PDA

View Full Version : amp goeroe gezocht voor mijn marshall 1987



starfield
16 januari 2006, 10:39
Hoi mensen,

Weet iemand waar ik in de buurt van groningen een originele marshall 1987 uit de eerste produtiejaren terug kan laten brengen in zijn oude staat?
Hij doet het al een paar jaar niet meer, er is ooit een nieuwe trafo ingezet, maar die heeft na 10 minuten reeds weer de geest gegeven.
Ik heb de oude trafo nog wel overigens..
Heb hem gekregen van een voormalig bandlid van me die hem bij zijn schoonpa van de zolder heeft gehaald. Er schijnt een marshall 8x12" speakerkast bij te hebben gezeten, en werdt destijds door hun gebruikt als zanginstallatie! Maar omdat ze ruzie hebben gekregen tijdens de verdeling van de apparatuur hebben ze die kast middendoor gezaagd en heeft iedereen een stuk gekregen. Eeuwig zonde als je het mij vraagt...maar goed, ik heb die top nog! En ik wil er weer op gaan spelen..
Ik heb hem dus 10 minuten kunnen beluisteren en bespelen, dat waren de 10 gelukkigste gitaarmomenten van mijn leven!

almarvk
16 januari 2006, 11:15
een 8x12 kan niet, daar zijn er maar 6 van gemaakt door Marshall. Lijkt me stug dat er 1 in Grunnen is beland...

starfield
16 januari 2006, 12:26
een 8x12 kan niet, daar zijn er maar 6 van gemaakt door Marshall. Lijkt me stug dat er 1 in Grunnen is beland...


kewl, ik ben geen expert hierin hoor...maar zo is het me verteld.
ik ben trouwens geen groninger, ik woon er alleen sinds kort.

Nielsje
16 januari 2006, 12:30
yes, in grun zijn wel een paar mensen die er verstand van hebben...

bij rikkers gitaarbouw zit iemand in, die versterkers doet, het telefoon nummer moet je aan andy (andor) vragen, die heeft dat wel,

ik heb mijn Londoncity ooit eens laten opknappen bij Casper (achternaam weer vergeten), wel aardige man, lult 3 uur stijf achtermekaar tegen je aan, je komt er niet weg, maar wel goed werk voor een scherpe prijs

z'n nummer pm ik wel ff

mathe
17 januari 2006, 21:15
Er schijnt een marshall 8x12" speakerkast bij te hebben gezeten, en werdt destijds door hun gebruikt als zanginstallatie! Maar omdat ze ruzie hebben gekregen tijdens de verdeling van de apparatuur hebben ze die kast middendoor gezaagd en heeft iedereen een stuk gekregen.
Het zal wel een 8x10 zijn geweest.
Weet je toevallig of die kast paars was?

EpiCenturiesAWAy
17 januari 2006, 21:41
een 8x12 kan niet, daar zijn er maar 6 van gemaakt door Marshall. Lijkt me stug dat er 1 in Grunnen is beland...

echt ? Die gasten van thrice hebben der toch 2 :s

Dosmanos
20 januari 2006, 00:31
De man bij Rikkers is reeds lange tijd uit de roulatie en gaat niet terugkomen. Casper Groenewold is de man die Nielsje bedoelt. Inderdaad goed en lage prijs. Kan wel even duren trouwens....Er staat al ruim een jaar een '61 Dynacord van mij voor een capjob waar hij nog niet aan toegekomen is. Maar weer eens bellen.

Dosmanos