeker andere elementen, maar als die juist aan voelt hebt ge wel een supergitaar voor weinig geld.

Mijn epi LP custom bevalt me beter als de andere gitarsit zijn gibson LP studio. Niet alleen van nekprofiel, maar de lak voel net gezelfde aan en ik vind de mijne wat vlotter spelen, maar zoiets is duidelijk persoonlijk. testen is de boodschap..

En oja, bij epi hebben standards geen binding, maar bij gibson wel. Alleen de g400 custom en de g400 vintage hebben bindings bij epi.

nielsduursma
17 januari 2006, 20:47
ach vroeger wou ik ook alleen maar een echte strat, nu ben ik aan het sparen voor een goede hollow body en speel ik op een ibanez artist. dus je smaken veranderen nog wel.

Metfuk
17 januari 2006, 21:08
Persoonlijk vind ik het verschil het geld niet waard. ik koop een epi en upgrade die wat, zeker andere elementen, maar als die juist aan voelt hebt ge wel een supergitaar voor weinig geld.

Hmm...

Ik heb eens van iemand gehoord dat je met Epiphone moet uitkijken omdat je veel stukken shit erbij hebt zitten.

Ik heb zelf een Epiphone en ik kan je vertellen dat ik er nooit meer een koop. Alleen maar problemen mee.

Dus Gibson all the way als je het mij vraagt.

Ratdawg
17 januari 2006, 21:49
Hmm...

Ik heb eens van iemand gehoord dat je met Epiphone moet uitkijken omdat je veel stukken shit erbij hebt zitten.

Ik heb zelf een Epiphone en ik kan je vertellen dat ik er nooit meer een koop. Alleen maar problemen mee.

Daarom eerst goed bekijken! Dat heb je bij alle (bijna) gitaren. You get what you pay for, e.

En over Gibson? Ik ken er die evenveel miserie gehad hebben, als ik met mijn epi's. Hun prijs zou tenminste toch een zeer goeie kwaliteitscontrole moeten rechtvaardigen. Over standards, customs en custom shop weet ik het niet echt, maar de prijs is er ook echt naar. Nee, dan liever een geupgrade epi LP custom dan een gibson LP studio. maar da's mijn ervaring en mening natuurlijk e.

Metfuk
17 januari 2006, 22:46
Daarom eerst goed bekijken! Dat heb je bij alle (bijna) gitaren. You get what you pay for, e.

En over Gibson? Ik ken er die evenveel miserie gehad hebben, als ik met mijn epi's. Hun prijs zou tenminste toch een zeer goeie kwaliteitscontrole moeten rechtvaardigen. Over standards, customs en custom shop weet ik het niet echt, maar de prijs is er ook echt naar. Nee, dan liever een geupgrade epi LP custom dan een gibson LP studio. maar da's mijn ervaring en mening natuurlijk e.

Ik ga voor 2e hands...lekker ingespeeld al en al een beetje afgeragd...dan hoef ik er niet zo voorzichtig mee te zijn ook.