PDA

View Full Version : ibanez JEM



gorgasm
16 januari 2006, 19:43
heeft iemand al op zo'n gitaar gespeeld? Of heeft iemand zo'n gitaar?
Wat zijn je bevindingen/ervaringen van?

Orpheo
16 januari 2006, 19:56
heeft iemand al op zo'n gitaar gespeeld? Of heeft iemand zo'n gitaar?
Wat zijn je bevindingen/ervaringen van?


damn, dude, gebruik even de search.... daarnaast, er zijn genoeg winkels in NL die jems hebben. je mag echt wel even binnenstappen en wat spelen erop.

maar mijn bevindingen: baggergitaar. de dun en te brede hals. hij voelt aan als een dinkytoy. maar hij klinkt wel HEEEL lekker.

robert-gitarist
16 januari 2006, 19:59
Klopt.
Ik heb een tijdje een JEM te leen gehad.Ik vond het niks..Hele platte hals(wel heel snel).Maar als ik erop speelde had ik altijd het idee dat ik erg voorzichtig ermee moest dan,anders zou de hals knappen :P :D
Tsja over het geluid,dat klonk wel errug lekker!maar ja de hals vond ik niet echt wat..zo plat..

Stratman70
16 januari 2006, 20:05
Ik heb zo'n Koreaanse Jem jr. 555 WH.

Net echt!

Er zitten ook van die Evolution elementen in, waar ik eigenlijk helemaal niet zo weg van ben. De tremolo werkt naar behoren, al krijg je de arm niet helemaal vastgedraaid. Alleen dat bloemetjesmotief op die hals is erg irritant. Die tree of life op de Japanse Jem 777 is wat overzichtelijker.

Al met al best een leuke gitaar en lijkt behoorlijk op EVO en zijn kornuiten (FLO, en noem ze maar op)

:duimomhoogsmiley:

urezna
17 januari 2006, 08:37
ik heb een jem7bsb gehad en ik vond hem geweldig, zowel qua geluid als bespeelbaarheid, heerlijk!!!
de enige reden dat ik em weggedaan heb is omdat ik geld nodig had en de cataloguswaarde toen enorm gestegen was, en ik een andere gitaar op het oog had (7snaar, piezo brug en mahonie, tja, dat zijn specs waar een jem niet tegenop kan) maar achteraf toch ook wel een soort spijt dat ik hem niet meer heb...
bedenk echter wel dat je bij een jem ook betaalt voor de naam, er zijn goedkopere RG's die net zo goed zijn, in de prestige serie, maar ja, die zien er anders uit he? ;-)

Harm
17 januari 2006, 11:04
Probeer ze maar eens uit in de winkel!

Ik heb een Jem10th gehad, een van de mooiste gelakte gitaren die ik ooit gezien heb, ook de afwerking was geweldig (behalve de elementen...).

De sound: voor solo's geweldig strak en veel mid hoog, klonk lekker daarvoor... Voor strakke riffs wordt het minder, je mist de strakheid in de toon van de gitaar zelf (het hout). clean vond ik de gitaar geweldig, overstuurd gewoon veel minder.

Voor het geld van een (nieuwe) Jem koop je (mijn mening) wel iets beters!

Harm

Anders Destium
17 januari 2006, 11:17
Ik heb een JEM BFP gehad, echt een plaatje om te zien maar het geluid stond me niet aan (erg richting strats, dat is niet mijn ding)