PDA

View Full Version : Past P90 in LP?



tiopsa
16 januari 2006, 21:33
Ik kan Seymour Duncan P90 elementen goedkoop kopen, zou dit nut hebben in mijn Epiphone LP100 en gaat het uberhaubt passen?
Ik heb nu nog de standaard humbuckers erin zitten...

Groetjes, Tim (noob)

Richwoodje
16 januari 2006, 21:36
nee, past niet. P90's in humbuckerformaat (dus voor in Les Pauls etc) heten P100's en zijn wat breder en minder lang

er zijn trouwens wel Les Pauls met P90's, dus het heeft qua geluid wel zin

tiopsa
16 januari 2006, 21:49
en in een standaard strat? dat wordt frezen zeker?

Daniël_san
16 januari 2006, 21:55
nee, past niet. P90's in humbuckerformaat (dus voor in Les Pauls etc) heten P100's en zijn wat breder en minder lang

Niet waar. Dat zijn humbuckers in P90-formaat. P94 pickups zijn P90's in humbuckerformaat.

Tupelo
16 januari 2006, 22:27
Je zou ook SD Phat Cat's kunnen proberen, voor humbucker formaat...

K heb weleens SD P90's in een strat gehad... Ash body Maple toets... wat toch iets te schel allemaal.

Wellicht heb ik wat geld in het verschiet i.v.m. een ontslagvergoeding. Als dat zo is wil ik een Mahonie Tele met ebben toets & twee P94's laten maken. Toch handig dat ze gewoon humbucker formaat hebben. Dat maakt het allemaal wat minder erg op het moment dat het niet bevalt.

chennie
17 januari 2006, 01:48
ik wil dus die phat cats aanschaffen.
Phat cats: p90 in humbucker formaat door Seymour Duncan, met goud of vernikkelde kapjes, keramische magneet.

Echter de "echte" p90 van duncan , en die ik dus altijd hoor en wat toon betreft in mijn hoofd heb zitten, hebben alnico2 magneten. En daar zit het venijn, ik weet niet hoe die keramische phat cats klinken. Zowieso is meestal wel de regel dat keramische iets donkerder is dan alnico. En laat ik dat niet willen.

Nah goed, flink gezeur om niets eigenlijk, is alleen dat een phat cat al 125 euro kost, dus een set 250 euro.

Tupelo
17 januari 2006, 02:12
S geen kattepis nee.. :D

Helter Skelter
17 januari 2006, 03:07
Tip: Als je de Phat Cats gaat kopen moet je ze over laten komen uit de VS. Ik heb 2 jaar geleden een nickel-setje gekocht bij music123 voor rond de €160,- inclusief alle kosten en binnen een week in huis

Franc
17 januari 2006, 07:31
GFS heeft ook P90s in humbuckerformaat.
30 USD per stuk, kun je bijna geen buil aan vallen.
Ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar ik heb wel de crunchy PAFs van GFS en die klinken erg lekker.

vulvasonic
17 januari 2006, 14:25
Tip: Als je de Phat Cats gaat kopen moet je ze over laten komen uit de VS. Ik heb 2 jaar geleden een nickel-setje gekocht bij music123 voor rond de €160,- inclusief alle kosten en binnen een week in huis

Dit is 'm:
http://www.seymourduncan.com/images/phatcatcs.jpg

chennie
17 januari 2006, 14:33
dat is wel een betere deal, alhoewel ik wel altijd graag mijn gitaarboer steun. Het is een goede zaak. Ik wil wel overigens de gouden, omdat de rest van hardware ook (versleten)goud is. Wat was de wachttijd? duncan staat niet echt bekend om zijn snelle leveringen.

Hoe klinkt een phat cat tov van "echte"p90, wat voor gitaar, wat voor amp/speakers?

@franc, wat kan ik zeggen, noem het merksnob, noem het merkvast, maar ik wil gewoon duncans erin. Ik hou er niet zo van om te blijven experimenteren en duncan maakt voor mij gewoon goed spul. GFS zal vast ook heel goed zijn, daar niet van.

hmm interressant issue, hoe merkvast je bent, ik neem ook bv alleen maar ernie ball snaren om maar iets te noemen. MAar een bepaalde naam/merk heeft een bepaalde kwaliteit, waar die voor staat en dat stelt mij als klant gewoon gerust, als in dat ik vertrouwen in heb.

Franc
17 januari 2006, 18:51
Het was maar een suggestie :)
Merken interesseren mij niets, ik kijk naar wat ik krijg voor mijn geld en wat ik er zelf aan af zie/hoor/voel.
Gevaar bij grote merken vind ik persoonlijk altijd dat die zich niet meer hoeven te bewijzen en uiteindelijk afglijden naar dubieus kwaliteitsniveau (geen aanval op Duncan overigens, ik heb daar absoluut geen ervaring mee).

bert k
17 januari 2006, 19:34
Ja, mee eens. Kwaliteit is zeker wel belangrijk, maar bij pups is er (bij de A-merken) geen kwaliteitsverschil, maar klankverschil. Dus als je een bepaalde klank zoekt is je keus ruim.