PDA

View Full Version : Ik zoek nummertjes



Fvddungen
16 januari 2006, 19:46
Hey luitjes,

Ik ben eindelijk zover dat ik met een bandje samen ga spelen en dat we wat nummertjes gaan instuderen. De band bestaat uit een gitarist (ikke), een bassist, drummer en toetsenist. De bassist neemt de zang voor zijn rekening. Het niveau is nog niet echt gevorderd, dus ik zoek wat leuke eenvoudige nummers om samen te kunnen spelen. De stijl is beetje in de pop/rock sfeer. Zelf heb ik al This Love van Maroon 5 op mijn lijstje gezet.

Wie weet er nog wat leuke nummers, die niet zo moeilijk zijn om te leren en leuk zijn om te spelen?

wytz
16 januari 2006, 20:00
werk je playlist eens door....staat vast nog wat tussen :)

DarknessAwaits
16 januari 2006, 20:04
Nirvana is altijd een goede band om bij te beginnen met coveren, daarnaast is bijv. Creep van Radiohead (misschien wel hét meest gecoverde nummer ooit) goed te doen.

Gewoon even in je eigen playlist zoeken en kijken welke nummers je leuk lijken en niet te moeilijk is natuurlijk ook erg aan te raden, zoals wytz al zei.

Nova
16 januari 2006, 20:20
jonges, schandalig.. Als iemand je zoiets vraagt is de nummer 1 altijd Smoke on the Water!! :D

Richwoodje
16 januari 2006, 21:27
Californication /cliché

en trouwens, die ga ik zelf al doen :P

ik ben toevallig met mn zangeres aan het praten over nummers om te spelen, dit is een lijstje van wat wij al hebben:

Maroon 5: This love
Peter Frampton: show me the way
Counting Crows: Mr. Jones
Cream: Sunshine of your love
John Frusciante: Song to sing when i'm lonely
Bob Dylan: Knocking on heaven's door,
RHCP: Californication, Otherside, I could die for you
Coldplay: Talk, Don't Panic en Trouble
U2: sometimes you can't make it on your own
Jack Johnson: wishing waiting wishing
bob marley: Is this love

harrie-beton
16 januari 2006, 21:57
dit moet offtopic denk ik
heeft weinig met rubriek te maken

Walternativo
16 januari 2006, 22:33
dit moet offtopic denk ik
heeft weinig met rubriek te maken

is t wel maar t is wel een erg leuke vraag dus laat m maar staan :D

Fvddungen
16 januari 2006, 23:05
Uh... mijn playlist?? Waar hebben jullie het over?

Trocar
16 januari 2006, 23:19
Je winamp/musicmatch/itunes playlist!

MoserCustomShopDotCom
16 januari 2006, 23:19
Ze bedoelen je speellijst van bijvoorbeeld winamp of mediaplayer.. De nummers waar je veel naar luistert.

Probeer anders iets van een onbekende artiest. Zoek maar eens hiernaar:

Joe Stump - The Ultraviolence

Fvddungen
16 januari 2006, 23:25
oh hehe, ik heb geen playlist. Ik draai of alleen hele albums of ik luister naar de radio. Maar de nummers van mijn favoriete bands (U2, Pink Floyd enzo) zijn toch veel te moeilijk.

Maar het moeilijke is vooral om nummers te vinden waar de toetsenman ook nog wat te doen heeft. Ik boel nummers spelen, maar dat is alleen gitaarwerk.

MoserCustomShopDotCom
16 januari 2006, 23:27
ja, dat kan lastig zijn...

Child in Time is misschien ook wel wat moeilijk en bevat weinig gitaarwerk.

Je kunt ook altijd een partij overzetten op gitaar of op keyboard. Gebruik de noten/akkoorden van gitaarpartijen voor keyboard.. speel er een beetje mee!

wytz
17 januari 2006, 09:35
oh hehe, ik heb geen playlist. Ik draai of alleen hele albums of ik luister naar de radio. Maar de nummers van mijn favoriete bands (U2, Pink Floyd enzo) zijn toch veel te moeilijk.

Maar het moeilijke is vooral om nummers te vinden waar de toetsenman ook nog wat te doen heeft. Ik boel nummers spelen, maar dat is alleen gitaarwerk.

u2 en pink floyd is allemaal hartstikke speelbaar hoor....

Herman
18 januari 2006, 18:18
Iets van Muse misschien een idee?
Bijv. Feeling Good... (Ik ken het origineel niet zo best maar dit is n heel mooi nr)
Of iets van sunburn??

*is ook geschikt voor jullie vanwege piano partijen?

Fvddungen
18 januari 2006, 18:45
Ik zal 's wat nummers opzoeken wat jullie me aanbevelen. En dan 's luisteren of het wat is.

Alvast bedankt voor de input. Meer is uiteraard welkom.