PDA

View Full Version : Boss PQ3B of PQ4 EQ



ChiefRebelAngel
16 januari 2006, 16:17
ik ben op zoek naar een parametrische EQ voor mijn gitaar, nu vraag ik me af of iemand van jullie de PQ3B gebruikt (normaal voor bas) op zijn gitaar? Ik sta in B gestemd, dus zal al beter klinken dan in E met dit pedaal, maar toch...
ik wil vooral rond de gebieden van 200, 800, 1k6 werken en die vallen allemaal binnen het beriek van beiden, dus ik veronderstel dat ik safe zit met allebei?

PQ4
http://chrisguitars.com/boss-pq4-050415-2.jpg

PQ3B
http://www.chrisguitars.com/boss-pq3b-050605.jpg

Robbert
16 januari 2006, 20:29
Van frequenties heb ik geen verstand, maar de PQ4 is een redelijk zeldzaam pedaal, zie je niet dagelijks voorbij komen ;)

Thom TK
16 januari 2006, 20:38
Wat is nou het verschil en/of voordeel tov de Boss Ge-7 of dat soort equalizers??
Sorry van de hijack trouwens.

Hij is erg zeldzaam en volgens mij ook erg duur...

Robbert
16 januari 2006, 21:21
Ongetwijfeld dat Speedy of DH daar meer over kan zeggen, maar volgens mij is het zo dat je met een parametrische een band kan kiezen en daar meer hoog/laag bij kan draaien. Dus hij is nauwkeuriger.

t0n3h^
16 januari 2006, 22:41
Ik heb een pq-4 voor een schamele 40 euro op de kop kunnen tikken. Hij ziet er vrij afgeragd uit, maar ik moet nog een beetje leren omgaan met dat ding. dus ik wil ook graag er wat meer over weten!

vinni
17 januari 2006, 00:03
Wellicht dat je het ook zelf weet....

Maar Carl Martin heeft een uitstekend Par. EQ pedaal.

Groet,

Vinni

ChiefRebelAngel
17 januari 2006, 07:37
maar oh zo lelijk...

thx voor de hulp jongens

telecastermaster
17 januari 2006, 11:51
Wat is nou het verschil en/of voordeel tov de Boss Ge-7 of dat soort equalizers??


Voordeel van een parametrische EQ boven een grafische EQ is dat je de (meestal) zowel de te boosten of te cutten frequentie als de bandbreedte (de Q) kunt veranderen. Eigenlijk is ie dus veel veelzijdiger, maar daardoor juist, (voor sommigen althans) weer te ingewikkeld.

Op de die Boss pedaaltjes kun je overigens m.i. de bandbreedte niet verstellen.