PDA

View Full Version : Misssien is deze ENGL SE clip wat beter?



gerrekat
16 januari 2006, 20:14
Ik heb zaterdag een neiuwe KORG D3200 recorder gekocht, vanavond mijn eerste clippie mee opgenomen, gewoon wat riffs voor een neiuwe nummer waar ik mee bezig ben bij elkaar gepleur en een simpel drumtrackje geprogrammeerd.

Maar klinkt IMO n iet slecht voor een eerste poging!

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=469765

Negative K3 fan
16 januari 2006, 20:47
klinkt goed, je haalt het engl karakter er wel uit. Voor mijn smaak mist hij wat top end 'bite', maar buiten dat is ie goed opgenomen.

andoni
16 januari 2006, 21:04
Wow!
Nu weet ik weer wat ik zo lekker vind aan EL34's, dat nasale agressieve karakter klinkt echt super in dergelijke riffs.

gerrekat
16 januari 2006, 21:33
Ben ik helemaal met je eens, die EL34's geven echt extra bite! ze hebben ook meer output dan 6L6CG's waardoor de amp wezenlijk harder gaat dan een 100watt met 6L6.

jorrit
17 januari 2006, 00:00
klinkt goed man! kan nu helemaal niet wachten tot me mesa is bebuist met el34s.

chennie
17 januari 2006, 00:16
jorrit...kerel...

in een recto hoort een 6L6. punt, had je maar een stiletto moeten nemen =)

Rwin
17 januari 2006, 11:39
Eensch!

Ik heb trouwens sinds een maandje ook een Dual Rectifier! En rectifiers willen 6L6! :D

BLOK182
17 januari 2006, 11:50
Klinkt te gek, erg gaaf, die EL34 mid-bite!

Orpheo
17 januari 2006, 13:37
ach, nonsens dat recto's 6l6 willen. als ik de keus had, had ik een recto genomen met el34's. die midbite, dat korrelig hoog en mid, die "oompf" in het laag.... neej, 6l6 is mij te smooth, te zacht.

als er dus ooit een recto uit komt met el34 en hij is nog mals geprijst ook, dan doe ik m. anders niet.

chennie
17 januari 2006, 13:40
orpheo, misschien een mesa stiletto iets voor jou ? :D
Ik heb hem zelf nog nooit gehoord, alhoewel ik vaak wel in wil pluggen in die bij mijn gitaarboer staat. Maar volgens de marketing is het een recto, gebouwd rondom el34's.

Heeft er iemand hier overigens ervaring met stiletto's?
misschien een idee voor een nieuw topic...

crrrN
17 januari 2006, 13:43
Mijn recto heeft EL34's ;)

Orpheo
17 januari 2006, 13:46
orpheo, misschien een mesa stiletto iets voor jou ? :D
Ik heb hem zelf nog nooit gehoord, alhoewel ik vaak wel in wil pluggen in die bij mijn gitaarboer staat. Maar volgens de marketing is het een recto, gebouwd rondom el34's.

Heeft er iemand hier overigens ervaring met stiletto's?
misschien een idee voor een nieuw topic...

ik heb de stilleto met el34's al eens getest. alles op t clean na was goed te pruimen, maar ik was er niet heeeel erg wild van. hij miste de agressiviteit die mijn amp el heeft, maar die bv de kochpowertone2 en de HKtrilogy ook hebben.

Dude
17 januari 2006, 13:48
We gebruiken in de band ook 2 korg harddisk recorders, vraag me niet welke maar volgens mij is 1 ervaan ook die D3200

je geluid valt nog een hoop aan te schroeven, mbt de opname bedoel ik ! Voor je spel heb ik daarintegen wel behoorlijk respect ! klinkt goed

LordRiffenstein
17 januari 2006, 13:56
Hans,

kan je me eens mailen? Je PM-box hier zit vol en je mail-adres dat hier staat werkt niet.

Yoeri

chennie
17 januari 2006, 13:57
@ crrrn, dat is een neppe recto, met je recto module :)
@ Orpheo, ik heb hem zelf dusnog niet ghoord, maar ik hoorde dus ook dat de stiletto eigenlijk maar een mak beestje was, zoals je zelf aangeeft. Alhoewel ik posts had gelezen op een boogie board hoe je het een en ander kanveranderen.

Ontopic,
ik vind het nog wel eigenlijk woest klinken, oftewel klinkt goed (voor een eerste keer) Je krijgt in ieder geval beter geluid uit dan ik met een microfoontje, maar ik speel ook heel erg slordig =)

crrrN
17 januari 2006, 15:24
@ crrrn, dat is een neppe recto, met je recto module :)

Maar klinkt nog steeds prima.

skabouter
17 januari 2006, 17:32
heel vet !!! ik mis wel wat low-ends opzich, maar mss kwamen die niet lekker over op de track?

waarik dan weer in geinteresseerd ben...............:)
-welke mic(s)?
-welke mic-technieken/posities?
-(hoe) gedubbeltracked?
-welke cab? speakers?

maar vet hoor! gaaf!

gerrekat
17 januari 2006, 18:47
We gebruiken in de band ook 2 korg harddisk recorders, vraag me niet welke maar volgens mij is 1 ervaan ook die D3200

je geluid valt nog een hoop aan te schroeven, mbt de opname bedoel ik ! Voor je spel heb ik daarintegen wel behoorlijk respect ! klinkt goed


Ik heb gisteren gewoon effe zitten kloten dit is echt geen serieuze demo opname ofzo. gewoon puur de amp en verder niets.

gerrekat
17 januari 2006, 18:48
Hans,

kan je me eens mailen? Je PM-box hier zit vol en je mail-adres dat hier staat werkt niet.

Yoeri

Je staat in mijn MSN lijst!

gerrekat
17 januari 2006, 18:52
heel vet !!! ik mis wel wat low-ends opzich, maar mss kwamen die niet lekker over op de track?

waarik dan weer in geinteresseerd ben...............:)
-welke mic(s)?
-welke mic-technieken/posities?
-(hoe) gedubbeltracked?
-welke cab? speakers?

maar vet hoor! gaaf!


Klopt misschienw el, ik hou niet zo van veel bas in mijn geluid de depth punch en mega lo punch stonden dan ook uit. Op zich heeft de SE een waanzinnig low end beetje overkill IMO. We hebben in de band (helaas nog steeds geen LOL) bassist voor dat soort werk!

Ik heb gewoon een standaard Shure SM-57 gebruikt, op mijn RIVERA 4 x 12 cab (G75T speakers) rechterboven speakerbijna tegen de de bovenrand aan (midden tegen de conus klinkt me te ongedefinieerd). Ik heb twee tracks opgenomeen en allebei tegengesteld 75% links en rechts gepanned.

skabouter
17 januari 2006, 21:06
haha, geweldig:) opzich best simpele mic dus, en ook simpele miccing :) en dan zo`n sound!! heel vet! en tja, ik ben zelf wel een fan van low-end. in een opname niet direct nodig, vanwege de bassist (hoewel het nooit kwaad kan), maar live toch wel lekker als je dat ding een beetje onder je ballen voelt blazen :D

gerrekat
17 januari 2006, 21:28
Tja misschien doe ik het volgende keer met twee mics en prop ik mijn ADK condenser mic er nog bij op een andere speaker, ook leuk om eens te kijken.

skabouter
17 januari 2006, 22:34
leuk om die op een afstandje te zetten.........en dat geluid een beetje te mixen met die dynamische.