PDA

View Full Version : Carl Martin Quattro



dano
16 januari 2006, 16:41
oeh hier ben ik wel benieuwd naar hoe hij klinkt:

http://www.carlmartin.com/
http://news.harmony-central.com/Newp/2005/Quattro.html

http://news.harmony-central.com/Newp/2005/Quattro-sm.jpg

iemand die hem al gespot/bespeeld heeft?

DarknessAwaits
16 januari 2006, 17:17
Wel $810,- dat is niet mis voor zo'n bakje.

Shifty
16 januari 2006, 17:36
Gaaf wat een bak!

Mogen ze om mij wel meer doen: Alle effecten analoog in één bak :) Top! Ben erg benieuwd, maar idd wel een hoge prijs...

Jeroenvanhulsteijn
16 januari 2006, 19:26
810 dollar??? Voor die prijs koop ik dan liever de 4 losse pedaalversies.

Mitch
16 januari 2006, 19:31
Volgens mij betalen we hier in Euro's ? :listen:

Voor een beetje vintage ingestelde types lijkt me dit een ideale bak, beetje het idee wat Keeley straks gaat doen met zijn Tone Station (of hoe heet -ie ook al weer ?)
Stuk cooler zou het zijn als ze à la Foxrox uitwisselbare kaarten zouden hebben en alleen de basis los zouden verkopen. Maar goed...

Nielsje
16 januari 2006, 19:42
Stuk cooler zou het zijn als ze à la Foxrox uitwisselbare kaarten zouden hebben en alleen de basis los zouden verkopen. Maar goed...


en hier hebben we dan weer een taak die weggelegd is voor de nobele zelfbouwer :)

phx
16 januari 2006, 20:11
810 dollar!!!! potverdikkumu, daar koop je een goeie buizenbak voor (2ehands slaag je zowiezo voor die dik gevulde portemonee). Bovendien een enorme podiumvulling zo het lijkt.

robzilla
16 januari 2006, 20:22
Zou wel leuk zijn als die trem en delay aparte in en outs hadden zodat je die in een eventuele loop kan hangen :)

Mitch
16 januari 2006, 22:16
Ja, hier had Carl Martin best wat beter naar Foxrox mogen kijken. Als ze nou een kruising tussen de CC2 en ZIM hadden gemaakt.... toch Niels nog eens PM'en :D
Maar goed, samen met de PlexiTone en Delayla XL heeft Carl Martin nu wel een paar mooie lijnen staan. De nieuwe lijn kleine 9V pedalen, de oude vertrouwde 12V bakken en nu de nieuwe analoge multi-bakken. (Nou ja, hybride dan voor de delay's)

marc_o
17 januari 2006, 09:14
Ben er ook wel benieuwd naar, maar in mijn ogen is het bij voorbaat een gemiste kans dat ze in het overdrivegedeelte niet met 2 volumes hebben gewerkt, naast de 2 gains. Nu ben je weer afhankelijk van het volumeverschil wat er misschien inzit om zo tot een extra leadsound te komen.
Ik vind de prijs wel meevallen, koop het maar eens los van dezelfde fabrikant.

Rock&Roll
17 januari 2006, 11:48
Op HCFX heeft Keith van Bigtone ook iets gelijkaardigs gezet, maar dan enkel met dirt pedaaltjes allemaal in een groot pedaal. Ziet er ook wel cool uit!
Maareuh, 810 dollar, dat wordt rond de 800 euro hier. Lijkt me wat veel hoor, in ieder geval meer dan multifx bakken. Zal voor de echte geinteresseerden zijn, denk ik.

Mike McCready
17 januari 2006, 19:29
Ben er ook wel benieuwd naar, maar in mijn ogen is het bij voorbaat een gemiste kans dat ze in het overdrivegedeelte niet met 2 volumes hebben gewerkt, naast de 2 gains. Nu ben je weer afhankelijk van het volumeverschil wat er misschien inzit om zo tot een extra leadsound te komen.
Ik vind de prijs wel meevallen, koop het maar eens los van dezelfde fabrikant.
De Plexitone werkt op dezelfde manier en heeft boven 9:00 geen last van volumeverschil

marc_o
17 januari 2006, 20:54
De Plexitone werkt op dezelfde manier en heeft boven 9:00 geen last van volumeverschil


Dat is juist het probleem, ik zou willen dat ie dat wel had, en bovendien regelbaar, dus met 2 aparte volumes. Vaak merk je dat de door de fabrikant opgegeven boost net niet genoeg is lekker boven de band uit te komen tijdens je solo's.

duckman
18 januari 2006, 10:33
Dat is juist het probleem, ik zou willen dat ie dat wel had, en bovendien regelbaar, dus met 2 aparte volumes. Vaak merk je dat de door de fabrikant opgegeven boost net niet genoeg is lekker boven de band uit te komen tijdens je solo's.

ik heb zelf ook de plexitone, maar er is een groot verschik tussen de volumes van de drive en de boost is wat mij betreft, zelfs iets te veel.
Mijn boost staat op 1 a 2, daarna is het gwoon te veel.

marc_o
29 augustus 2006, 14:46
heb de Quattro ondertussen een keer over een AC-30 getest en beviel eigenlijk prima. De overdrives zijn echt dik in orde, en naar mijn mening een stuk beter dan die van de Hot drive and boost die ik gehad heb (de Mk2). Drive 1 is licht tot lekkere rock en drive 2 gaat een stuk verder tot opgevoerde marshall. Het klinkt allemaal net wat beter als je de versterker al een beetje laat ronken, dan gaat het gewoon meer leven. Door de goed werkende boost die de compressor kan maken, heb je ook meteen een goede solosound en aan te passen volume te pakken.


Verder doet de delay wat ie moet doen en de tremelo, ach, wie 'm gebruikt zal er blij mee zijn. ik had daarvoor in de plaats een ander effect willen zien, maar dat is ieders keuze.

Mitch
29 augustus 2006, 17:25
Cool ! Ik had via HCFX al eens met Niels van CM gebabbeld en hij zei al dat de drives duidelijk opener waren geworden. Nou nog een phaser in plaats van een tremolo ;)

supahfuzz
29 augustus 2006, 20:21
ik heb de Quattro nu een klein tijdje. Aparte volumes per Drive vind ik niet zo heel belangrijk. de drives zelf hebben meer als genoeg dynamiek om mee te spelen, ik bedoel dan te controleren met de volumeknop

De hot drive n boost vind ik zelf redelijk dufjes, zo niet deze, heb het idee dat ie meer geënt is op de plexitone. Heerlijk open en goed reagerend op alles wat je doet.

De tremelo gebruik ik niet zo heel veel, maar dat geld eigenlijk voor alle effecten behalve de delay. De trem is in ieder geval wel erg mooi. De delay en compressor zijn wat mij betreft fantastisch.

btw: dat loopje wat erin zit gebruik ik eigenlijk niet eens, soms, als ik dan TOCH een chorus nodig heb gaat ie daar in en dat werkt goed.

al met al is het een verrot handig en zeer goed klinkend 100% analoog pedaal. Geen tonesuck, volledig gebufferd van voor tot eind (input, loop, output)

Mark_M
30 augustus 2006, 00:41
waar heb je de Quattro gekocht dan?
en hoeveel heb je betaalt?

supahfuzz
30 augustus 2006, 09:13
waar heb je de Quattro gekocht dan?
en hoeveel heb je betaalt?


499 euro, Dijkmans breda.